Kursa nosaukums | Izglītības sistēmas un ES angļu valodā |
Kursa kods | Peda5008 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 12 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 20 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. habil. sc. ing., Henn Tuherm |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Maģistranti attīsta iemaņas darbā ar profesionālo un zinātnisko literatūru angļu valodā un paplašina zināšanas par ES valstu izglītības sistēmām. Tas ļauj dziļāk un plašāk iedziļināties izglītības problēmu risinājumā, apgūt nepieciešamās teorētisko un empīrisko pētījumu metodes un to izmantošanu zinātniskā darba izstrādē. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 L: Eiropas Savienības izveide un attīstība.
2 L: Lisabonas konvencija un Boloņas deklarācija, Boloņas procesa attīstība. 3 L: Eiropas kopējā augstākās izglītības politika; Eiropas augstākās izglītības telpa. 4 S: Latvijas un citu ES valstu izglītības sistēmu salīdzinājums. 5 L: ECTS izmantošana kredītu uzkrāšanai. Eiropas vienotais Diploma pielikums. 6 S: Eiropas valstu pieredzes izvērtēšana un LLU studiju procesa attīstība. 7 L: Studiju normatīvās bāzes veidošana. Kvalitātes vadība augstākajā izglītībā. 8 S: Maģistra studiju attīstība un programmas LLU. 9 S: Studiju iespējas ES valstīs. Studentu un mācībspēku apmaiņas programmas. 10 L: Vieslektora pieredze ārzemju augstskolās. 11 S: Studiju metodes. 12 S: Studentu mācību sasniegumu pārbaudes metodes. 13 S: Studiju informatīvi tehniskais nodrošinājums. 14 S: Pētnieciskā darba metodes. 15 S: Maģistra darbi, to izstrādāšana. 16 S: Zinātniskā darba noformēšana un prezentācija. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Patstāvīgas literatūras studijas atbilstoši semināru tematikai. Personīgās pedagoģisskās un ārzemju apmeklējumu pieredzes refleksija, prezentācijas sagatavošana un uzstāšanās semināros. Nokārtota ieskaite. | |
Obligātā literatūra | |
1. The Education : Funding Guide. Support from government, trusts and companies / ed. S.Forrester, A.Mountfield, A.Patel. - Great Britain, 1995. - 464 p.
2. Structures of the Education and Initial Training Systems in European Union. - 2nd ed. - Brussels, 1995. - 458 p. 3. International Encyclopedia of Adult Education and Training / ed.by A.C.Tuijnman. - 2nd ed. - Great Britain: Pergamon, 1996. - 959 p. 4. Memorandum on Lifelong Learning. 2001. http://www.education.gov.mt/edu/edu_division/life_long_learning |
|
Papildliteratūra | |
1. Sibley R. European Studies. - U.K., 1993. - 220 p.
2. Bell I. Counselling in Further and Higher education. - Buckingham, 1996. - 172 p. 3. Nortbedge A. The Good Study Guide. - Great Britain, 1997. - 248 p. 4. Thackwray B. Effective Evaluation of Training and Development in Higher education. - London, 1997. - 205 p.. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Journal of Science Education
2. www.eurydice.org 3. www.unesco.org/education 4. Proceedings of conferences in education |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts maģistrantūras pedagoģijas studiju programmas izvēles daļā, 2. vai 4. semestrī. |