Kursa nosaukums | Ievads speciālajā pedagoģijā |
Kursa kods | Peda4019 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 81 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Speciālās pedagoģijas zinātne. Terminoloģiskās grūtības. Defektu, mācību un uzvedības noviržu apzīmējumi. Bērni ar īpašām vajadzībām, viņu izglītošanās iespējas Latvijā un pasaulē. Integrācijas un iekļaušanas tendence. Redzes, dzirdes, citi sensorie defekti, garīgā atpalicība, uzvedības traucējumi, sociālā atpalicība, mācību traucējumi. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Ievadlekcija par bērniem ar speciālām vajadzībām
Seminārs par īpašo vaj. bērnu mācību iespējām Latvijā. 2 Redzes traucējumi, neredzīgo cilvēku apmācība Praktikums par redzes daudzveidīgajiem traucējumiem 3 Nedzirdība, tās izplatība. Bērnu apmācība zīmju valodā Neredzīgo skolas pameklējums 4 Garīgā atpalicība Ziedkalnes GA pansionāta apmeklējums 5 Speciālās izglītības pamatprincipi Speciālās skolas apmeklējums 6 Hiperaktivitāte, uzmanības deficīta sindroms Jelgavas 2. psihoneiroloģiskās internātskolas apmeklējums 7 Alkoholisms ģimenē, narkomānijas profilakse Narkoloģiskās slimnīcas apmeklējums 8 Mācību traucējumi, disgrāfija, disleksija. Logopēdiskā bērnudārza apmeklējums 9 Kustību traucējumi, skolioze, cerebrālā paralīze Jelgavas 1. stājas traucējumu internātskolas apmeklējums 10 Kontroldarbs par īpašo bērnu mācību me Seminārs par izlasītajā daiļliterartūrā sastaptajām ētiskajām problēmām 11 Profesionālie aprūpētāji, to loma, kompetence. Sadarbības nozīme. Seminārs par darbu dalījumu, komandas veidoš 12 Dusmas un agresija. Vardarbībā cietušie bērni. Parversmes apmeklējums 13 Autisms. Filma par autisko bērnu mācību organizēšanu 14 Pedagoga darbs ar vecākiem, kam ir bērns ar īpašām vajadzībām. Filmas Mārtiņš noskatīšanās un pārspriešana 15 Apdāvinātība kā īpāšo vajadzību atsevišķa grupa Seminārs par talantīgo bērnu īpatnībām 16 Kopsavilkums par īpašo vajadzību kategorijām un to iedalījumiem Patstāvīgā darba prezentācija Prasības kredītpunktu iegūšanai: Analītiskā eseja par cilvēkiem ar īpašajām vajadzībām, jābūt uzrakstītiem diviem kontroldarbiem un apmeklētām speciālajām iestādēm cilvēkiem ar dažāda rakstura īpašajām vajadzībām. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Analītiskā eseja par cilvēkiem ar īpašajām vajadzībām, jābūt uzrakstītiem diviem kontroldarbiem un apmeklētām speciālajām iestādēm cilvēkiem ar dažāda rakstura īpašajām vajadzībām. | |
Obligātā literatūra | |
1. Skola visiem. Palīgs pedagogiem, psihologiem un vecākiem. – Rīga:SAC,2002.
2. Smita K. Strika L. Mâcîšanâs traucējumi no A lîdz Z. RaKa. 1998 3. Liepiņa S. Speciâlâ pedagoģija. Rîga.1989 |
|
Papildliteratūra | |
1. Štāls M. Mūsu dzīves pabērni, viņu audzināšana un mācīšana. – Rīga, 1936. – 435 lpp.
2. Baka A. Grinevalds K. Grâmata par aprûpi. Preses nams. 1998 3. S.A. Kirk, J. Gallaghen. Educating exeptional children. Boston. 1989 4. Woolfson R. Children with special needs. – London, 1991. – 179 p. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls SKOLOTĀJS
2. Žurnāls PSIHOLOĢIJAS PASAULE 3. Žurnāls VESELĪBA 4. http: //www.vbtac.lv |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts Tehniskās fakultātes mājturības studiju programmas obligātajā daļā 7. semestrī. |