Excel
Kursa nosaukums Augstskolu didaktika
Kursa kods Peda6002
Zinātnes nozare Izglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozare Augstskolas pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS) 6
Kopējais stundu skaits kursā 162
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 162
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Didaktikas kursā klausītāji pilnveido zināšanas par dažādiem filozofiskiem skatījumiem, daudzveidīgām didaktiskām teorijām un didaktikas attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē. Kursa ietvaros klausītāji pilnveido uzstāšanās prasmes, izkopjot zinātnisko stilu. Akcentētas diskusijas par didaktisko problēmu pētījumiem.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Filozofiskais skatījums uz didaktikas attīstību, modernisms un postmodernisms.Boloņas deklarācija.
2 Paradigmas un to maiņa. Konstruktīvisms. Psiholoģiskais, sociālais, radikālais konstruktīvisms.
3 Konstruktīvisma didaktiskie modeļi augstākā izglītībā. Konstrukcionisms.
4 Didaktikas problēmu risinājums noslēguma darbos.
5 Didaktiskās kategorijas, to būtība mūsdienās augstskolā.
6 Studijas, personības attīstība Vigotska, Piaže, Djui, Freira, Bronfenbrennera atziņās.
7 Studiju mērķi, metodes, līdzekļi, organizācija, saturs, vērtēšana kontekstā ar tendencēm didaktikā 21.gs.
8 Studiju kvalitātes un vērtēšanas problēmas.
9 Kompetences jēdziens un veidi:profesionālā un sociālā; refleksija.
10 Vizuālo un izdales materiālu, un mācību līdzekļu lietošana un kritisks vērtējums. 11 Noslēguma darbu aizstāvēšana.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Studijas 160 h apjomā, aizstāvēts noslēguma darbs.
Obligātā literatūra
1. Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. - Rīga: Zvaigzne ABC, 1998.- 662 lpp.
2. Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. - Rīga: Zvaigzne ABC, 1998.- 394 lpp.
3. Ramsden P. Learning to Teach in Higher Education.- New York: Routledge Falmer, 2003.- 272p. 4. Žogla I. Didaktikas teorētiskie pamati. - Rīga: RaKa, 2001.- 275 lpp.
Papildliteratūra
1. Delors Ž. Mācīšanās ir zelts.-UNESCO LNK, 2001. - 255 lpp.
2. Didaktika. Ievērojamākie pedagogi par mācību teoriju.// sast. Kopeloviča A., Žukovs L. - Rīga: RaKa, 2000. - 344 lpp.
3. Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. - Rīga: Zvaigzne ABC, 2000.- 248 lpp. 4. Thackwray B. Effective Evaluation of Training and Development in Higher Education.- London: Kogan Page Ltd.,1997.- 212 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. EBSCO datu bāze
2. Journal of Higher Education (EBSCO datu bāze)
3. Laikraksts "Izglītība un kultūra" 4. Studies in Higher Education (EBSCO datu bāze)
Piezīmes
Kurss iekļauts visu fakultāšu maģistra vai doktora programmās pilna un nepilna laika studijās - brīvā izvēle.