Excel
Kursa nosaukums Augstskolu didaktika
Kursa kods Peda6001
Zinātnes nozare Izglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozare Augstskolas pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS) 6
Kopējais stundu skaits kursā 162
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 162
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Didaktikas kursā klausītāji pilnveido zināšanas par dažādiem filozofiskiem skatījumiem, daudzveidīgām didaktiskām teorijām un didaktikas attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē. Kursa ietvaros klausītāji pilnveido uzstāšanās prasmes, izkopjot zinātnisko stilu. Akcentētas diskusijas par didaktisko problēmu pētījumiem.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Filozofiskais skatījums uz didaktikas attīstību. Boloņas deklarācija.Mūžizglītība mūsdienās.
2 Paradigmas un to maiņa. Konstruktīvisms. Psiholoģiskais, sociālais, radikālais konstruktīvisms.
3 Kritiskais konstruktīvisms. Dialogs, komunikatīvā ētika, partnerattiecības studiju procesā.
4 Konstruktīvisma didaktiskie modeļi augstākā izglītībā. Konstrukcionisms.
5 Didaktikas problēmu risinājums noslēguma darbos.Didaktiskās kategorijas, to būtība mūsdienās.
6 Studijas, personības attīstība (Vigotskis, Bronfenbrenners, Djui, Freirs u.c.).Studiju mērķi.
7 Studiju kvalitātes un vērtēšanas problēmas.Kompetences jēdziens un veidi:profesionālā un sociālā; refleksija.
8 Vizuālo un izdales materiālu, un mācību līdzekļu lietošana un kritisks vērtējums.IT studijās. Tālmācība.
9 Mācību metodes: monoloģiskās, dialoģiskās, pētnieciskās.
10 Oratora un auditorijas analīze:oratora psiholoģiskā sagatavošanās, auditorijas novērtēšana.
11 Publiskās runas struktūra, gatavošana, tehnikas apgūšana, tipiskāko kļūdu analīze.
12 Runas aparāta, elpošanas un pareizrunas vingrinājumi. Polemikas un diskusijas attīstības stadijas, principi.
13 Auditorijas pārliecināšanas paņēmieni. Verbālie un neverbālie aspekti. Argumentācija paņēmieni.
14 Pārrunu vadīšana: videotreniņš un analīze; runas piemēru analīze.
15 Publiskā runa: videotreniņš un analīze. 16 Noslēguma darbu aizstāvēšana.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Studijas 160 h apjomā, aizstāvēts noslēguma darbs.
Obligātā literatūra
1. Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. - Rīga: Zvaigzne ABC,1998.- 662 lpp.
2. Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. - Rīga: Zvaigzne ABC,1998.- 394 lpp.
3. Ramsden P. Learning to Teach in Higher Education.- New York: Routledge Falmer, 2003.- 272 p. 4. Žogla I. Didaktikas teorētiskie pamati. - Rīga: RaKa, 2001. – 275 lpp.
Papildliteratūra
1. Delors Ž. Mācīšanās ir zelts.-UNESCO LNK, 2001. - 255 lpp.
2. Hindls T. Prasme uzstāties.- Rīga: Zvaigzne ABC, 2000.
3. Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. - Rīga: Zvaigzne ABC, 2000.- 248 lpp. 4. Thackwray B. Effective Evaluation of Training and Development in Higher Education.- London: Kogan Page Ltd., 1997.- 212 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Žurnāls "Kentaurs"
2. Journal of Higher Education (EBSCO datu bāze)
3. Laikraksts "Izglītība un kultūra" 4. Studies in Higher Education (EBSCO datu bāze)
Piezīmes
Kurss iekļauts visu specialitāšu maģistra un doktora programmās brīvās izvēles daļā.