Kursa nosaukums | Ķermeņa kultūra |
Kursa kods | Peda5009 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 1.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 40.5 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Līga Damberga Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Maģistranti attīsta zināšanas un prasmes par ķermeņa un psihes savstarpējo mijiedarbību, tās lomu ģimenē un izmantošanu pedagoģiskā darbā dažādās izglītības iestādēs. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Ievadnodarbība.
2 Iepazīšanās, tās nozīme. 3 Neverbālā valoda, tās nozīme. Emocijas un ķermenis. 4 Spēles, rotaļas, paņēmieni, tehnikas. 5 Skolēna un skolotāja savstarpējās uzticēšanās nozīme. 6 Kustību, ķermeņa izmantošana mācību procesā. 7 Radošums un ķermenis. Uzmanība un ķermenis. 8 Atbrīvošanās, relaksācija, tās nozīme stundās |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Piedalīšanās semināros, praktiskos darbos, diskusijās un uzrakstīts refleksijas darbs par priekšmeta studijās apgūto atziņu aprobāciju ikdienā un mācību procesā. Ieskaite. | |
Obligātā literatūra | |
1. Pīzs A. Ķermeņa valoda. - Jumava, 1995. - 208 lpp.
2. Daudzpusīgā intelekta teorija skolā/ pieredzes materiāls. - Skolu atbalsta centrs, 2000. - 110 lpp. 3. Ozoliņa Nucho A., Vidnere M. Stresa menedžments: pārvarēšana un profilakse. - Izdevniecība AGB, 1998. - 176 lpp. 4. Šuvajevs I. Dzīļu psiholoģija.- Zvaigzne ABC, 2002.- 335 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Pļaveniece M., Škuškovnika D. Sociālā psiholoģija pedagogiem. - Izdevniecība RaKa, 2002.- 200 lpp.
2. Bregdons A.D., Gemons D. Apgūsti ātrāk, atceries vairāk. - J.Rozes apgāds, 2004.- 232 lpp. 3. Goulmens S.Tava emocionālā inteliģence.-R.: Jumava, 2001. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls ''Psiholoģijas Pasaule''
2. Žurnāls "Psiholoģija Mums" 3. Žurnāls "Psiholoģija Ģimenei un Skolai" 4. EBSCO datu bāze |
|
Piezīmes | |
Izvēles priekšmets 1. kursa pedagoģijas maģistra studiju programmā 1. semestrī. |