Kursa nosaukums | Izglītības problēmu risināšana |
Kursa kods | Peda6005 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
, Ingrīda Muraškovska Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Programmā skatīta problēmu risināšanas teorija, pedagoga problēmas, problēmas, ar kurām sastopas skolēni, un kuru risināšanā pedagogam jāpiedalās. Programma lielā mērā balstīta uz praktisko darbu - situāciju analīzi, problēmuzdevumu risināšanu. Programma tiek īstenota tā, lai studenti patstāvīgi nonāktu pie jaunām atziņām. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 L:Izglītības objektīvo likumu saistība ar problēmām to risināšana/vadīšana jeb problēmmenedžments izglītībā.
2 L/PD:Sistēmu attīstības likumi, to darbība izglītībā. 3 L/PD:Problēmu cēloņi. Attīstības paātrināšanās ietekme uz problēmu rašanos un risināšanu. 4 L/PD:Kāpēc neredzam problēmas (vērtējam sistēmu nevis funkciju)? 5 L:Nākotnes problēmu prognozēšana, izmantojot sistēmisko pasaules ainu. 6 L/PD:Produktīvu attieksmi pret problēmām: problēmas traucēklis un attīstības dzenulis 7 L/PD:Problēmsituācijas dažādie modeļi. Problēmu rangi. 8 L/PD:Uzdevumu formulēšana pēc ranga, pēc funkcijas. Četrstāvīgā konstruēšana. 9 L/PD:Idealitātes kritērijs uzdevuma formulējumam un risinājuma noteikšanai. Konkrētības princips. Resursi. 10 L/PD:Vispārīgo prasmju veidi, to saistība ar problēmu risināšanu. 11 L/PD:Pārveidojumi, to sistēmiskais raksturs. Standarta un nestandarta problēmas 12 L/PD:Risināšanas tehnoloģijas: standarta uzdevumu, pretrunu, problēmu plūsmas un jaunas problēmas tehnoloģija. 13 L/PD:Problēmu risinājuma stadijas: teorētiskā, eksperimentālā, masveida. 14 L/PD:Radošās personības modelis, dzīves stratēģija, tipveida problēmas to vadīšana. 15 PD: Izgl'tības problēmu risināšana maģistra darba ietvaros. 16 PD: Izgl'tības problēmu risināšana maģistra darba ietvaros. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Piedalīšanās praktiskajos darbos. Patstāvīgais darbs: konkrētas izglītības/pedagoģiskas problēmas risinājuma apraksts, tā prezentācija. Ieskaite. | |
Obligātā literatūra | |
1. Altovs G. Un tad atnāca izgudrotājs. -Rīga: Zvaigzne, 1988
2. Альтшуллер Г.С, Верткин И.М. Как стать гением: Жизненная стратегия творческой личности. -Минск: Беларусь, 1994. 3. Сборник творческих задач по биологии, экологии и ТРИЗ.- Сост. Тимохов В.И.- Санкт-Петербург: ТРИЗ-ШАНС, 1996. 4. А. Гин. Приемы педагогической техники.- Гомель: ИПП «Сож», 1999. |
|
Papildliteratūra | |
1. Педагогика плюс ТРИЗ. //Гомель (b.g; b.i.)
2. Bстреча с чудом. Санкт-Петербург, -Издательство Буковского, 1995. 3. В.А.Бухвалов, Ю.С.Мурашковский. Изобретаем черепаху.-Рига, 1993. 4. Б.Л.Злотин. А.В.Зусман. Изобретатель пришел на урок.- Кишинев: Лумина, 1989 |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Журнал ТРИЗ 2. EBSCO datu bāze | |
Piezīmes | |
Izvēle pedagoģijas maģistra studiju programmā 1., 2., 3. vai 4. semestrī. |