Excel
Kursa nosaukums Izziņas process un personības attīstība
Kursa kods Peda1011
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 24
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 8
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., prof. (Emeritus) Anda Zeidmane

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Cilvēks tikai caur izziņas darbību var socializēties sabiedrībā un iegūt pietiekamu izglītību, tāpēc jebkuram izglītotam cilvēkam būtu nepieciešams no pedagošiski – psiholoģiskā viedokļa apzināties izglītības būtību, izziņas procesu, izformācijas apstrādes veidus, kā arī mācīšanās efektivitātes palielināšanas iespējas. Ne mazāk svarīga nozīme ir personības attīstībai.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Izglītība, tās iedalījums, būtība, kvalitāte
2 Izglītība un sabiedrība. Cilvēka problēma 21. g.s.
3 Mācību process, efektīvas mācīšanās modelis
4 Mācību procesa iekšējā struktūra
5 Izziņas procesi: sajūtas, uztvere, uzmanība
6 Atmiņa, tās uzlabošanas iespējas
7 Iztēle, lasīšanas,rakstīšanas un matemātikas stratēģijas
8 Domāšanas process, valoda, runa
9 Formālās loģikas kategorijas
10 Cilvēku smadzeņu funkcionālā asimetrija
11 Labās un kreisās smadzeņu puslodes informācijas apstrādes veidi
12 Mācību teorijas
13 Personības attīstības filozofiskās problēmas
14 Izglītības vide un kulturalizācija
15 Dzīves mērķi un izglītības mērķi 16 Vērtību orientācija un dzīves jēga
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Piedalīšanās semināros, ieskaite semestra beigās.
Obligātā literatūra
1. Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. - Rīga: Zvaigzne ABC, 1998. - 662 lpp
2. Robin Barrow, Roland Woods. An Introduction to Philosophy, London and New York, Third Edition, 1995/- 212 P.
3. Karpovics E. Izziņas teorija. Dialektiskais materiālisms, 6. Burtnīca, Rīga, zvaigzne, 1970.- 197 lpp 4. Linda VerLee Williams. Teaching for the Two-Sided Mind. A Guide to Right Brain/Left Brain Education. New York, Simson & Schuster, inc., 1989,- 213 P
Papildliteratūra
1. Kolominskis J. Cilvēks: Psoholoģija, Rīga, Zvaigzne, 1990.- 221 lpp
2. Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. - Rīga: RaKa, 2000.- 291 lpp
3. Broks A. Izglītības sistemioloģija, Rīga, 2000 4. Siliņš E.I. Lielo patiesību meklējumi, Rīga, Jumava, 1999.- 510 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. EBSCO datu bāze
2. Laikraksts "Izglītība un kultūra" 3. Žurnāls "Skolotājs".
Piezīmes
Izvēles kurss SZF, IUĀS - 2.semestrī.