Kursa nosaukums | Vispārīgā pedagoģija |
Kursa kods | Peda2044 |
Zinātnes nozare | Izglītības zinātnes |
Zinātnes apakšnozare | Nozaru pedagoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 1.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 40.5 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., Anita Aizsila |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Kursa darbā tiek aplūkoti jautājumi par profesionālās izglītības sistēmas attīstību Latvijā. Paplašināt studentu teorētiskās zināšanas un prasmi sekmēt pētnieciskā darba iemaņas. Analizēt un izvērtēt pedagoģiskās literatūras avotus, apliecināt prasmi patstāvīgi izdarīt argumentētus secinājumus. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Studenti orientējas pedagoģijas teorētiskajās un praktiskajās zināšanās, atbilstoši programmas saturam un izvirzītiem mērķiem arodpedagoģijas jomā. Zināšanās prot patstāvīgi formulēt pētnieciskā darba teorētiskās nostādnes. Teorētiskās zināšanas saista ar praktisku problēmu risināšanu. Prasmes izvirzīt mērķus un tos īstenot, izstrādājot kursa darbu. Kompetencē pārzina, izprot, spēj izvērtēt sava darba rezultātus. Pielietot apgūtās zināšanas praktiskā darbībā. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Kursa darba temata izvēle un apstiprināšana
2 Materiālu un avotu apzināšana, darba izpildes grafika izveide 3 Kursa darba plāna izstrāde un apspriešana 4 Teksta rakstīšana un bibliogrāfijas atsauču noformēšana 5 Teorijas un praktiskā pētījuma saskaņošana 6 Kursa darba akcentēt profesionālās izglītības jaunākās attīstības tendences 7 Prezentācijai izvirzītās prasības 8 Kursa darba uzrakstīšana un aizstāvēšana |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Vērtējums 10 ballu skalā, ko veido: problēmas satura un aktualitēte - 70%; prezentācijas prasmes un uzstāšanās -20%; kursa darba noformējums - 10% | |
Obligātā literatūra | |
1. Gailīte I. Pedagoģiskā analīze skolu praksē. Rīga: Mācību grāmata, 2000., 183 lpp.
2. Geske A., Grīnfelds A. Izglītības pētniecība. Rīga: LU, 2006., 261 lpp. 3. Templers R. Veiksmīgas karjeras likumi. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007., 239. lpp. 4. , Špona A., Čehlova Z. Pētniecība pedagoģijā. Rīga: RaKa, 2004., 203 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Garleja R. Cilvēkpotenciāls sociālā vidē. Rīga: RaKa, 2006., 199 lpp.
2. Hargreaves D. Personalising Learning Next Steps in Working Laterally. London: Specialist School Type, 2003. p.320. 3. Ramsey P.G. Teaching and Learning in a Diverse World. New York: terchers College Press, 2004., p.214. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Izglītība un Kultūra: Latvijas Republikas nedēļas laikraksts. Rīga : Izglītība. ISSN 1407-4036.
2. Edukologija. Klaipeda University ISSN 1648-3979 3. Skolotājs ISSN 1407 - 1045. |
|
Piezīmes | |
Obligāts 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmā Profesionālās izglītības skolotājs 1.semestrī. |