Kursa nosaukums | Didaktika |
Kursa kods | Peda2037 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 4.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 121.5 |
Lekciju stundu skaits | 30 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 18 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., prof. Baiba Briede |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Didaktikas kursā studenti gūst izpratni par sakarībām mācību procesā. Tiek aplūkotas un analizētas problēmas, kā arī sekmēta studentu prasme pašiem saskatīt, formulēt, vērtēt un rast problēmu risinājumus. Kursa ietvaros studenti pilnveido uzstāšanās prasmes semināros, izkopjot zinātnisko stilu. Praktiskajos darbos akcentēta metožu un vizuālā materiāla lietošana. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Lekcija:Didaktikas jēdziens, sākotne, kategorijas, saikne ar citām zinātnēm.
2 L:Mācību procesa jēdziens, struktūra, principi, mācīšanas un mācīšanās vienotība.Mācīšanās stili. 3 L:Didaktiskie modeļi; teorijas un pieejas. Psiholoģiskais, sociālais, radikālais konstruktīvisms. 4 L:Izglītības un mācību saturs, tā veidošana. Programmu veidošana. 5 Seminārs. 6 L:Mācību darba organizācijas formas. Mācību stunda.Mācīšanās vide. 7 L:Mācību mērķi, izziņas un sociālie motīvi. 8 L: Skolotāja loma un darbības analīze mācību procesā. 9 L:Kontrole, vērtēšana un refleksija mācību procesa kontekstā. 10 Seminārs. 11 L:Vizuālā un uzskates materiāla veidošana. 12 Praktiskais darbs:Vizuālā materiāla lietošana ar tehnisko līdzekļu palīdzību. 13 L:Mācību metožu klasifikācija un raksturojums. 14 PD:Mācību metožu lietošana. 15 PD:Mācību metožu lietošana. 16 PD:Diskusija:didaktikas problēmu risinājums bakalaura darbos. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Uzstāšanās visos semināros un piedalīšanās visos praktiskajos darbos. Nokārtots eksāmens. | |
Obligātā literatūra | |
1. Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. - Rīga: Zvaigzne ABC, 1998. - 662 lpp.
2. Krastiņa E., Pipere A. Mācību sasniegumu pašizvērtēšana.- Rīga: RaKa.-2004.216 lpp. 3. Prets D. Pedagoga rokasgrāmata. Izglītības programmu pilnveide. - R.: Zvaigzne, 2000.-383lpp. 4. Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. - Rīga: RaKa, 2000.- 291 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. - Rīga: Zvaigzne ABC, 1998. - 394 lpp.
2. Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. - Rīga: Zvaigzne ABC, 2000. - 248 lpp. 3. Reece I., Walker S. Teaching. Training and Learning - a Practical Guide//Third edition. GB, Sunderland: Business Education Publishers Ltd., 1997, 602 p. 4. Žogla I. Didaktikas teorētiskie pamati. - Rīga: RaKa, 2001. – 275 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. EBSCO datu bāze.
2. Laikraksts "Izglītība un kultūra". 3. Science Direct datu bāze. |
|
Piezīmes | |
Kurss iekļauts programmā "Mājas vide un informātika izglītībā" nozares teorētiskajā daļā (A daļa) 3. semestrī pilna laika un 3. un 4. semestrī nepilna laika studijās, eksāmens. Un 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmā "Profesionālās izglītības skolotājs" 1. semestrī, eksāmens. |