Kursa nosaukums | Mūzika |
Kursa kods | Peda5011 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 10 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 22 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Inga Andersone-Penčuka |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Maģistranti nodarbībās tiks iepazīstināti ar informāciju par mūzika vēsturisko attīstību, mūzikas un dziedāšanas nozīmi personības garīgajā, intelektuālajā, emocionālajā attīstībā, kā arī dažādiem darba paņēmieniem, kurus var izmantot pedagoģiskajā darbā izglītības vidē. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Mūzika dažādu valstu kultūrā, tās pieejamība dažādu laiku tehnoloģiskās iespējas
2 Dažādu tautu un laikmetu mūzikas instrumenti, to iedalījums 3 Mūzikas mākslakā izglītības un kultūras mijiedarbība un kopsakarība 4 Mūzikas loma mācību un audzināšanas darbā 5 Mūzikas elementu integrācijas iespējas un nosacījumi dažādos priekšmetos skolā 6 Mūzikas uztveres un attīstības īpatnības dažādos vecumposmos 7 Mūzikas stili, to integrēšana izglītības vidē (viduslaiku, renesanses, baroka, klasicisma, romantisma mūzika 8 Džezs un rokmūzika vēsturiskā skatījumā un mūsdienās 9 Skatuves mūzika, izglītojošā aspektā 10 Latviešu mūzika dažādu gadsimtu skatījumā 11 Mūzikas pedagoģiski psiholoģiskā nozīme mācību procesā 12 Mūsdienu informācijas tehnoloģiju iespējas mūzikā 13 Mūzikas loma bērna fiziskajā, garīgajā un emocionālajā attīstībā 14 Muzikālās dzirdes un ritma attīstība pirmsskolas vecumā 15 Rotaļas un vingrinājumi bērna dzirdes, ritma izjūtas un balss aparāta attīstīšanai 16 Dažādu instrumentu izgatavošana un izmantošana nodarbībās |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Apmeklējot lekcijas, piedaloties semināros un sagatavojot referātu students iegūst 2 KP. Ja students sagatavo pilnīgi alternatīvu stāstījumu ar uzskates materiāliem un skaņu ierakstiem, par interesējošu tēmu ir iespējams nopelnīt 1 KP. Students šo sistēmu zinot, pats plāno, kā piemērotāk apgūt priekšmetu. | |
Obligātā literatūra | |
1. Bebre R. Ievads daiļrades psiholoģijā. -R.:Kultūras ministrija, 1982.-78lpp.
2. Birzkops J. Muzicēšana kā labākā intelektuālo spēju attīstītāja. –R.:Liesma, 1999.-78lpp. 3. Spensa K. Enciklopēdija "Mūzika''. -R.:Zvaigzne ABC, 1995.-144lpp. 4. Zariņš D. Mūzikas pedagoģijas pamati. -R.: RaKa, 2003, -200lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Galacka V. Aizrobežu mūzikas literatura.-R.:LVI, 1964.-382lpp. 2. Grauzdiņa I. Siliņš Ē. Mūzika 9 – 12kl.R.:ZvaigzneABC, 1998.-278lpp. | |
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls "Mūzikas saule"
2. Žurnāls ''Māksla'' 3. Žurnāls "Mans mazais" |
|
Piezīmes | |
Studiju ptriekšmets iekļauts Tehniskās fakultātes Pedagoģijas maģistrantūras studiju programmā. Izvēles 1.,2., 3. vai 4. semestrī. Ieskaite. |