Statuss(Aktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Inovācijas pārtikas uzņēmumā |
Kursa kods | PārZR002 |
Zinātnes nozare | Pārtikas zinātne (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 4 |
Kopējais stundu skaits kursā | 108 |
Lekciju stundu skaits | 0 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 0 |
Laboratorijas darbu stundu skaits | 0 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 108 |
Kursa apstiprinājuma datums | 28/11/2023 |
Atbildīgā struktūrvienība | Pārtikas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., asoc. prof. Jeļena Zagorska |
|
Priekšzināšanas | |
PārZ1013, Likumdošana pārtikas nozarē PārZ1015, Kvalitātes sistēmas PārZ3089, Jaunu pārtikas produktu izstrāde |
|
Aizstātais(-ie) kurss(-i) | |
PārZP043 [GPARP042] Inovācijas pārtikas uzņēmumā |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursa mērķis ir nostiprinā studiju procesā iegūtās zināšanas un iegūst praktiskas iemaņas jaunu pārtikas produktu ražošanā un kvalitātes nodrošināšanā. Prakses laikā studentiem ir iespēja iepazīties ar uzņēmumā esošo jaunu produktu izstrādes sistēmu un izprast tajā notiekošus posmus. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Pēc kursa studijām studentam būs:
Specializētas zināšanas un kritiska izpratne par pārtikas uzņēmumā esošo jaunu produktu izstrādes sistēmu, tās struktūru un nozīmi uzņēmuma attīstībā. Prakses pārskata sagatavošana un aizstāvēšana. Prasmes strādāt jaunu pārtikas produktu izstrādes grupā, plānot, attīstīt un izstrādāt jaunus pārtikas produktus. Prakses pārskata sagatavošana un aizstāvēšana. Kompetence izprast un izvērtēt sistemātiskas jaunu produktu izstrādes sniegtās priekšrocības pārtikas ražošanas uzņēmumā un attīstībā. Prakses pārskata sagatavošana un aizstāvēšana. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1)Vispārīgās ziņas par uzņēmumu; inovāciju izstrāde uzņēmumā, jaunu produkta izstrādes grupas darbību un nozīmi uzņēmuma attīstībai. Prakses pārskata sagatavošana. 35 h
2)Inovāciju izstrādes plānošana, pilnveide, kvalitātes kontrole. Dokumentu izstrāde produktu ražošanai un realizācijai. Prakses pārskata sagatavošana. 35 h 3)Jaunā produkta sagatavošana pārdošanai- iepakošana, dizains, izmaksu aprēķini, mārketinga aktivitātes. Prakses pārskata sagatavošana un aizstāvēšana. 38 h |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaite.
Lai varētu kārtot akumulējošo ieskaiti, studentam: •jāpiedalās praksē (100%), •jāsaņem pozitīva atsauksme no prakses vadītāja; •jāizstrādā un jāaizstāv prakses pārskats saskaņā ar izvirzītājam prasībām Izieta instruktāža par darba drošību. Nokārtota sanitārā grāmatiņa. |
|
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Studentam atbilstoši Metodiskajiem norādījumiem "Prakšu īstenošana Pārtikas tehnoloģijas fakultātē" izvirzītājām prasībām, jāsagatavo un jāaizstāv prakses pārskats.
Saturs: 1.Vispārīgās ziņas par uzņēmumu: •uzņēmuma nosaukums, uzņēmējdarbības veids, atrašanas vieta, specializācija; •inovāciju izstrāde uzņēmumā, jaunu produkta izstrādes grupas darbību un nozīmi uzņēmuma attīstībai; •jaunākās tendences produktu attīstībā; jaunāko produktu (pēdējo 3 gadu laika izstrādāto) produktu raksturojums. 2.Jauna produktu ražošanas tehnoloģija: •inovāciju izstrādes plānošana, pilnveide, kvalitātes kontrole. Dokumentu izstrāde produktu ražošanai un realizācijai; •ražošanā izmantotās izejvielas, to iedalījums un īss raksturojums; jauno produktu ražošanas tehnoloģisko procesu secība un parametri; izmantotās iekārtas; •gatavā produkcija, tās raksturojums, kontrolējamie rādītāji; •sanitāri higiēniskās prasības uzņēmumā. Apkārtējās vides aizsardzības un darba drošības pasākumi. 3.Jauno produktu virzība tirgū: iepakošana, dizains, izmaksu aprēķini, mārketinga aktivitātes 4.Praktikanta secinājumi un priekšlikumi. |
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Studiju kurss noslēdzās ar eksāmenu.
Eksāmena vērtējums veidojas: •atbilstoši metodiskiem norādījumiem sagatavots un iesniegts prakses pārskats (70%); •publiskā prakses pārskata aizstāvēšana (30%). |
|
Obligātā literatūra | |
1.Uzņēmumā esošā pieejamā informācija par jaunu produktu izstrādi.
2.Mitra, Jay. The business of innovation / Jay Mitra. 1st edition. Thousand Oaks, CA: SAGE Pub., 2017. pages cm ISBN 9781446210802 (alk. paper). 3.Trott, Paul Innovation management and new product development / Paul Trott. 6th edition. Harlow, England: Pearson, 2017. xxix, 635 lpp. : ilustrācijas ; 25 cm. ISBN 9781292133423 |
|
Papildliteratūra | |
The crisis of food brands: sustaining safe, innovative and competitive food supply / [edited by] Adam Lindgreen, Martin K. Hingley and Joëlle Vanhamme. Farnham, Surrey ;Burlington, VT : Gower, c2009. xxx, 352 lpp. : il., tab., diagr., karte ; 25 cm. Food and agri.
www.likumi.lv https://europa.eu/european-union/eu-law/legal-acts_en |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. EIT Food, https://www.eitfood.eu. 2. The European Federation of Food Science and Technology, https://www.effost.org/default.aspx. | |
Piezīmes | |
Ierobežotās izvēles studiju kurss akadēmiskajā studiju programmā “Pārtikas kvalitāte un inovācijas” 6. semestrī |