Kursa nosaukums | Maģistra darbs I |
Kursa kods | Peda6030 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 13.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 364.5 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., prof. Baiba Briede Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas | |
Peda5016, Pedagoģija un psiholoģija I Peda6026, Pētījumu metodoloģija I |
|
Kursa anotācija | |
Kursa mērķis attīstīt pētījumu veikšanai nepieciešamo kompetenci- patstāvīgiem pētījumiem nepieciešamās prasmes un spējas tos veikt, kuras apliecina izstrādātais maģistra darbs un tā aizstāvēšana. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas par izglītības zinātņu maģistru darbiem, izglītības problēmu analīzi un risināšanu pētījumos, praksē un teorijā balstītu pētījuma priekšmeta izvēli, pētījuma objekta, mērķa, hipotēzes, uzdevumu formulēšanu, metodēm, to izvēli, pieredzes refleksiju un novitātēm pētījumos. Prasmes attīstīt pētnieciskā darba iemaņas, īstenot kvalitatīvos un kvantitatīvos pētījumus, atspoguļot tos un pētījuma novitāti maģistra darbā. Kompetence: apkopot informāciju par pētījumu, izvērtēt teorētiskās pieejas un modeļus, izvērtēt teorētisko pētījuma rezultātus, formulēt secinājumus un ieteikumus. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Problēmas apzināšana, temata izvēle.
2 Personiskās pieredzes refleksija par pētāmo jomu. 3 Ievada uzmetuma (maģistra darba ieceres) sagatavošana 4 Vadītāja un konsultantu izvēle un temata saskaņošana. 5 Informācijas avotu meklēšana, izmantojamo pieeju, teoriju, modeļu, atziņu apzināšana, izvērtēšana un izvēle. 6 Maģistra darba ieceres precizēšana un saskaņošana ar vadītāju. 7 Kalendārā plāna uzmetuma sastādīšana. 8 Maģistra darba ieceres un kalendārā plāna loģikas un struktūras izvērtēšana. 9 Teorētisko pētījumu satura varianta izstrāde. 10 Maģistra darba ieceres precizēšana un saskaņošana ar vadītāju. 11 Teorētiskie pētījumi. Literatūras studijas, atziņu izvērtēšana. 12 Maģistra darba terētiskā pamata izvēle. Pamatjēdzienu un terminu apzināšana izvērtēšana un izvēle. 13 Pētāmo parādību modeļu variantu izstrāde un izvērtēšana. 14 Teorētiskā daļas varianta sarakstīšana. 15 Eksperimentālo pētījumu plāna sastādīšana un pētījumu uzsākšana (pilotpētījumi). 16 Pētījumu plāna precizēšana un saskaņošana ar vadītāju. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Atskaites darba vadītājam 1. un 2. semestrī. Ieskaite pilna laika studijās 2. semestrī. | |
Obligātā literatūra | |
1. Geske A., Grīnfelds A. Izglītības pētniecība. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 261 lpp.
2. Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa, 2004. 178 lpp. 3. Briede B. Pēks L. Maģistra darba izstrādāšana. Jelgava: LLU, 2004. CD-ROM. 4. Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. Research Methods in Education. London; New York: Routledge, 2007, 638 p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Katane I., Pēks L. Izglītības ekoloģija: starpdisciplinārs virziens izglītības pētniecībā. Sērija Izglītības ekoloģija. Jelgava: LLU, IMI, 2006. 55 lpp.
2. Briede B., Pēks L. Ekoloģiskā pieeja izglītībā. Sērija Izglītības ekoloģija. Jelgava: LLU, IMI, 2011. 160 lpp. 3. Creswell J.W. Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Los Angeles, CA: Sage Publications, 2008. 670. p. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. American Psychological Association. Using American Psychological Association (APA) Format. (Updated to 5th Edition). Purdue University Online Writing Lab. 2010. Available: http://owl.english.purdue.edu/handouts/research/r_apa.html 2. Higher Education.The International Journal of Higher Education Research. Print ISSN: 0018-1560. Online ISSN: 1573-174X | |
Piezīmes | |
Maģistra darbs iekļauts akadēmiskās augstākās izglītības maģistra studiju programmas "Pedagoģija" pilna laika studijās. |