Kursa nosaukums | Izziņas process un izglītība |
Kursa kods | Peda1005 |
Zinātnes nozare | Izglītības zinātnes |
Zinātnes apakšnozare | Augstskolas pedagoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 2.25 |
Kopējais stundu skaits kursā | 60.75 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Cilvēks tikai caur izziņas darbību var socializēties sabiedrībā un iegūt pietiekamu izglītību, tāpēc jebkuram izglītotam cilvēkam būtu nepieciešams no pedagoģiski – psiholoģiskā viedokļa apzināties izglītības būtību, izziņas procesu, izformācijas apstrādes veidus, kā arī mācīšanās efektivitātes palielināšanas iespējas. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Izglītība, tās iedalījums, būtība, kvalitāte
2 Izglītība un sabiedrība. Cilvēka problēma 21. g.s. 3 Izziņas procesi: sajūtas, uztvere, uzmanība 4 Atmiņa, tās uzlabošanas iespējas 5 Iztēle, domāšanas process, valoda, runa 6 Formālās loģikas kategorijas 7 Cilvēku smadzeņu funkcionālā asimetrija 8 Labās un kreisās smadzeņu puslodes informācijas apstrādes veidi |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaite semestra beigās. | |
Obligātā literatūra | |
1. Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. - Rīga: Zvaigzne ABC, 1998. - 662 lpp
2. Robin Barrow, Roland Woods. An Introduction to Philosophy, London and New York, Third Edition, 1995/- 212 P. 3. Karpovics E. Izziņas teorija. Dialektiskais materiālisms, 6. Burtnīca, Rīga, zvaigzne, 1970.- 197 lpp 4. Linda VerLee Williams. Teaching for the Two-Sided Mind. A Guide to Right Brain/Left Brain Education. New York, Simson & Schuster, inc., 1989,- 213 P |
|
Papildliteratūra | |
1. Kolominskis J. Cilvēks: Psoholoģija, Rīga, Zvaigzne, 1990.- 221 lpp
2. Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. - Rīga: RaKa, 2000.- 291 lpp 3. Broks A. Izglītības sistemioloģija, Rīga, 2000 4. Siliņš E.I. Lielo patiesību meklējumi, Rīga, Jumava, 1999.- 510 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. EBSCO datu bāze
2. Laikraksts "Izglītība un kultūra" 3. Žurnāls "Skolotājs". |
|
Piezīmes | |
EF studentiem. |