Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Neaktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Mājturības un informātikas metodika
Kursa kods Peda3018
Zinātnes nozare Izglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozare Skolas pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS) 2.25
Kopējais stundu skaits kursā 60.75
Kursa apstiprinājuma datums 21/05/2013
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., asoc. prof. Vija Dišlere

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kurss veicina zināšanu ieguvi un to praktisku pielietošanu konkrētu tematu metodikas izstrādāšanai. Studiju kursā padziļināti pēta valsts izglītības standartus mājturībā un tehnoloģijās un informācijas tehnloģijās, to realizācijai nepieciešamo metodisko un tehnisko nodrošinājumu, ieteicamos metodiskos materiālus un mācību līdzekļus. Vingrinājumu, pārbaudes darbu un izdales materiālu sagatavošana. Kursa darbā izstrādā metodiku divām mājturības uhn tehnoloģiju un divām informātikas mācību stundām.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas - spēj: izprast mājturības un informātikas metodikas teorijas un to izmantošanu praksē; apspriest un izskaidrot mācību stundu gatavošanas procesu, mācību metodes, skolēnu darbu vērtēšanu.
• Prasmes - spēj: analizēt un izvērtēt metodikas teorijas un izvēlēties piemērotākās mājturības un tehnoloģiju un informācijas tehnoloģiju mācību procesam; izvērtēt un izvēlēties piemērotākās mācību metodes un mācību grāmatas. • Kompetence – spēj: orientēties mājturības un tehnoloģiju un informācijas tehnoloģiju programmas izstrādē un izvērtēšanā; sastādīt gada tematisko plānu; tematisko un kalendāro plānu; saplānot un sagatavot mājturības un tehnoloģiju un informācijas tehnoloģiju stundas; sagatavot uzskates materiālus un pārbaudes darbus.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Valsts izglītības standarti mājturībā un tehnoloģijās.
2 Valsts izglītības standarti informācijas tehnoloģijās.
3 Mājturības un tehnoloģiju izglītības realizācijai nepieciešamais metodiskais un tehniskais nodrošinājums.
4 Informātikas izglītības realizācijai nepieciešamais metodiskais un tehniskais nodrošinājums.
5 Stundu plāni un vingrinājumi mājturībā un tehnoloģijās.
6 Stundu plāni un vingrinājumi informātikā.
7 Mājturības un tehnoloģiju nodarbību mērķi un uzdevumi.
8 Informātikas nodarbību mērķi un uzdevumi.
9 Skolēnu izziņas patstāvības un aktivizācijas paņēmieni.
10 Uzskates līdzekļi mājturībā un tehnoloģijās.
11 Uzskates līdzekļi informācijas tehnoloģijās.
12 Vingrinājumu, testu un pārbaudes darbu sagatavošana.
13 Vingrinājumu, testu un pārbaudes darbu vērtēšanas kritēriji.
14 Ieteicamie metodiskie materiāli un mācību līdzekļi.
15 Konkrētu mācību nodarbību (2 x 40 min.) plāns un izvērsts konspekts mājturībā un tehnoloģijās. 16 Konkrētu mācību nodarbību (2 x 40 min.) plāns un izvērsts konspekts informācijas tehnoloģijās.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
1. Apmeklēta ievadnodarbība un konsultāciju nodarbība pēc nepieciešamības.
2. Sagatavots kursa darba apraksts ar pievienotiem uzskates materiāliem gan mājturībā un tehnoloģijās, gan informācijas tehnoloģijās.
3. Sagatavota prezentācija par kursa darbu Powerpointā un kursa darbs aizstāvēts grupas priekšā.
4. Kursa darbs tiek vērtēts ar atzīmi 10 ballu sistēmā.

Kursa darba struktūra:
-Tematiskais un laika plānojums mācību gada apjomā.
-Laika plānojums izvēlētā temata griezumā.
-Nepieciešamo uzskates un izdales materiālu saraksts izvēlētam tematam.
-Materiāli tehniskais nodrošinājums apakštematam – divām nodarbībām ( 2 x 40 min.) mājturībā un tehnoloģijās un 2 nodarbībām ( 2 x 40 min.) informācijas tehnoloģijās.
-Konkrētu mācību nodarbību izvērsts konspekts 2nodarbībām (2 x 40 min.) mājturībā un 2 nodarbībām ( 2 x 40 min.) informācijas tehnoloģijās.
-Izvēlētā apakštemata apguves paškontroles un kontroles pasākumu apraksts. Pārbaudes veids - ieskaite ar atzīmi.
Obligātā literatūra
1. Dišlere V. Mājturības mācību metodika. Mācību grāmatu apraksti mājturībā un tehnoloģijās. LLU studiju materiāli topošajiem mājturības un tehnoloģiju skolotājiem. Jelgava: LLU, PMPMA, 2011. ISBN 987-9934-8029-0-4. Pieejams: http://estudijas.llu.lv (Peda2040)
2. Mācību priekšmetu programmu paraugi [tiešsaiste] [skatīts 31.05.2013.]. Pieejams: http://visc.gov.lv/vispizglitiba/saturs/programmas.shtml Mājturības mācību priekšmeta programmu paraugi 3. Vēža V. red. Informātika pamatskolai. 1. daļa. Rīga: Mācību grāmata, 2006. 168 lpp.
Papildliteratūra
1. Vucenlazdāns P. Darbmācības metodikas pamati. [Rīga : LU], 1994. 147 lpp. [tiešsaiste] [skatīts 31.05.2013.]. Pieejams: http://estudijas.llu.lv (Peda2040)
2. Лапчик M, И. Семакин, E. Хеннер. Методика преподавания информатики. Москва, Издательский центр "Академия", 2007. 624 стр. 3. Vēža V. red. Informātika pamatskolai. 2. daļa. Rīga: Mācību grāmata, 2007. 192 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Vizuālo mākslu portāls.[skatīts 31.05.2013]. Pieejams: www.studija.lv
2. Rokdarbu enciklopēdija internetā. [skatīts 31.05.2013]. Pieejams: http://www.gutenberg.org/files/20776/20776-h/needlework-h.html#TABLE_OF_CONTENTS 3. Latvijas izglītības informatizācijas sistēma. [skatīts 31.05.2013]. Pieejams:http://www.liis.lv/
Piezīmes
Obligātais studiju kurss profesionālā bakalaura studiju programmā Mājas vide izglītībā pilna un nepilna laika studijās.