Excel
Kursa nosaukums Pētījumu metodoloģija 1
Kursa kods Peda5019
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 2.25
Kopējais stundu skaits kursā 60.75
Lekciju stundu skaits 12
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 12
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., Anita Aizsila
Dr. paed., Ludis Pēks

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Priekšmets ietver zināšanas, prasmes un refleksijas spējas (ievērojot pētījumu ētiku un filozofiskos aspektus) par: teorētisko, empīrisko (eksperimentālo) pētījumu veidiem un metodēm, to atbilstības izvērtēšanu, izvēles kritērijiem, izvēli. Kompetence plānot un veikt teorētiskos un eksperimentālos pētījumus maģistra darbos un vadīt bakalauru pētījumus.
Kursa saturs(kalendārs)
1 L.: Pētījumu pieredzes izvērtēšana, attīstības tendences, pētījumu tematu, metodikas izvēle, precizēšana.
2 L: Epistemoloģija postmodernismā. Ekoloģiskā pieeja, kā pētījuma metodoloģiskā pamata variants.
3 L.: Teorētiskie pētījumi. Nākotnes pētījumi.
4 Seminārs: Maģistra pētījumu ieceres prezentācijas un izvērtējums.
5 L:Pētījuma plānošana. Reprezentatīvas izlases veidošanas reālo iespēju izvērtējums.
6 L: Socioloģisko metožu izvērtējums un izmantošana izglītības pētījumos.
7 Pr.d.(grupu darbs): Personiskās pieredzes refleksija. Atsevišķo gadījumu studijas.
8 Seminārs: Pētījumu metožu attīstības tendenču ietekme uz maģistra pētījuma metodiku.
9 L: Kvalitatīvie pētījumi. Novērojumi, to izmantošanas iespēju izvērtējums.
10 L: Kontentanalīze./ Pr. d.: konkrēta teksta analize.
11 L: Ekspertvērtējumi.
12 L: Eksperimentu veidi un eksperimenta plānošana. Validitāte.
13 Pr.d.:Eksperimenta plānošana, eksperimenta veida izvēle un validitātes novērtēšana.
14 Pr.d.:Maģistra darba pētījuma metodikas izstrādāšana.
15 Pr. d. Pētījuma posmi, to plānošana. 16 Kontroldarbs: Pētījumu metožu raksturojums un izvēles pamatojums.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Piedalīšanās praktiskos darbos un semināros, uzrakstīts kontroldarbs. Uzrādīti: 1)maģistra darba metodika; 2)apzinātās, caurskatītās, un izmantotās literatūras saraksti. Mutiska vai rakstiska refleksija par pedagoģiskajā praksē lietotajām metodēm, kā arī par priekšmeta studijās apgūto metožu aprobāciju praktiskajā darbā.
Obligātā literatūra
1. Geske A., Grīnfelds A. (2001.) Izglītības pētījumu metodoloģija un metodes. Rīga: ”RaKa”.
2. Кэмпбелл Д. (1996.) Модели экспериментов в социальной психологии и прикладных исследованиях. Санкт-Петербург.
3. Cohen L., Manion L. Research Methods in Education. - 4th ed. - London; New York, 1997. - 414 p. 4. Lasmanis A. (2002.) Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedagoģijas un psiholoģijas pētījumos. 1. un 2. grāmata. Rīga: SIA “Izglītības soļi”.
Papildliteratūra
1. Briede B., Pēks L. (2003.) Maģistra darba izstrādāšana. Jelgava: IMI.-71 lpp.
2. The Psychology Research Handbook (1996): a guide for graduate students and research assistants. London:New Delhi - 388 p.
3. Kroplijs A. (2004) Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga, RaKa. 4. Bronfenbrenner U., (1996.) The Ecology of Human Development- USA: Harvard University Press.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Žurnāls "Skolotājs"
2. Journal of Science Education
3. Datu bāze ERIC 4. Datu bāze "ScienceDirect"
Piezīmes
Ieskaite 1. vai 3. semestrī. Priekšmets iekļauts pedagoģijas maģistra programmā pilna un nepilna laika studijās nozares teorētiskajā daļā . Priekšmets var tik iekļauts studiju plānā kā kompakts modulis. Priekšmetu studē IMI. Metodes aprobē maģistrantu prakses vai darba vietās. Nodarbību saturu un laika sadalījumu priekšmetā precizē atbilstoši maģistrantu priekšzināšanām. (Priekšmets ir daļa no pētījumu metodoloģijas kursa, kura studijas notiek visos 4 teorētisko nodarbību semestros. Eksāmens pēc kursa četru daļu apgūšanas).