Excel
Kursa nosaukums Mūzika
Kursa kods Peda5011
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 10
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 22
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. paed., Inga Andersone-Penčuka

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Maģistranti nodarbībās tiks iepazīstināti ar informāciju par mūzika vēsturisko attīstību, mūzikas un dziedāšanas nozīmi personības garīgajā, intelektuālajā, emocionālajā attīstībā, kā arī dažādiem darba paņēmieniem, kurus var izmantot pedagoģiskajā darbā izglītības vidē.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Mūzika dažādu valstu kultūrā, tās pieejamība dažādu laiku tehnoloģiskās iespējas
2 Dažādu tautu un laikmetu mūzikas instrumenti, to iedalījums
3 Mūzikas mākslakā izglītības un kultūras mijiedarbība un kopsakarība
4 Mūzikas loma mācību un audzināšanas darbā
5 Mūzikas elementu integrācijas iespējas un nosacījumi dažādos priekšmetos skolā
6 Mūzikas uztveres un attīstības īpatnības dažādos vecumposmos
7 Mūzikas stili, to integrēšana izglītības vidē (viduslaiku, renesanses, baroka, klasicisma, romantisma mūzika
8 Džezs un rokmūzika vēsturiskā skatījumā un mūsdienās
9 Skatuves mūzika, izglītojošā aspektā
10 Latviešu mūzika dažādu gadsimtu skatījumā
11 Mūzikas pedagoģiski psiholoģiskā nozīme mācību procesā
12 Mūsdienu informācijas tehnoloģiju iespējas mūzikā
13 Mūzikas loma bērna fiziskajā, garīgajā un emocionālajā attīstībā
14 Muzikālās dzirdes un ritma attīstība pirmsskolas vecumā
15 Rotaļas un vingrinājumi bērna dzirdes, ritma izjūtas un balss aparāta attīstīšanai 16 Dažādu instrumentu izgatavošana un izmantošana nodarbībās
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Apmeklējot lekcijas, piedaloties semināros un sagatavojot referātu students iegūst 2 KP. Ja students sagatavo pilnīgi alternatīvu stāstījumu ar uzskates materiāliem un skaņu ierakstiem, par interesējošu tēmu ir iespējams nopelnīt 1 KP. Students šo sistēmu zinot, pats plāno, kā piemērotāk apgūt priekšmetu.
Obligātā literatūra
1. Bebre R. Ievads daiļrades psiholoģijā. -R.:Kultūras ministrija, 1982.-78lpp.
2. Birzkops J. Muzicēšana kā labākā intelektuālo spēju attīstītāja. –R.:Liesma, 1999.-78lpp.
3. Spensa K. Enciklopēdija "Mūzika''. -R.:Zvaigzne ABC, 1995.-144lpp. 4. Zariņš D. Mūzikas pedagoģijas pamati. -R.: RaKa, 2003, -200lpp.
Papildliteratūra
1. Galacka V. Aizrobežu mūzikas literatura.-R.:LVI, 1964.-382lpp. 2. Grauzdiņa I. Siliņš Ē. Mūzika 9 – 12kl.R.:ZvaigzneABC, 1998.-278lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Žurnāls "Mūzikas saule"
2. Žurnāls ''Māksla'' 3. Žurnāls "Mans mazais"
Piezīmes
Studiju ptriekšmets iekļauts Tehniskās fakultātes Pedagoģijas maģistrantūras studiju programmā. Izvēles 1.,2., 3. vai 4. semestrī. Ieskaite.