Excel
Kursa nosaukums Maģistra darbs
Kursa kods Peda6012
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 30
Kopējais stundu skaits kursā 810
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 810
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., prof. Baiba Briede
Mg. paed., Tālivaldis Sēja
Dr. paed., Ludis Pēks

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Maģistra darbam jāparāda maģistranta prasme aktuālu izglītības, t.sk. karjeras izglītības, kā arī karjeras konsultēšanas problēmu risināšanā un pētnieciskā darba veikšanā, darbā atspoguļotajai zinātniskai erudīcijai un radošajam potenciālam jābūt līmenī, kas tradicionāli asociējas ar maģistra grādu izglītības zinātnē pasaulē.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Problēmas apzināšana, temata izvēle.
2 Personiskās pieredzes refleksija par pētāmo jomu.
3 Ievada uzmetuma (maģistra darba ieceres) sagatavošana
4 Informācijas avotu meklēšana, izmantojamo pieeju, teoriju, modeļu, atziņu apzināšana, izvērtēšana un izvēle.
5 Teorētiskā daļas uzmetuma sagatavošana.
6 Metožu apzināšana, izvērtēšana un izvēle; metodikas izstrādāšana.
7 Analogu pētījumu (maģistru darbu u.c.) apzināšana un metodikas salīdzinoša izvērtēšana.
8 Izmēģinājumpētījumi jeb pilotpētījumi.
9 Metodikas korekcija un saskaņošana ar vadītāju.
10 Pētījumu (eksperimenta u.c.) veikšana.
11 Datu apstrāde: apkopošana, attēlojumu izvēle, matemātiska apstrāde, analīze u.tml.
12 Pētījuma rezultātu izvērtēšana.
13 Maģistra darba melnraksta sagatavošana un saskaņošana ar vadītāju.
14 Konsultācijas par melnraksta atbilstību institūta/katedras prasībām.
15 Maģistra darba noformēšana. 16 Kopsavilkuma sagatavošana.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Atskaites darba vadītājam katrā semestrī un iesakaite atbilstoši paveiktajam darba apjomam. Ieskaites pilna laika studijās 3. (4KP), un 4.(16KP) semestrī; nepilna laika studijās 4. (8KP), un 5.(12KP) semestrī. Vadītāja atsauksme ar ieteikumu aizstāvēšanai, divas recenzijas, aizstāvēts MEK.
Obligātā literatūra
1. Briede B. Pēks L. 2004. Maģistra darba izstrādāšana. Jelgava: IMI
2. Lasmanis A. 2002. Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedagoģijas un psiholoģijas pētījumos. 1. un 2. grāmata. Rīga: SIA Izglītības soļi.
3. Liepa J. 1974. Biometrija. Rīga: Zvaigzne. 4. Raščevska M., Kristapsone S. 2000. Statistika psiholoģijas pētījumos. Rīga: Izglītības soļi.
Papildliteratūra
1. Cohen L., Manion L. 1997. Research Methods in Education. London; New York.
2. Handbook for Career Guidance Professionals, 2005
3. Paura L., Arhipova I. 2002. Neparametriskās metodes. SPSS datorprogramma. Jelgava: LLU. 4. Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. 2000. Rīga: Zvaigzne ABC.
Periodika un citi informācijas avoti
1. EBSCO datu bāze
2. Journal of Career Development (SAGE publications)
3. Žurnāls "Skolotājs". 4. Laikraksts "Izglītība un kultūra".
Piezīmes
Maģistra darbs iekļauts augstākās profesionālās izglītības maģistra programmā " Karjeras konsultants" pilna laika studijās 3. un 4. semestrī un nepilna laika studijās 4. un 5.semestrī. Studijas noslēdzas ar darba aizstāvēšanu MEK.