Excel
Kursa nosaukums Ķermeņa kultūra
Kursa kods Peda5009
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 1.5
Kopējais stundu skaits kursā 40.5
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. paed., Līga Damberga
Dr. paed., Ludis Pēks

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Maģistranti attīsta zināšanas un prasmes par ķermeņa un psihes savstarpējo mijiedarbību, tās lomu ģimenē un izmantošanu pedagoģiskā darbā dažādās izglītības iestādēs.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Ievadnodarbība.
2 Iepazīšanās, tās nozīme.
3 Neverbālā valoda, tās nozīme. Emocijas un ķermenis.
4 Spēles, rotaļas, paņēmieni, tehnikas.
5 Skolēna un skolotāja savstarpējās uzticēšanās nozīme.
6 Kustību, ķermeņa izmantošana mācību procesā.
7 Radošums un ķermenis. Uzmanība un ķermenis. 8 Atbrīvošanās, relaksācija, tās nozīme stundās
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Piedalīšanās semināros, praktiskos darbos, diskusijās un uzrakstīts refleksijas darbs par priekšmeta studijās apgūto atziņu aprobāciju ikdienā un mācību procesā. Ieskaite.
Obligātā literatūra
1. Pīzs A. Ķermeņa valoda. - Jumava, 1995. - 208 lpp.
2. Daudzpusīgā intelekta teorija skolā/ pieredzes materiāls. - Skolu atbalsta centrs, 2000. - 110 lpp.
3. Ozoliņa Nucho A., Vidnere M. Stresa menedžments: pārvarēšana un profilakse. - Izdevniecība AGB, 1998. - 176 lpp. 4. Šuvajevs I. Dzīļu psiholoģija.- Zvaigzne ABC, 2002.- 335 lpp.
Papildliteratūra
1. Pļaveniece M., Škuškovnika D. Sociālā psiholoģija pedagogiem. - Izdevniecība RaKa, 2002.- 200 lpp.
2. Bregdons A.D., Gemons D. Apgūsti ātrāk, atceries vairāk. - J.Rozes apgāds, 2004.- 232 lpp. 3. Goulmens S.Tava emocionālā inteliģence.-R.: Jumava, 2001.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Žurnāls ''Psiholoģijas Pasaule''
2. Žurnāls "Psiholoģija Mums"
3. Žurnāls "Psiholoģija Ģimenei un Skolai" 4. EBSCO datu bāze
Piezīmes
Izvēles priekšmets 1. kursa pedagoģijas maģistra studiju programmā 1. semestrī.