Excel
Kursa nosaukums Ievads speciālajā pedagoģijā
Kursa kods Peda4019
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 81
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Speciālās pedagoģijas zinātne. Terminoloģiskās grūtības. Defektu, mācību un uzvedības noviržu apzīmējumi. Bērni ar īpašām vajadzībām, viņu izglītošanās iespējas Latvijā un pasaulē. Integrācijas un iekļaušanas tendence. Redzes, dzirdes, citi sensorie defekti, garīgā atpalicība, uzvedības traucējumi, sociālā atpalicība, mācību traucējumi.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Ievadlekcija par bērniem ar speciālām vajadzībām
Seminārs par īpašo vaj. bērnu mācību iespējām Latvijā.
2 Redzes traucējumi, neredzīgo cilvēku apmācība
Praktikums par redzes daudzveidīgajiem traucējumiem
3 Nedzirdība, tās izplatība. Bērnu apmācība zīmju valodā
Neredzīgo skolas pameklējums
4 Garīgā atpalicība
Ziedkalnes GA pansionāta apmeklējums
5 Speciālās izglītības pamatprincipi
Speciālās skolas apmeklējums
6 Hiperaktivitāte, uzmanības deficīta sindroms
Jelgavas 2. psihoneiroloģiskās internātskolas apmeklējums

7 Alkoholisms ģimenē, narkomānijas profilakse
Narkoloģiskās slimnīcas apmeklējums
8 Mācību traucējumi, disgrāfija, disleksija.
Logopēdiskā bērnudārza apmeklējums
9 Kustību traucējumi, skolioze, cerebrālā paralīze
Jelgavas 1. stājas traucējumu internātskolas apmeklējums
10 Kontroldarbs par īpašo bērnu mācību me
Seminārs par izlasītajā daiļliterartūrā sastaptajām ētiskajām problēmām
11 Profesionālie aprūpētāji, to loma, kompetence. Sadarbības nozīme.
Seminārs par darbu dalījumu, komandas veidoš
12 Dusmas un agresija. Vardarbībā cietušie bērni.
Parversmes apmeklējums
13 Autisms.
Filma par autisko bērnu mācību organizēšanu
14 Pedagoga darbs ar vecākiem, kam ir bērns ar īpašām vajadzībām.
Filmas Mārtiņš noskatīšanās un pārspriešana
15 Apdāvinātība kā īpāšo vajadzību atsevišķa grupa
Seminārs par talantīgo bērnu īpatnībām
16 Kopsavilkums par īpašo vajadzību kategorijām un to iedalījumiem
Patstāvīgā darba prezentācija
Prasības kredītpunktu iegūšanai: Analītiskā eseja par cilvēkiem ar īpašajām vajadzībām, jābūt uzrakstītiem diviem kontroldarbiem un apmeklētām speciālajām iestādēm cilvēkiem ar dažāda rakstura īpašajām vajadzībām.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Analītiskā eseja par cilvēkiem ar īpašajām vajadzībām, jābūt uzrakstītiem diviem kontroldarbiem un apmeklētām speciālajām iestādēm cilvēkiem ar dažāda rakstura īpašajām vajadzībām.
Obligātā literatūra
1. Skola visiem. Palīgs pedagogiem, psihologiem un vecākiem. – Rīga:SAC,2002.
2. Smita K. Strika L. Mâcîšanâs traucējumi no A lîdz Z. RaKa. 1998 3. Liepiņa S. Speciâlâ pedagoģija. Rîga.1989
Papildliteratūra
1. Štāls M. Mūsu dzīves pabērni, viņu audzināšana un mācīšana. – Rīga, 1936. – 435 lpp.
2. Baka A. Grinevalds K. Grâmata par aprûpi. Preses nams. 1998
3. S.A. Kirk, J. Gallaghen. Educating exeptional children. Boston. 1989 4. Woolfson R. Children with special needs. – London, 1991. – 179 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Žurnāls SKOLOTĀJS
2. Žurnāls PSIHOLOĢIJAS PASAULE
3. Žurnāls VESELĪBA 4. http: //www.vbtac.lv
Piezīmes
Priekšmets iekļauts Tehniskās fakultātes mājturības studiju programmas obligātajā daļā 7. semestrī.