Excel
Kursa nosaukums Nozaru pedagoģija
Kursa kods Peda4004
Zinātnes nozare Izglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozare Nozaru pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 81
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Vides pedagoģija iepazīstina studentus ar vides audzinošo ietekmi uz cilvēka personības attīstību, kā arī sniedz gan teorētiskas, gan praktiskas zināšanas un prasmes vides problēmu saskatīšanā, risināšanā un sabiedrības iesaistīšanā. Studenti mūzikas nodarbībās iepazīsies ar informāciju par mūzikas un dziedāšanas ietekmi uz bērna garīgo, un emocionālo attīstību un kā mūziku izmantot nodarbībās.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Vides pedagoģijas būtība, mērķi un uzdevumi.
2 Vides izpratne. Jēdzieni un zinātniskie principi.Vide kā izziņas objekts.Vide kā līdzeklis mācīšanās procesā.
3 Vides izglītība , tās integrējošais raksturs. Vides izglītības mērķi. Vides izglītības uzdevumi.
4 Vides izglītības vēsturiskā attīstība. Vides pedagoģijas saknes Latvijā.
5 Vides izglītība vispārizglītojošās skolās – ceļi, pamatprincipi, mācību metodes un formas.Seminārs.
6 Vides apziņas un videi draudzīgas rīcības veidošana.
7 Vides izglītības formas sabiedrībā. Grupu darbs un prāta vētra par šo tēmu.
8 Sabiedrība un vide. Sabiedrības iesaistīšana vides pārvaldē. Vides izglītība un ilgtspējīga attīstība.
9 Mūzika , tās nozīme funkcijas personības attīstībā.
10 Dažādu laikmetu un tautu mūzikas instrumenti.
11 Mūzikas stili un virzieni.
12 20.gs. mūzika pasaulē un Latvijā.
13 Skatuves mūzika.
14 Mūzikas loma bērna fiziskajā, garīgajā un emocionālajā attīstībā.
15 Rotaļas un vingrinājumi bērna dzirdes, ritma izjūtas un balss aparāta attīstīšanai. 16 Dažādu mūzikas elementu izmantošana mācību vīdes veidošanā
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Sagatavot un nodemonstrēt 5-10 min. nodarbību par kādu vides un mūzikas tēmas aspektu, izmantojot dažādas darba formas; piedalīties seminārā par aktuālam vides saglabāšanas aktivitātēm Latvijā un pasaulē un mūzikas elementu izmantošana mācību vides veidošanā
Obligātā literatūra
1. Hamčanovska I. Vides izglītība skolā.- R.: RaKa, 2002. -130 lpp.
2. Bebre R. Ievads daiļrades psiholoģijā. -R.:Kultūras ministrija, 1982.-78lpp.
3. Birzkops J. Muzicēšana kā labākā intelektuālo spēju attīstītāja. –R.:Liesma, 1999.-78lpp. 4. Paiks G.,Selbijs D. Pasaule ienāk klasē.-R.:LUEC Vide, 1988.-196 lpp.
Papildliteratūra
1. Vides zinības: Angļu – latviešu skaidrojošā vārdnīca. R.Ernšteina un R.Jūrmalieša red.- Rīga, 2000.-135 lpp.
2. Braša A.Vides izglītība pamatskolā: Eksperimentāls metodiskais līdzeklis .-Aizkraukle: Krauklītis, 1997.-103 lpp.
3. Spensa K. Enciklopēdija Mūzika. -R.:Zvaigzne ABC, 1995.-144lpp 4. Vakarneidžels M., Rīss V. Mūsu ekoloģiskais pēdas nospiedums: kā samazināt cilvēka ietekmi uz zemeslodi. - R.: Norden AB, 2000. - 193. lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. žurnāls "Vides vēstis"
2. Žurnāls "Mūzikas saule" 3. Žurnāls "Mans mazais"
Piezīmes
Priekšmets iekļauts Tehniskās fakultātes studiju programmās MĀJTURĪBA-PEDAGOĢIJA obligātajā daļā 7.semestrī pilna laika studijās.