Excel
Kursa nosaukums Pārbaudes darbu veidošana
Kursa kods Peda2001
Zinātnes nozare Izglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozare Skolas pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS) 1.5
Kopējais stundu skaits kursā 40.5
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Lai kontrolētu skolēnu mācību sasniegumus pedagogam ir labi jāpārzina IZM veidotā vērtēšanas sistēma, jāprot veidot un realizēt mācību uzdevumus, vingrinājumus un pārbaudes darbus atbilstoši tēmai un dažādās grūtības pakāpēs. Izvēles kursā topošajiem pedagogiem ir dota iespēja praktizēties un sagatavot mācību materiālu paketi mājturības stundām (pārbaudes, izvērtēt pieejamos mācību līdzekļus.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Lekcija- Skolēnu mācību darba rezultātu izzināšana, kontrole, novērtējums saskaņā ar izglītības dokumentiem.
2 Lekcija- Skolēnu mācību sasniegumu izzināšanai izmantotās pārbaudes darbu formas un veidi, uzskaite.
3 Lekcija- Pārbaudes darbu formas, kā informācijas ieguves avots skolēnu mācību rezultātu noteikšanai.
4 Lekcija- Dažādu mācību līdzekļu izmantošanas iespējas skolēnu sasniegumu izzināšanai .
5 Seminārs- Skolēnu mācību sasniegumu izzināšanas veidi un formas.
6 Seminārs- Prasības zināšanu un prasmju pārbaudei.
7 Seminārs- Skolēnu mācību darba rezultātu kontroles iespējas un uzskaite.
8 Seminārs- Mācību līdzekļos izmantoto uzdevumu veidi un izmatošanas iespējas.
9 Praktiskā nodarbība- Darbs ar mācību līdzekļiem.
10 Praktiskā nodarbība- Formatīvās un summatīvās vērtēšanas izmantošana mācību sasniegumu noteikšanai.
11 Praktiskā nodarbība- Nelielu pārbaudes darbu veidošana atbilstoši tēmai, skolēnu zināšanu līmenim.
12 Praktiskā nodarbība- Diagnosticējošo un kontroldarbu veidošana atbilstoši shēmai
13 Praktiskā nodarbība- Pārbaudes darbu veidošana atbilstoši tēmai, skolēnu zināšanu līmenim.
14 Praktiskā nodarbība- Vērtēšanas kritēriju izstrāde.
15 Praktiskā nodarbība- Pārbaudes darba izvērtēšana pēc shēmas. 16 Praktiskā nodarbība- Pašvērtējuma izmantošanas iespējas mācību darbā.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
1. Jāpiedalās lekcijās un vismaz pusē no praktiskajām nodarbībām.
2. Savlaicīgi jāsagatavo un jāiesniedz izstrādāts netradicionāls pārbaudes darbs,veikts tā izvērtējums.
3. Saskaņā ar mācību priekšmeta standartu jāizstrādā uzdevumi vielas apguves pilnveidošanai. 4. Jānovada seminārs par formatīvās un summatīvās vērtēšanas sistēmas izmantošanu mācību darbā
Obligātā literatūra
1. Albrehta Dz. Pētīšanas metodes padagoģijā. R.: Mācību grāmata,1998.
2. Geidžs N., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija.R,:ZvaigzneABC, 1999. 661.lpp.
3. Gailīte I. Pedagoģiskā analīze skolu praksē. R,:Mācību grāmata., 2000.
4. Valsts pārbaudījumu kārtība, Vispārējās izglītības likums, 5. pants, instrukcija nr.5. 3.11.99. 5. Valsts pamatizglītības standarts. LRIZM., Lielvārds, 1998.
Papildliteratūra
1. Palīgs pedagogam, PTP, RaKa 1997.
2. Skolotāja pieredze. Metodisku rakstu krājums, IAI 5./1995
3. Liepiņa S. Skolēnu izziņas intereses un to veidošana. R. Latviešu zinību biedrība,1981. 4. Broks A. Izglītības sistemoloģijas. RaKa., 1999.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Skolotājs. Pieredze. Teorija. Prakse. RaKa.
2. Izglītība un kultūra. IZM.
3. Pedagoga kalendārs. RaKa 1998., 1999., 2000., 2001., 2002., 2003. 4. Izglītība un kultūra. ISEC pielikumi. IZM.
Piezīmes
Iekļauts studiju priekšmeta Mājturība- pedagoģija C daļā :klāt. 3. (5. sem.),4.k (7.sem.)., nekl.4. (7. sem.),5.k (9.sem).