Kursa nosaukums | Inovācijas augstskolas didaktikā |
Kursa kods | Peda6009 |
Zinātnes nozare | Izglītības zinātnes |
Zinātnes apakšnozare | Augstskolas pedagoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 6 |
Kopējais stundu skaits kursā | 162 |
Lekciju stundu skaits | 32 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 32 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 98 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., prof. Baiba Briede Mg. phil., Elīna Apsīte Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Didaktikas kursā klausītāji pilnveido zināšanas par dažādiem skatījumiem uz didaktiku augstskolā, daudzveidīgām didaktiskām teorijām un didaktikas attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē. Kursa ietvaros klausītāji pilnveido: akadēmiskās uzstāšanās prasmes, e-studiju vides izmantošanas iespējas, docēšanas metodiku inženierzinātņu un sociālo zinātņu kursos, un zināšanas attīstības psiholoģijā. Akcentētas diskusijas par studiju didaktiskajām problēmām. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
izprast, analizēt un izvērtēt teorijas un atziņas par: studiju attīstību Eiropā, augstskolas didaktikas un inovāciju un studiju būtību un tendencēm, studiju kursā sasniedzamajiem rezultātiem; pilnveidot zināšanas par studiju metodēm, uzstāšanos, vizuālo un tehnisko līdzekļu un e-studiju izmantošanu; izprast, analizēt un izvērtēt mācībspēku un studentu kā studiju procesa subjektus; analizēt, sintezēt un izvērtēt teorētiskas atziņas sakarībā ar EKI un mūžizglītības balstiem.
Prasmes: izmantot zināšanas kursu un uzstāšanās veidošanā; veidot dialogu; uzstāties un vērtēt, izmantojot dažādas didaktiskās metodes; lietot Moodle vidi. Kompetence: spēt izmantot didaktikas zināšanas un prasmes studiju kursu un uzstāšanās veidošanā, lai veicinātu jaunu zināšanu, prasmju un kompetenču veidošanos un pozitīvu saskarsmi studentiem; spēt sadarboties ar studentiem; spēt uzstāties dažādās auditorijās, atbilstoši izklāstot informāciju; attīstīt kompetenci un radīt arī inovatīvus risinājumus didaktikā. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Studiju attīstība Eiropā līdz 2020 g. Augstskolas didaktikas, inovāciju un studiju būtība un tendences.
2 Studiju kursā sasniedzamie rezultāti; zināšanas, prasmes, kompetences. Blūma taksonomija. EKI un NKI-Latvija. 3 Ekoloģiskā pieeja izglītībā. Cilvēka attīstības ekoloģija. Mikro-, mezo-, ekso-, makrosistēmas. Mācīšanās stili. 4 Mācību metodiskie, vizuālie un tehniskie līdzekļi. Interaktīvā tāfele. Prezentāciju veidošana nodarbībām un konferencēm. 5 Pieaugušo periods (Eriksons, Jungs, R.Goulds), sinerģētika; dzīļu psiholoģija izglītībā. Pieaugušo mācīšanās īpatnības. 6 Emocionālā izdegšana, stress: ietekme uz garīgo un fizisko veselību (Boiko tests), izdegšana. Konfliktoloģija. 7 Mācību metodes, to klasifikācijas. Uzstāšanās kritēriji. Lekcija kā viena no centrālām metodēm. Praktiskie darbi. 8 Docēšanas metodika un IT inženierzinātnēs. Moduļu veidošana studijās. 9 Mijiedarbību (transakciju) analīze. Mazās sociālās grupas un komunikācija tajās. 10 Problēmmācības, kooperatīvās, eksemplārās mācības. Praktiskie darbi. 11 E-Studijas: Moodle vides iepazīšana. Kursa resursu pārvaldība. Darbs ar mēdiju failiem. Praktiskie darbi. 12 E-Studijas: Saziņas veidošana kursā. Uzdevumu pārvaldība. Datu bāzes veidošana. Testu veidošana. Praktiskie darbi. 13 Vērtēšana: funkcijas, veidi, kritēriji; datu veidi un skalu izvēle. Praktiskie darbi. 14 Oratora un auditorijas analīze. Polemikas un diskusijas attīstības stadijas, principi. Pārliecināšana. 15 Pārrunu vadīšana: videotreniņš un analīze; runas piemēru analīze. Publiskā runa: videotreniņš un analīze. 16 Noslēguma darbu aizstāvēšana. Programmas novērtēšana. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Studijas 160 h apjomā, ieskaitot 60 kontaktstundas, aizstāvēts noslēguma darbs vai sertifikāti par 100 stundu mobilitāti. | |
Obligātā literatūra | |
1. Briede B., Pēks L. Ekoloģiskā pieeja izglītībā. Jelgava: LLU, 2011. 160 lpp. Sērija „ Izglītības ekoloģija”. CD formātā 2. Facilitating Reflective Learning in Higher Education. Society for Research Into Higher Education. 2nd ed. Editors A.Brockbank, I.McGill. Berkshire: Open University Press, 2007. 384 p. 3. Katane I. Paradigmas Latvijas izglītības vidē mūsdienās. Jelgava: LLU TF IMI, 2007. 117 lpp. Sērija „Izglītības ekoloģija”. 4. Light G., Cox R., Calkins S.C. Learning and Teaching in Higher Education: The Reflective Professional. 2nd. ed. London: SAGE Publications Ltd., 2009. 360 p. | |
Papildliteratūra | |
1. Briede B. Mācību metodes. Līdzautori: M. Doils, H. Makintaire, L.Pēks, I. Šīlda. Jelgava: LLU, 1997. 68 lpp. 2. Pamatinformācija kursa veidošanai. LLU, 2009. Pieejams: http://estudijas.llu.lv/file.php/4/instrukcija_pasniedzeejiem_esf.pdf 3. Proceedings of the 2011 Conference on Higher Education Pedagogy. [tiešsaiste] [skatīts 10.06.2011.]. Pieejams: http://www.lulu.com/product/paperback/proceedings-of-the-2011-conference-on-higher-education-pedagogy/15098590?productTrackingContext=product_view/recently_viewed/left/1 | |
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Higher Education. The International Journal of Higher Education Research. Print ISSN: 0018-1560. Online ISSN: 1573-174X 2. Journal of Further and Higher Education. Print ISSN: 0309-877X, Online ISSN: 1469-9486 3. Teaching in Higher Education. Print ISSN: 1356-2517, Online ISSN: 1470-1294 | |
Piezīmes | |
Brīvās izvēles kurss akadēmiskajā maģistra programmā Pedagoģija. |