Excel
Kursa nosaukums Izziņas process un izglītība
Kursa kods Peda1005
Zinātnes nozare Izglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozare Augstskolas pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS) 2.25
Kopējais stundu skaits kursā 60.75
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Cilvēks tikai caur izziņas darbību var socializēties sabiedrībā un iegūt pietiekamu izglītību, tāpēc jebkuram izglītotam cilvēkam būtu nepieciešams no pedagoģiski – psiholoģiskā viedokļa apzināties izglītības būtību, izziņas procesu, izformācijas apstrādes veidus, kā arī mācīšanās efektivitātes palielināšanas iespējas.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Izglītība, tās iedalījums, būtība, kvalitāte
2 Izglītība un sabiedrība. Cilvēka problēma 21. g.s.
3 Izziņas procesi: sajūtas, uztvere, uzmanība
4 Atmiņa, tās uzlabošanas iespējas
5 Iztēle, domāšanas process, valoda, runa
6 Formālās loģikas kategorijas
7 Cilvēku smadzeņu funkcionālā asimetrija 8 Labās un kreisās smadzeņu puslodes informācijas apstrādes veidi
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Ieskaite semestra beigās.
Obligātā literatūra
1. Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. - Rīga: Zvaigzne ABC, 1998. - 662 lpp
2. Robin Barrow, Roland Woods. An Introduction to Philosophy, London and New York, Third Edition, 1995/- 212 P.
3. Karpovics E. Izziņas teorija. Dialektiskais materiālisms, 6. Burtnīca, Rīga, zvaigzne, 1970.- 197 lpp 4. Linda VerLee Williams. Teaching for the Two-Sided Mind. A Guide to Right Brain/Left Brain Education. New York, Simson & Schuster, inc., 1989,- 213 P
Papildliteratūra
1. Kolominskis J. Cilvēks: Psoholoģija, Rīga, Zvaigzne, 1990.- 221 lpp
2. Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. - Rīga: RaKa, 2000.- 291 lpp
3. Broks A. Izglītības sistemioloģija, Rīga, 2000 4. Siliņš E.I. Lielo patiesību meklējumi, Rīga, Jumava, 1999.- 510 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. EBSCO datu bāze
2. Laikraksts "Izglītība un kultūra" 3. Žurnāls "Skolotājs".
Piezīmes
EF studentiem.