Kursa nosaukums | Pedagoģiskie pētījumi |
Kursa kods | Peda4038 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studenti iegūst zināšanas, prasmes un refleksijas spējas par pētījumu ētiku, pedagoģiskajiem mērījumiem, kvalifikācijas darba izveidi, aprakstošo statistiku noteikšanas metodēm, teorētiskiem un empīriskiem pētījumiem un pētījumu metodēm. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas: par lietišķo pētījumu veidiem, datu ieguvi un apstrādi, pētījumu metodēm, pētījumu rezultātu prezentēšanu; prasmes plānot lietišķos pētījumus, apzināt un izvērtēt pētījumiem nepieciešamo informāciju, izmantot datu ieguves un apstrādes metodes, prezentēt pētījumu rezultātus izmantojot IT; kompetence: sadarbībā ar kvalifikācijas darba vadītāju veikt pētījumus uzņemoties atbildību par to ētiskumu, izstrādāt kvalifikācijas darbu, pilnveidot lietišķo pētījumu kompetenci izmantojot neformālās un informālās izglītības iespējas. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Studiju kurss un tā studijas. Pētījumu ētika. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība
2 Prasības pētniecisko darbu izstrādāšanai. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība 3 Pētījuma pamatjautājumi: problēma, pētījuma objekts un priekšmets. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība 4 Pētījuma pamatjautājumi: temats, mērķis, uzdevumi, hipotēze. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība. 5 Paneļdiskusija ar darbu vadītājiem. Pētījuma plānošana. Teorētiskie pētījumi. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarb. 6 1.kontroldarbs: Pētījuma pamatjautājumi - formulēšana un saskaņošana (lekcijā) un 1 praktiskā nodarbība. 7 Informācijas meklēšana. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība. 8 Empīrisko pētījumu metodes. SWOT. Mērīšanas pamati - pazīmju klasifikācija, mērīšanas līmeņi. 1 l. un 1 p.d. 9 2.kontroldarbs - Mērīšanas pamati. Datu matemātiskās apstrādes pamati (lekcijā) un 1 praktiskā nodarbība. 10 Datu matemātiskās apstrādes pamati. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība. 11 Datu vākšanas instrumenti. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība.. 12 Pētījuma darba norormēšana. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība. 13 Pētījuma prezentēšana 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība. 14 Darba aizstāvēšana VEK. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība. 15 Literatūras saraksts, atsauces, citēšana. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība. 16 Kvalifikācijas darbu vērtēšana un pašvērtēšana. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jābūt iesniegtiem diviem patstāvīgajiem darbiem, uzrakstītiem diviem kontroldarbiem. Jāuzrāda kvalifikācijas darba melnraksts, kas saskaņots ar darba vadītāju. Eksāmens 5. semestrī. | |
Obligātā literatūra | |
1. Geske, A. Izglītības pētniecība: mācību grāmata. [Rīga]: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 261 lpp.
2. Kroplijs A., Rasčevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa, 2004. 178. lpp. 3. Paura L., Arhipova I. Neparametriskās metodes: SPSS datorprogramma: Mācību līdzeklis. Jelgava: LLKC, 2002. 148 lpp. 4. Tomsons V. Pedagoģisko pētījumu metodoloģija: mācību līdzeklis//1.daļa Pētījuma pamatjautājumi. Jelgava: LLU, 2009. 35 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Dukulis I. Apgūsim jauno Powerpoint! : Microsoft Office PowerPoint 2003 Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2006. 141 lpp.
2. Creswell, J. W. Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Merrill Prentice Hall, 2008. 670 lpp. 3. Eko U. Kā uzrakstīt diplomdarbu. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2006. 319 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Skolotājs: pieredze, teorija, prakse. Rīga: RaKa, 2000. - ISSN 1407-1045. | |
Piezīmes | |
Kurss iekļauts TF 1. līmeņa augstākās profesionālās izglītības studiju programmā „Profesionālās izglītības skolotājs” nepilna laika studentiem. |