Statuss(Aktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Ēdināšanas pakalpojums |
Kursa kods | PārZP045 |
Zinātnes nozare | Pārtikas zinātne (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 6 |
Kopējais stundu skaits kursā | 162 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 162 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/06/2023 |
Atbildīgā struktūrvienība | Pārtikas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., lekt. Gita Krūmiņa-Zemture |
|
Priekšzināšanas | |
Citi3062, Informācijas tehnoloģijas viesmīlībā PārZ2052, Viesmīlības uzņēmumi PārZ3100, Higiēnas pārvaldība viesmīlības uzņēmumos PārZ3101, Ēdienu gatavošanas tehnoloģija PārZ3102, Ražošanas vadība VadZ3066, Cilvēkresursu vadība |
|
Kursa anotācija | |
Prakses vietā (ēdināšanas uzņēmumā) students iepazīstas ar viesu apkalpošanas un ražošanas darba organizēšanu, tehnoloģiskā procesa īpatnībām, darba organizāciju dažādās darba vietās, personāla pienākumiem, tehnoloģisko dokumentāciju, tehnoloģisko un higiēnas prasību ievērošanu. Prakses laikā tiek pilnveidotas un nostiprinātas praktiskās iemaņas ēdienu gatavošanā un ar to saistīto tehnoloģisko iekārtu izmantošanā. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas - izprot ēdināšanas uzņēmuma darbības kopsakarības; ir izpratne par darba tiesiskām attiecībām un vispārējām higiēnas prasībām pārtikas apritē saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī zināšanas par darba drošību un aizsardzību; praktikantam lietošanas līmenī ir zināšanas saskarsmes pamatprincipu ievērošanā; pārzin un pielieto profesionālo terminoloģiju vismaz divās svešvalodās.
Prasmes – prot integrēt iegūtās zināšanas; pilnveido sociālās prasmes saskarsmē ar viesiem / klientiem, prot organizēt viesu apkalpošanas procesu atbilstoši uzņēmuma specifikai; prot organizēt savu darbu un strādāt komandā; prot izvērtēt tehnoloģisko procesu norisi prakses uzņēmumā; prot izvēlēties un pielietot racionālas un efektīvas informācijas iegūšanas, sistematizēšanas metodes uzņēmuma darbības izvērtēšanai, prakses pārskata izstrādāšanai; prot orientēties ēdināšanas uzņēmuma darbību reglamentējošo likumdošanas normatīvo aktu prasībās. Kompetences – spēj atklāt un analizēt aktuālas praktiskās problēmas; spēj izvērtēt tehnoloģisko procesu norisi; spēj plānot un organizēt savu darbu, spēj strādāt komandā; spēj izstrādāt prakses pārskatu un prezentēt darba procesa norisi prakses uzņēmumā; spēj veikt informācijas vākšanu un izpēti, pamatojoties, uz kuru formulē priekšlikumus prakses uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšanai – prakses vadītāja (no uzņēmuma puses) vērtējums, prakses pārskats. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1. Prakses uzņēmuma vispārīgs raksturojums. Organizatoriskā struktūra. Viesu / klientu apkalpošanas process - 1 nedēļa
2. Pārtikas produktu un nepārtikas preču iegādes plānošana, izejvielu piegādātāji un uzglabāšanas apstākļu izvērtējums – 1 nedēļa 3. Izejvielu pirmapstrādes un ēdienu gatavošanas tehnoloģiskais process. Higiēniskās prasības uzņēmumā – 1 nedēļa 4. Darba organizācijas un tehnoloģiskās dokumentācijas izvērtējums. Tehnoloģisko iekārtu nodrošinājums. Plūsmu principa izvērtējums – 1 nedēļa Nepilna laika neklātienes studijās: Tiek īstenotas visas tēmas, kas norādītas pilna laika klātienei tādā pašā apjomā |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
1.Pilnā apjomā apmeklēta prakse, atbilstoši prakses līgumam, paredzot 4 nedēļu periodu.
2.Iesniegts prakses vadītāja (no uzņēmuma puses) vērtējums. 3.Iesniegts prakses pārskats un tas prezentēts. |
|
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Izstrādāts prakses pārskats (20 - 25 lappušu apjomā) | |
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Prakse tiek ieskaitīta, ja ir:
1.izstrādāts prakses pārskats atbilstoši prasītajiem prakses programmas punktiem (veikta katra programmas punkta analīze); 2.ir prakses vadītāja (no uzņēmuma puses) izsniegts prakses vērtējums; 3.prakse ir prezentēta un ir sniegtas atbildes uz uzdotajiem jautājumiem. Prakses vērtējumu - ieskaitīts, veido: rakstisks prakses pārskats – 80%, pārskata prezentēšana – 20% |
|
Obligātā literatūra | |
1.Baraban R.S., Durocher J.F. Successful restaurant design. 3rd ed. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, 2010. 304 p.
2.Gregoire M. B. Foodservice Organizations: a managerial and systems approach. Ninth edition. Boston: Pearson, 2016. 516 p. 3.Millere I. Ēdināšanas uzņēmuma vadītāja rokasgrāmata. Jelgava: LLU, 2017. , 254 lp. E-grāmata. (PDF). Resurss pieejams tiešsaistē http://llufb.llu.lv/LLUgramatas/PTF/Edinasanas_uzn_vad_rokasgramata.pdf |
|
Papildliteratūra | |
1.Pārtikas apriti, darba aizsardzību, darba tiesību reglamentējošie likumdošanas normatīvie akti. Pieejams: www.likumi.lv
2.PVD uzraudzībai pakļauto uzņēmumu reģistrs. Pieejams: https://www.pvd.gov.lv/lv/registri 3.Lursoft datu bāze par LR uzņēmumu darbību. Pieejams: https://www.lursoft.lv/lv/uznemumu-datu-bazes |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1.Food hygiene: basic texts. Codex Alimentarius Commission, Joint FAO/WHO Food Standards Programme. 4th ed. Rome: WHO: FAO, 2009. 125 p. Pieejams: https://www.fao.org/3/a1552e/a1552e.pdf
2.Nozaru labas higiēnas un labas ražošanas prakses vadlīnijas. Pieejams: https://www.zm.gov.lv/lv/partikas-higienas-vadlinijasmetodiskie-noradijumi |
|
Piezīmes | |
Obligāts kurss pirmā cikla profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā “Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības” - pilna laika klātienes un nepilna laika neklātienes studentiem 6. semestrī. |