Kursa nosaukums | Pedagoģiskā psiholoģija |
Kursa kods | Peda5014 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., Ludis Pēks Mg. paed., Ilze Liepiņa-Naula |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Programmas mērķis ir pilnveidot dalībnieku pedagoģiskās psiholoģijas teorētiskās zināšanas un to lietošanu pedagoģiskajā darbībā. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 L: Pedagoģiskās psiholoģijas priekšmets tā būtība. Pamatjēdzieni.
2 L: Pirmā tikšanās ar nepazīstamu grupu, tās nozīmīgums savstrpēj attiecību veidošanā. 3 S:''Ledlaužu'' izmantošanas prakse. 4 L:Personības īpašību un vecumposma ietekme uz mācībām un studijām 5 S: Mācīšanās īpatnības dažādos vecumposmsos. 6 Pr.d.:Mācīšanās stili, to noteikšana. 7 L: Psiholoģiskās teorijas un mācīšanās: biheiviorisms, kognitīvisms 8 L: Motivācija un mācīšanās. 9 S: Psiholoģiskās teorijas, motivācija, individuālās mācības. 10 Pr. d.:Grupu darba psiholoģiskās īpatnības. Grupas darba noteikumi. 11 S:Koperatīvās mācīšanās psiholoģiskie aspekti. 12 L: Prezentāciju, izdales materiālu un mācību līdzekļu veidošanas psiholoģiskie kritēriji. 13 L: Skolēnu sasniegumu vērtēšanas psiholoģiskās problēmas. Atzīmes ietekme uz personības attīstību sākumskolā. 14 L: Pašvērtējuma un savstarpējā vērtējuma psiholoģiskie aspekti. 15 S: Skolēnu sasniegumu vērtēšana teorijā un praksē. 16 S: Refleksija par pedagoģiskās psiholoģijas kursā iegutām zināšanām un to aprobāciju |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Piedalīšanās nodarbībās, uzstāšanās semināros. Patstāvīgā darba atskaite. Ieskaite. | |
Obligātā literatūra | |
1. Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. - Rīga: Zvaigzne ABC. - 662. lpp.
2. Kooperatīvā mācīšanās. RaKa, 2004. - 331 lpp 3. Students J.A. Vispārīgā paidagōģija. – Rīga: RaKa. – 1.daļa. – 330 lpp.; 2. daļa –224 l 4. Balsons M. Kā izprast klases uzvedību. - Lielvārde, 1998. - 208 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Briede B., Pēks L. Pirmā tikšanās ar nepazīstamu grupu. Sērija ''Didaktika'' . Jelgava: LLU , 1997. - 42 lpp
2. Mācību metodes. Sērija ''Didaktika'' Jelgava: LLU , 1997 - 68 lpp. 3. Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. - Rīga: Zvaigzne ABC. - 248 lpp. 4. Rudzītis G. Gribas un rakstura veidošana mācību darbā un pašizglītībā: māc. līdz. studentiem, jaunajiem pedagogiem un maģistriem. - 2.izd. - Jelgava, 1997. - 31 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Laikraksts "Izglītība un kultūra".
2. EBSCO datu bāze 3. Journal of Teacher Education and Training. Fakulty of Pedagogy and Psychology Daugavpils University. |
|
Piezīmes | |
Izvēles priekšmets maģistra programmās pilna un nepilna laika studijās jebkurā semestrī. Ieskaite. |