Kursa nosaukums | Pedagoģijas vēsture |
Kursa kods | Peda2008 |
Zinātnes nozare | Izglītības zinātnes |
Zinātnes apakšnozare | Nozaru pedagoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 4.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 121.5 |
Lekciju stundu skaits | 24 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 24 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., Anita Aizsila |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Pedagoģijas vēstures kursā studenti gūst izpratni par pedagoģijas vēstures saturu un uzdevumiem. Problēmas tiek aplūkotas pasaules, Eiropas un Latvijas kontekstā. Analizē un izvērtē pedagoģiskās domas attīstību saistībā ar laikmeta aktuālajām tendencēm. Analizē skolas kā izglītības institūcijas attīstību, par skolotāju izglītību sabiedrības attīstības gaitā. Studenti analizē pedagoģijā uzkrāto vēsturisko pieredzi, noskaidro galvenos virzienus un pārmaiņu nepieciešamību 21.gs. Akcentēta izglītības ilgtspejīgā attīstība un mūsdienu nostādnes, pedagoģiskās paradigmas attīstības tendences. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Pedagoģijas vēsture apguves rezultātā studenti orientējas teorētiskajās un praktiskajās zināšanās. Ir zināšanas un izpratne par pedagoģijas vēstures problēmām. Zināšanas dod iespēju patstāvīgi un kritiski vērtēt pedagoģijas vēstures problēmas. Prasmes - iegūt, izvērtēt, analizēt un izmantot informāciju pedagoģiskajā procesā. Kompetenci raksturo atbildība par studiju rezultātiem. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Pedagoģijas vēstures priekšmets, uzdevumi, galvenās funkcijas.
2 Pedagoģijas vēstures pētniecība. 3 Audzināšana un izglītība senajā sabiedrībā. 4 Pedagoģiskā doma un audzināšana viduslaikos. 5 Renesanses perioda redzamākie pārstāvji, to ieguldījums pedagoģijas attīstībā. 6 Jaunas nostādnes pedagoģijā 17.gs. 7 J.A.Komenska mācību un audzināšanas sistēma. 8 Klasiskās pedagoģijas redzamāko pārstāvju sasniegumu izvērtējums. 9 Reformpedagoģija. 10 Pedagoģisko ideju un koncepciju piedāvājums 19. - 20. gs. 11 Pedagoģiskās idejas un to attīstība Latvijā. 12 Alternatīvā pedagoģija - R.Šteiners, S.Frenē, M.Montesori. 13 Pedagoģiskās domas attīstība ārpus Latvijas, tās izvērtējums. 14 Izglītība ilgtspējīgai attīstībai. 15 Nepārtrauktā izglītība. 21.gs. izglītības balsti. 16 Profesionālās izglītības attīstības stratēģija. Jauno tehnoloģiju iespējas izglītības attīstībā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaite ar atzīmi; uzstāšanās semināros un piedalīšanās diskusijās, kontroldarbi, mājas darbi, zināšanu pārbaudes tests. | |
Obligātā literatūra | |
1. Anspaks J. Pedagoģijas idejas Latvijā. Rīga: RaKa, 2003., 476 lpp.
2. Ķestere I. Pedagoģijas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC, 2005. 182 lpp. 3. Writing Learning Outcomes. Belfast: University of Limerick, 2007. 320p. 4. Žukovs L.. Pedagoģijas vēsture. Rīga: Raka, 1999., 303 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Rauhvargers A.(b.g.) Nacionālā ietvarstruktūra. http://www.muzizglitiba.lv/fetch_50620.html l.
2. Izglītības attīstības pamatnostādnes 2007.-2013.gadam. [tiešsaiste] Rīga: IZM, 2006. [skatīts 24.11.2011.]. Pieejams: http://izm.izm.gov.lv/normativie-akti/politikas-planosana/1016.html 3. Skolotāju izglītība Latvijā. Vēsturiskās pieredzes rakstu krājums. Rīga: Raka, 2001. 173 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Laikraksts Izglītība un Kultūra.Rīga:Izglītība ISSN 1407-4036
2. Journal of Teacher Education for Sustainability. Institute of Sustainable Education Daugavpils University ISSN 1691 - 4147 3. Journal of Science Education. ISSN 0124 -5481 |
|
Piezīmes | |
Obligātais kurss 1.līmeņa augstākās profesionālās izglītības programma "Profesionālās izglītības skolotājs". |