Excel
Kursa nosaukums Vispārīgā pedagoģija
Kursa kods Peda2045
Zinātnes nozare Izglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozare Nozaru pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS) 1.5
Kopējais stundu skaits kursā 40.5
Lekciju stundu skaits 8
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 8
Kursa apstiprinājuma datums 20/04/2011
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., Anita Aizsila

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Vispārīgā pedagoģijas kursā studenti radoši iepazīst pedagoģiskā procesa būtību, uzdevumus, saturu un struktūru. Pedagoģija ir zinātne par audzināšanu. Noskaidro pedagoģijas saikne ar citām zinātnēm. Iepazīst pedagoģijas nozares. Personības attīstības likumsakarības. Studenti gūst priekšstatu par mācību teorijām, mācību procesa struktūru un metodēm. .Tiek analizēta Latvijas profesionālās izglītības sistēma, pārmaiņas profesionālajā izglītībā. Izvērtēta esošā situācija profesionālajā izglītībā. Studenti analizē un vērtē pedagoģijā uzkrāto vēsturisko pieredzi, noskaidro galvenās pārmaiņas.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Vispārīgās pedagoģijas apguves rezultātā studenti orientējas teorētiskajās un praktiskajās zināšanās atbilstoši programmas saturam un izvirzītajam mērķim. Zināšanas - prot vērtēt pedagoģijas svarīgākās problēmas, pārmaiņas profesionālajā izglītībā, teorētiskās zināšanas saistīt ar praktisko problēmu risināšanu. Prasmes - prot iegūt, izvērtēt un izmantot pedagoģisko un zinātnisko informāciju, kas nepieciešama pedagoģiskajā procesā. Orientējas pedagoģijas jēdzienos, kategorijās un metodēs. Prot organizēt darbu grupās un ievērot pedagoģisko saskarsmi. Kompetences apliecina studentu zināšanas un prasmes vadīt un uzņemties atbildību pedagoģisko mērķu sasniegšanai.
Kursa saturs(kalendārs)
1 .Pedagoģijas priekšmets, mērķi, uzdevumi un galvenās kategorijas. Profesionālās izglītības satura pilnveide.
2 Pedagoģiskais process, tā būtība, saturs un struktūra profesionālajā izglītībā.
3 Mācību un izglītības satura aktuālās problēmas profesionālajā izglītībā..
4 Personības attīstības teorijas, to nozīme pedagoģijā.
5 Audzināšanas mērķa problēmaprofesionālā izglītībā.
6 Didaktika – izglītības un mācību teorija.
7 Mācību metožu klasifikācija., metodes un tehnikas. 8 Profesionālās izglītības attīstības stratēģija un aktuālās tendences.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Ieskaite ar atzīmi, aizstāvēts kursa darbs,nokārtoti zināšanu pārbaudes 2 testi, aktīva līdzdalība semināros un diskusijās.
Obligātā literatūra
1. Garleja R. Cilvēkpotenciāls sociālajā vidē. Rīga, RaKa, 2006., 199 lpp.
2. Laužackas R. Profesionālās izglītības satura reforma: didaktiskās iezīmes. Rīga: RaKa, 1999., 107 lpp..
3. Žogla I. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa, 2001., 275 lpp. 4. Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000., 291 lpp.
Papildliteratūra
1. Hurrelmann K. Lebensphase Jugend: Eine Einfuhrung in die socialwissenschaftliche Jugendforschung. Munchen: Juventa, 2007.,S. 197
2. Rubene Z. Kritiskā domāšana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2004., 247 lpp. 3. Практическая психология образования. Под. ред. Дубровиной И.В. Сант-Петербург: Питер, 2004., 312c.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Izglītība un Kultūra: Latvijas Republikas nedēļas laikraksts. Rīga : Izglītība. ISSN 1407-4036.
2. Education and Sustainable Development:First Steps Toward Changes. Institute of Sustainable Education, DU, ISSN 1691-4147. 3. Edukologija. Klaipeda University, ISSN 1648-3979.
Piezīmes
Obligāts kurss 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmā "Profesionālās izglītības skolotājs".