Excel
Kursa nosaukums Darba meklēšanas process
Kursa kods Peda5029
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 20/04/2011
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., Maija Sirvide

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti gūst zināšanas par darba meklēšanas stratēģijām, darba tirgus elastību un tā novērtējumu. Darba meklētāja resursu pašanalīzes programmu sastādīšana. Darbā iekārtošanās procesā svarīgu dokumentu (Curriculum vitae, pieteikuma, motivācijas vēstules, iesniegumi utt.) praktiskā analīze. Problēmsituācijas, kurās nepieciešams izvērtēt: darba meklēšanas procesu, darba devēju un darba ņēmēju pozīcijas. Dažādu nosacījumu izvērtēšana profesijām saistībā ar veselības stāvokļa ierobežojumiem.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: par nozīmīgākajām darba meklēšanas stratēģijām, darba devēja un darba ņēmēja pozīciju atšķirīgajām un kopējām iezīmēm, bezdarbnieku un darba meklētāju profesionālo pašnoteikšanos, sociālo tīklu, sociogrammu, par motivāciju darba meklēšanā, daba intervijām, lietišķo etiķeti, lietišķo rakstu sagatavošanu un darba medicīnu.
Prasmes: prot analizēt darba meklētāju vajadzības; prot izpētīt mainīgā darba tirgus apstākļus un profesiju loku, to piemērojot konkrētam klientam; prot vadīt palīdzību darba meklētājiem pašanalīzes (resursu ārējo un iekšējo) procesā; prot sagatavot lietišķos rakstus; prot organizēt klienta veselības stāvokļa apzināšanu; prot atbalstīt klientu mainīgos darba vides apstākļos. Kompetence: veidot profesionālu sadarbību darba meklēšanā ar dažādu vecumu, izglītības, interešu, kultūru un sociālo grupu darba meklētājiem, bezdarbniekiem, darba devējiem un darba ņēmējiem; veidot klientiem sociogrammas.
Kursa saturs(kalendārs)
1 L/P; Mainīgā darba pasaule
2 L/P; Darba devēja un darba ņēmēja pozīciju atšķirīgās un kopējās iezīmes.
3 L/P; Klientu, darba meklētāju problēmu loka apzināšanās tehnikas.
4 L/P; Darba meklētāja vajadzības un sociālās situācijas analīze.
5 L/PD; Motivācijas veidošanas pamati darba meklēšanai. MD Motivācijas vēstule.
6 L/P; Darbs indivīda dzīvē: vērtības un attieksmes.
7 P Bezdarbnieku un darba meklētāju profesionālā pašnoteikšanās.
8 L/P; Interešu loka izzināšana. Iekšējo un ārējo resursu analīze.
9 L/P; Sociālā tīkla apzināšana un iesaistīšanas taktikas darba meklējumos.
10 L/PD; Sociālais tīkls un darba meklēšanas veidi. MD Sociogramma.
11 L/P; Darba intervijas, to veidi. Darba meklētāja problēmsituācijas, to detalizēta analize.
12 P; Lietišķā etiķete.
13 L/PD; Lietišķo rakstu sagatavošana. MD Fiziskas un juridiskas personas CV sagatavošana.
14 L/P; Dokumentācija un lietišķo raktu izvērtēšana
15 L; Darba medicīnas galvenie aspekti. 16 L/P; Veselību ierobežojošie faktori. Vispārējās stratēģijas- arodveselība visiem analīze.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Izpildīti praktiskie darbi un patstāvīgie darbi (ne zemāk par 7 ballēm) - 40 punkti, uzrakstīts kontroldarbs -10 punkti, izstrādāta un aizstāvēta prezentācija 50 punkti. Pārbaudes veids - eksāmens,
Obligātā literatūra
1. Bērta Š. Kā pieteikties darbā. Rīga: Zvaigzne ABC,1998. 93 lpp.
2. Boitmane I. Personāla atlase un novērtēšana. Mazās un vidējās uzņēmējdarbības bibliotēka. Lietiškās informācijas dienests. 2006. 160 lpp.
3. Encyclopedia of Career Development. Ed. Greenhaus J.H., Callanan G.A. Vol. 2, - Sage Publications, USA, 2006., 992 p. 4. Garleja R. Cilvēkpotenciāls sociālā vidē. - Rīga, RaKa, 2006., 199 lpp.
Papildliteratūra
1. Bokums Z., Forands I. Personālvadības rokasgrāmata. Rīga: Kamene, 2000., 141 lpp.
2.Ermsone D. Bleiere S. Darba devēju rokasgrāmata. Rīga: Labklājības ministrija, 2002. 148 lpp. 3. Freeman, Linton C. The Development of Social Network Analysis: A Study in the Sociology of Science. Vancouver: Empirical Press, 2004.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Brown, R. Social identity theory: Past achievements, current problems and future challenges. European Journal of Social Psychology, No.30, 2000., p.745 – 778. 2. Психологический журнал.Институт Психологии Российской академии наук. http://www.ipras.ru/cntnt/rus/institut_p/psihologic.html
Piezīmes
obligāts pilna un nepilna laika profesionālās augstākās izglītības maģistra studiju programmā "Karjeras konsultants"