Excel
Kursa nosaukums Pedagoģiskie pētījumi
Kursa kods Peda4038
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 20/04/2011
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., Ludis Pēks

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti iegūst zināšanas, prasmes un refleksijas spējas par pētījumu ētiku, pedagoģiskajiem mērījumiem, kvalifikācijas darba izveidi, aprakstošo statistiku noteikšanas metodēm, teorētiskiem un empīriskiem pētījumiem un pētījumu metodēm.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: par lietišķo pētījumu veidiem, datu ieguvi un apstrādi, pētījumu metodēm, pētījumu rezultātu prezentēšanu; prasmes plānot lietišķos pētījumus, apzināt un izvērtēt pētījumiem nepieciešamo informāciju, izmantot datu ieguves un apstrādes metodes, prezentēt pētījumu rezultātus izmantojot IT; kompetence: sadarbībā ar kvalifikācijas darba vadītāju veikt pētījumus uzņemoties atbildību par to ētiskumu, izstrādāt kvalifikācijas darbu, pilnveidot lietišķo pētījumu kompetenci izmantojot neformālās un informālās izglītības iespējas.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Studiju kurss un tā studijas. Pētījumu ētika. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība
2 Prasības pētniecisko darbu izstrādāšanai. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība
3 Pētījuma pamatjautājumi: problēma, pētījuma objekts un priekšmets. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība
4 Pētījuma pamatjautājumi: temats, mērķis, uzdevumi, hipotēze. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība.
5 Paneļdiskusija ar darbu vadītājiem. Pētījuma plānošana. Teorētiskie pētījumi. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarb.
6 1.kontroldarbs: Pētījuma pamatjautājumi - formulēšana un saskaņošana (lekcijā) un 1 praktiskā nodarbība.
7 Informācijas meklēšana. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība.
8 Empīrisko pētījumu metodes. SWOT. Mērīšanas pamati - pazīmju klasifikācija, mērīšanas līmeņi. 1 l. un 1 p.d.
9 2.kontroldarbs - Mērīšanas pamati. Datu matemātiskās apstrādes pamati (lekcijā) un 1 praktiskā nodarbība.
10 Datu matemātiskās apstrādes pamati. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība.
11 Datu vākšanas instrumenti. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība..
12 Pētījuma darba norormēšana. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība.
13 Pētījuma prezentēšana 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība.
14 Darba aizstāvēšana VEK. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība.
15 Literatūras saraksts, atsauces, citēšana. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība. 16 Kvalifikācijas darbu vērtēšana un pašvērtēšana. 1 lekcija un 1 praktiskā nodarbība.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jābūt iesniegtiem diviem patstāvīgajiem darbiem, uzrakstītiem diviem kontroldarbiem. Jāuzrāda kvalifikācijas darba melnraksts, kas saskaņots ar darba vadītāju. Eksāmens 5. semestrī.
Obligātā literatūra
1. Geske, A. Izglītības pētniecība: mācību grāmata. [Rīga]: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 261 lpp.
2. Kroplijs A., Rasčevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa, 2004. 178. lpp.
3. Paura L., Arhipova I. Neparametriskās metodes: SPSS datorprogramma: Mācību līdzeklis. Jelgava: LLKC, 2002. 148 lpp. 4. Tomsons V. Pedagoģisko pētījumu metodoloģija: mācību līdzeklis//1.daļa Pētījuma pamatjautājumi. Jelgava: LLU, 2009. 35 lpp.
Papildliteratūra
1. Dukulis I. Apgūsim jauno Powerpoint! : Microsoft Office PowerPoint 2003 Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2006. 141 lpp.
2. Creswell, J. W. Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Merrill Prentice Hall, 2008. 670 lpp. 3. Eko U. Kā uzrakstīt diplomdarbu. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2006. 319 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Skolotājs: pieredze, teorija, prakse. Rīga: RaKa, 2000. - ISSN 1407-1045.
Piezīmes
Kurss iekļauts TF 1. līmeņa augstākās profesionālās izglītības studiju programmā „Profesionālās izglītības skolotājs” nepilna laika studentiem.