Excel
Kursa nosaukums Ievadprakse specialitātē
Kursa kods PārZP016
Zinātnes nozare Pārtikas zinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 9
Kopējais stundu skaits kursā 243
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 243
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Ievada prakse specialitātē dod iespējas papildināt un nostiprināt studiju priekšmetos iegūtās zināšanas.Praksi veido prakses uzdevumu izpilde, datu vākšana un analīzes darbs viesnīcu vai ēdināšanas uzņēmumā. Studenti iepazīstas ar uzņēmuma darbības specifiku, ražošanas un apkalpošanas organizāciju, vadības un darba organizācijas pamatprincipiem.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Uzņēmuma organizatoriskās struktūras analīze (struktūrvienību dienesti, amati).
2 Uzņēmuma ražošanas struktūra, piedāvātie pakalpojumi.Uzņēmuma kvalitātes kategorijas atbilstības vērtējums.
3 Uzņēmuma darbinieku struktūra - amatu apraksti, pienākumi, atbildība.Darba specifika, darba režīms un grafiki.
4 Sadarbības uzņēmumi - galveno piegādātāju, tūrisma operatoru pakalpojumu, u.c.pakalpojumu izvērtējums.
5 Izejvielu un saražotās produkcijas (pakalpojumu tirgus) tirgus, piedāvātie palīgpakalpojumi; 6 Ražošanas potenciāls (pamatkapitāls, apgrozāmais kapitāls), uzņēmuma konkurētspēja. Loģistika reģionā.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Studenta prakses vērtējumu veido:
1) prakses programmas izpilde pilnā apjomā;
2) uzņēmuma vadītāja iesniegtais raksturojums par studenta darbu un atbilstību specialitātei;
3) individuālā uzdevuma izpilde;
4) prakses atskaites kvalitāte;
5) prakses atskaites norādīšana norādītajā termiņā;
6) prakses aizstāvība. Prakses atskaitē jābūt atspoguļotiem visiem izvērstās programmas punktiem. Ieteicams atskaitē materiālus izkārtot programmas izklāsta secībā. Jautājumi jā apraksta īsi, izmantojot shēmas, tabulas, grafikus, papildinot materiālu ar saviem priekšlikumiem, novērtējumiem, secinājumiem (skatīt metodiskos norādījumus).
Obligātā literatūra
1. Platace M. Viesu uzņemšanas dienesta darbības pamatprincipi,-Biznesa augstskola Turība,SIA,Rīga, 2000.-176lpp.
2. Vanaga V. Viesu apkalpošana,-Biznesa augstskola Turība,SIA, Rīga, 2000.-152lpp.
3. Holovejs Dž.Kristofers. Tūrisma bizness,-J.Rozes apgāds, 1999.-367.lpp. 4. Mathis Robert L.,Jackson John H. Human Resource Management, 9th ed.,-South-Western College Publishing,2000.-682p.
Papildliteratūra
1. Ministru kabineta noteikumi par kompleksiem tūrisma pakalpojumiem (02.05.2000., Nr.163)
2. Tūrisma un viesmīlības industrija.- Mācību palīgmateriāls kursam.Starptautiskā Tūrisma augstskola.
3. McCool S.F.,Moisei R.N. Tourism, recreation and sustainability, CABI Publishing, 2001.-355p 4. Garleja R. Sociālā uzvedība patērētāja izvēles vadīšanā. R.:RaKa, 2001.-154 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Ceļotprieks
2. Vides vēstis
3. X piedzīvojumi 4. 100 ceļi
Piezīmes
Obligāta ražošanas prakse Pārtikas tehnoloģijas fakultātes Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības specialitātes pilna laika studiju 1. kursa 2.semestrī.