Kursa nosaukums | Pedagoģijas teorija un vēsture |
Kursa kods | Peda2036 |
Zinātnes nozare | Izglītības zinātnes |
Zinātnes apakšnozare | Vispārīgā pedagoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 81 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Pedagoģijas teorijas un vēstures priekšmets un uzdevumi. Ieskats pedagoģijas vēsturē no senajiem laikiem līdz mūsdienām. Pedagoģisko atziņu un skolu attīstības vēsture. Pedagoģijas klasiskais mantojums. Dažādu vēsturisko laikmetu ietekme uz pedagoģijas teorijas attīstību. Pedagoģijā uzkrātā vēsturiskā pieredze, virzieni un mūsdienu nostādnes. Pedagoģiskās paradigmas attīstības tendences. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Pedagoģijas vēstures pētniecības process. Priekšmets, galvenās funkcijas un uzdevumi.
2 Skolu kā izglītības institūciju veidošanās vēsture. 3 Antīkās pedagoģiskās domas raksturojums. 4 Viduslaiku pedagoģijas teorijas galvenās problēmas un pamatnostādnes. 5 Renesanses laikmeta pedagoģija. 6 Pedagoģijas klasiskais mantojums. 7 Pedagoģiskās idejas J.A.Komenska darbos. 8 Pieeju meklējumi jaunas skolas izveidē 19.gsbeigās un 20.gs.sākumā.Reformpedagoģija. 9 Pedagoģisko koncepciju un ideju piedāvājums 19.gs.-20.gs mijā. 10 Pedagoģiskās teorijas 20.gs. sākumā. 11 Alternatīvās pedagoģiskās teorijas 12 Humānpedagoģija. 13 Izglītības sistēmas un pedagoģiskās domas attīstība mūsdienu sabiedrībā. 14 Skolotāju izglītība. 15 Mūžizglītība. 16 Izglītības paradigmas maiņa. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
1. Nokārtoti 3 kontroldarbi 2.Līdzdalība semināru debatēs un ieskaitīts patstāvīgais darbs | |
Obligātā literatūra | |
1. Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. R.: Zvaigzne ABC, !998. -- 394 lpp.
2. AnspaksJ.Pedagoģijas idejas Latvijā. R.:RaKa, 2003. -476lpp. 3. Ķestere I. Pedagoģijas vēsture. R.:Zvaigzne ABC, 2005. -181 lpp. 4. Aizsila A. Izglītības problēmas senajā sabiedrībā.. – Jelgava: LLU, 2003. -- 71 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Blankretz H. Die Geschihte der Pädagogik. -- Wetzlar: BŅchse der Pandora, 1982. - 247 S.
2. Šmite A.Izglītības iestādes vadība. 1.d.Pedagogs.Organizācija.Pārmaiņas.R.: RaKa, -256 lpp. 3. Kopeloviča A., Žukovs L. Didaktika. Ievērojamākie pedagogi par mācību teoriju.R.: RaKa, 2000. – 344 lpp. 4. Kreissig H. Geschichte des Hellenismus. – Westberlin, 1984. – 190 S. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Laikraksts Izglītība un kultūra
2. Žurnāls Skolotājs Pieredze Teorija Prakse 3. Izglītības likums // Latvijas Vēstnesis, 1998.17.11. 4. Kopeloviča A.,Žukovs L.Skolotāju izglītība Latvijā 1940 -2000. R.: RaKa, 2004. -223 lpp. |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts studiju programmā organizācija un sabiedrības pārvaldes socioloģija, pamatstudiju izvēles daļā 6.semestrī. |