Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Neaktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Pētnieciskā darba metodoloģija II
Kursa kods Peda5028
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 20/04/2011
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., Anita Aizsila
Dr. paed., Ludis Pēks

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kurss ietver zināšanas, prasmes un refleksijas spējas (ievērojot pētījumu ētiku un filozofiskos aspektus) par: teorētisko, empīrisko (eksperimentālo) pētījumu veidiem, metodēm, to atbilstības izvērtēšanu, izvēles kritērijiem, metodisko materiālu, referātu un pētījumu noformēšanu. Kompetence veikt teorētiskos un eksperimentālos maģistra līmeņa pētījumus, kā arī vadīt bakalauru līmeņa pētījumus un skolēnu ZPD.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas par teorētisko un empīrisko pētījumu veidiem to plānošanu un ētiskumu, sadarbību ar psihologiem, pētījumiem nepieciešamas informācijas apzināšanu, ieguvi un datu apstrādi, pētījumu rezultātu prezentēšanu un publicēšanu, kā arī informālās un neformālās izglītības iespējām zināšanu papildināšanai; prasmes plānot pētījumu, izvēlēties un izvērtēt pētījumam nepieciešamo informāciju un datu apstrādes metodes, to ētiskumu, veikt metožu adaptāciju un aprobāciju, datu apstrādi un prezentāciju sagatavošanu, izmantojot IT, prezentēt pētījuma rezultātus; kompetence veikt pētījumu sadarbībā ar psihologiem, uzņemoties atbildību par tā ētiskumu un izstrādāt maģistra darbu, uzstāties konferencēs vai semināros, vadīt skolēnu pētnieciskos darbus un bakalaura darbus, izstrādāt konsultēšanas metodikas un sagatavot publikācijas, pilnveidot kompetenci pētījumu metodoloģija, izmantojot informālās izglītības iespējas, izvēlēties tālākizglītošanās veidus un pētāmās problēmas.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Empīrisko pētījumu plānošana. Kvantitatīvie pētījumi. 2 lekcijas.
2 Kvalitatīvie pētījumi. 1 lekcija un 1 seminārs.
3 Ekspertmetodes, kooperatīvās metodes, hierarhiju analīze. 1 lekcija un 1 seminārs.
4 Ekspertu izvēle, kompetence, vienprātība. 1 lekcija un 1 seminārs.
5 Ekspertvērtējumu datu apstrāde. 1 lekcija un 1 seminārs.
6 Pilotpētījumi/izmēģinājumpētījumi, metodikas korekcija. Pētījuma aprobācija. 1 lekcija un 1 seminārs.
7 Aprakstošās un secinošās statistikas, korelācija, dispersiju un faktoru analīze. 1 lekcija un 1 seminārs.
8 Datu sadalījum veidi, to analīze. 1 lekcija un 1 seminārs.
9 Aprakstošo statistiku noteikšana. 1 lekcija un 1 seminārs.
10 Secinošās statistikas, to veidi, izvēle. 1 lekcija un 1 seminārs.
11 Secinošo statatistiku noteikšana. 1 lekcija un 1 seminārs.
12 Datorprogrammu un tiešsaistes programmu izmantošana datu apstrādē. 1 lekcija un 1 seminārs.
13 Prezentāciju veidi, to izvēle un sagatavošana. 1 lekcija un 1 seminārs.
14 Ziņojumu, referātu, publikāciju sagatavošana. 1 lekcija un 1 seminārs.
15 Studiju noslēgumu darbu aizstāvēšanas runas sagatavošana, aizstāvēšanas procedūra. 1 lekcija un 1 seminārs. 16 Apkopojums un izvērtējums. 1 lekcija un 1 seminārs.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Eksāmenā vērtē piedalīšanos lekcijās un semināros un kontroldarbu rezultātus. Eksāmenā jāuzrāda maģistra darba melnraksts, detalizēti studētas literatūras saraksts, jāsniedz mutiska vai rakstiska refleksija par kursa studijās apgūto metožu un maģistra pētījuma rezultātu aprobāciju praktiskajā darbā, jāpamato metožu izvēle. Eksāmenā notiek diskusija par pētījumu un literatūras avotiem. Ieskaite 1.semestrī, eksāmens 3. semestrī.
Obligātā literatūra
1. Geske A., Grīnfelds A. Izglītības pētniecība. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 261 lpp.
2. Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa, 2004. 178 lpp.
3. Raščevska M. Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RaKa, 2005. 281 lpp. 4. Creswell J.W. Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Los Angeles, CA: Sage Publications, 2008. 670. p.
Papildliteratūra
1. Briede B., Pēks L. Ekoloģiskā pieeja izglītībā. Sērija Izglītības ekoloģija. Jelgava: LLU, IMI, 2011. 160 lpp.
2. Greenhaus J.H.,Callanan G.A. Encyclopedia of Career Development. 2006. Vol.1, 484 p. Vol. 2, 949 p. 3. Katane I., Pēks L. Izglītības ekoloģija: starpdisciplinārs virziens izglītības pētniecībā. Sērija Izglītības ekoloģija. Jelgava: LLU, IMI, 2006. 55 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Higher Education.The International Journal of Higher Education Research. Print ISSN: 0018-1560. Online ISSN: 1573-174X 2. American Psychological Association. Using American Psychological Association (APA) Format. (Updated to 5th Edition). Purdue University Online Writing Lab. 2010. Available: http://owl.english.purdue.edu/handouts/research/r_apa.html
Piezīmes
Studiju kurss iekļauts profesionālās augstākās izglītības maģistra studiju programmas "Karjeras konsultants" pilna un nepilna laika studijās.