Kursa nosaukums | Specializācijas priekšmeta metodika |
Kursa kods | Peda4036 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 4.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 121.5 |
Lekciju stundu skaits | 24 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 24 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Aloida Ķirse |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Students pilnveido zināšanas, prasmes, refleksijas spējas specializācijas priekšmeta nodarbību veidošanai un audzēkņu radošuma attīstībai, atbilstoši mainīgajām darba tirgus prasībām. Attīsta savu sociālo kompetenci skolēncentrētai darbībai. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Profesionālo mācību priekšmetu mācību didaktiskie principi. Prakses nozīmīgums.
2 Audzēkņu izziņas aktivizācijas paņēmieni.Izglītības, audzināšanas un attīstības vienotības realizācija stundā 3 Pedagoģiskā procesa optimizācija profesionālo mācību priekšmetu stundās 4 Starppriekšmetu saikne profesionālo mācību priekšmetu apgūšanā. 5 Audzēkņu virzīšana karjeras veidošanai. Seminārs par SPstandartu kompetencēm un programmām. 6 Mācību un audzināšanas metožu specifika SP un līdzekļi. 7 Profesionālā mācību priekšmeta nodarbību sagatavošana. Prd Gada tematisko plānu izveide 8 Mācību plānu un programmu veidošanas pieejas modernismā. Prd Nodarbības tematiskā plāna izveide 9 Skolotāja un audzēkņa sadarbība motivācijas līmeņa paaugstināšanā dažādos vecumposmos: 10 Prasības mūsdienīgai profesionālā priekšmeta stundai. Audzēkņu mācību sasniegumu kontrole un novērtējums 11 Vispārējie un darba drošības noteikumi mācību darbnīcās un laboratorijās. Seminārs par vērtēšanu. 12 Audzēkņu darbu skates, konkursu, izstāžu, olimpiāžu organizēšanas un norises metodika. PrdNodarbību konspekti. 13 Specializācijas priekšmeta mācību metodika pieaugušajiem Prd Metodisko materiālu gatavošana SP. 14 Mācību līdzekļu un mācību grāmatu sastādīšanas un novērtēšanas metodika.Prd Metodisko materiālu gatavošana SP 15 Metodisko apvienību darbs. Ārzemju prakšu sagatavošanas metodika.Prd.Projektu izstrādāšanas metodika. 16 Audzēkņu gatavošanās kvalifikācijas eksāmenam un kvalifikācijas darbam. Patstāvīgo darbu aizstāvāšana. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Izstrādāti un aizstāvēti praktiskie darbi, patstāvīgie darbi. Ieskaitīti kontroldarbi. | |
Obligātā literatūra | |
1. Fišers R. Mācīsim bērniem domāt. RAKA, 2005.- 325 lpp
2. Thomas R. Cognitive theory-bases teching and learning in vocational education. Inf.series No.349. Columbus: ERIC Clearinghouse, 1992. 3. Роуси Х. Мутка У. Методика преподавания специального предмета в подготовке отраслевых преподавателей. Финляндия: Юваскуля, 1999, 53 стр 4. Vucenlazdāns P. Darbmācības metodikas pamati.- RA., 2002.- 147. lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Rudzītis G. Kā strādāt ar grāmatu. Jelgava: LLU, 2002.- 22 lpp
2. Dišlere V. Mācību grāmatu sastādīšanas didaktika amatu mācībai pieaugušajiem.- Rīga: Praktisko mācību priekšmetu metodiskā apvienība, 2003.- 20 lpp. 3. Dankalfs B. Kā nolikt jebkuru eksāmenu. R.: Alberts XII, 1998.-240.lpp 4. Загашев И., Заир – Бек С. Критическое мышление: технология развития. Санкт-Петербург, 2003. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. ž."Skolotājs"
2. www.career.fsu.edu.techcenter/ 3. laikraksts "Izglītība un Kultūra" 4. www.infed.org/biblio/b-curric.htm |
|
Piezīmes | |
Obligātais kurss 1. līmeņa profesionālās augstākās studiju programmas “Profesionālās izglītības skolotājs” studentiem 4.semestrī. |