Kursa nosaukums | Lietišķā psiholoģija un andragoģija |
Kursa kods | Peda5023 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 4.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 121.5 |
Lekciju stundu skaits | 24 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 24 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studenti apgūst savu personības iezīmju, psihisko resursu izzināšanu un pilnveidi karjeras veidošanai un organizācijai, psihiskās veselības aizsardzībai un tālākizglītībai, komunikatīvās prasmes, lietišķo saskarsmi, kā arī pieaugušo izglītības īpatnības un profesionālās degradācijas profilaksi. Studenti iepazīstas arī ar mūžizglītības nostādnēm mūsdienās un atbilstošu projektu programmām. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Grupas ledlauži: jēdziena skaidrojums; klasiskā iepazīšanās,
2 Pieaugušo izglītība, tās būtība, galvenie jēdzieni, īpatnības. 3 Pamatprasmes pieaugušajiem: Eiropas pieaugušo izglītības asociācijas mājas lapas www.eaea.org lietošana. 4 Latvijas Pieaugušo izglītības apvienības (LPIA) struktūra, darbības virzieni, mājas lapas www.laea.lv. 5 Mūžizglītības nozīme mūsdienās. Mūžizglītības memorands, tā seši mērķi. 6 ES portāla http://europa.eu.int/index_lv.htm lietošana un raksturošana. ES darbības virzieni izglītībā. 7 Projektu programmas pieaugušo izglītībā, tālmācībā: http://europa.eu.int/comm/education/programmes 8 Pašaudzināšana. Pašaudzināšanas jēdziens, definīcija un svarīgākie nosacījumi 9 Pašizglītība. Pašizglītības jēdziens un definīcija. Pašizglītības līmeņi (Rudzītis). 10 Mācīšanās prasmes.Sociālās (saskarsme un sadarbība) profesionālās un refleksijas kompetences pilnveide. 11 Pieaugušo grupas: funkcijas, īpatnības, dinamika, efektivitāte, komunikācijas īpatnības tajās. 12 Pedagoga kompetence. Funkcijas: mācīšanas, organizatoriskā, vērtējošā, profesionālās pilnveides. 13 Mācību metodes pieaugušo grupās: metodes jēdziens; monoloģiskās, dialoģiskās pētnieciskās. Lekciju tipi. 14 Personības iezīmes, pieaugušo vecumposma īpatnības. Profesionālā degradācija tās profilakse. 15 Lietiškā saskarsme, saskarsmes sabotieri. 16 Uzstāšanās grupas priekšā un vērtēšanas kritēriji. Pieaugušo izglītības kursu vērtēšana. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Piedalīšnās semināros. Patstavīgā darba un pārbaudes uzdevumu izpilde. Noslēdzošā kontrole-ieskaite. | |
Obligātā literatūra | |
1. Briede B. Mācību metodes. Jelgava: LLU , 1997 - 68 lpp. (līdzautori: M.Doils, H.Makintaire, L.Pēks, I. Šīlda)
2. Koķe T. Pieaugušo izglītības attīstība: raksturīgākās iezīmes. -Rīga, 1999. - 102 lpp 3. Rogers A.Teaching Adults. - 2nd ed. - Buckingham, 1996. - 250 p. 4. Rudzītis G., Maļinovska L. Mācību līdzekļi studentu pašizglītības un pašaudzināšanas racionalizēšana. - Jelgava:LLU, 2000.- 52 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Briede B., Laitāne M., Neimanis G. Grupas darba nozīme sociālās kompetences attīstībā.- Ozolnieki: LLKC, 1999.- 28 lpp.
2. Kooperatīvā mācīšanās/metodika. - R: RaKa, 2004.-331 lpp. 3. Ķirse A. Publiskās runas kultūra un meistarība: Metod. norād. / Jelgava: LLU, 1992. - 13 lpp. 4. Prets D. Pedagoga rokasgrāmata. Izglītības programmu pilnveide. - R.: Zvaigzne ABC, 2000.- 383 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Adult Learning Journal (Academic Search Premier datu bāze).
2. Laikraksts "Izglītība un kultūra". 3. Science Direct datu bāze 4. Žurnāls "Skolotājs". |
|
Piezīmes | |
Izvēles priekšmets visu specialitāšu maģistra pilna un nepilna laika studiju programmās atbilstoši specialitātes studiju plānam. |