Statuss(Aktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Restorāni |
Kursa kods | PārZP047 |
Zinātnes nozare | Pārtikas zinātne (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 18 |
Kopējais stundu skaits kursā | 486 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 486 |
Kursa apstiprinājuma datums | 12/10/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Pārtikas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., doc. Sandra Īriste |
|
Priekšzināšanas | |
PārZ2006, Mikrobioloģija un higiēna II PārZ2057, Uztura gatavošanas tehnoloģija I PārZ2058, Uztura gatavošanas tehnoloģija II PārZ3024, Tehnoloģiskās iekārtas II PārZ3076, Ražošanas organizācija un vadība |
|
Kursa anotācija | |
Profesionālā prakse notiek ēdināšanas uzņēmumos, kur studenti iepazīstas ar dotā uzņēmuma ražošanas un apkalpošanas organizāciju, tehnoloģiskā procesa īpatnībām, darba organizāciju dažādās darba vietās, personāla pienākumiem, tehnoloģisko dokumentāciju. Praksi veido datu vākšana saskaņā ar prakses uzdevumiem un analīzes darbs uzņēmumā. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• zināšanas – pārzina un pielieto profesionālo terminoloģiju vismaz divās svešvalodās, ir izpratne par darba tiesiskām attiecībām un vispārējām higiēnas prasībām pārtikas apritē saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī zināšanas par darba drošību un aizsardzību saistītos jautājumos; praktikantam lietošanas līmenī ir zināšanas saskarsmes pamatprincipu ievērošanā.
• prasmes – prot integrēt iegūtās zināšanas; pilnveido sociālās prasmes saskarsmē ar klientiem, prot organizēt viesu apkalpošanas procesu atbilstoši viesmīlības uzstādījumiem un komersanta specifikai; prot organizēt savu darbu un strādāt komandā; • kompetence – spēj atklāt un analizēt aktuālas praktiskās problēmas, veic informācijas vākšanu un izpēti, pamatojoties uz kuru formulē lēmumus darbības efektivitātes paaugstināšanai. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1.Prakses uzņēmuma vispārīgs raksturojums, organizatoriskā struktūra - 1 nedēļa
2.Uzņēmuma izejvielu, produktu, tirgus raksturojums – 1 nedēļa 3.Ražošanas tehnoloģisko procesu analīze - 1 nedēļa 4.Piegādātāju, ēdienkartes analīze – 1 nedēļa 5.Izejvielu sagādes un uzglabāšanas procesu izvērtējums – 1 nedēļa 6.Izejvielu pirmapstrādes un ēdienu gatavošanas procesa izvērtējums – 1 nedēļa 7.Tehnoloģisko iekārtu nodrošinājuma izvērtējums – 1 nedēļa 8.Sanitārhigiēnisko prasību ievērošanas izvērtējums – 1 nedēļa 9.Personālvadības izvērtējums – 1 nedēļa 10.Darba aizsardzības prasības uzņēmumā – 1 nedēļa 11.Darba organizācijas un tehnoloģiskās dokumentācijas izvērtējums – 1 nedēļa 12.Mārketinga vadības analīze – 1 nedēļa |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaiti saņem, ja: nostrādāta prakse un izstrādāts un aizstāvēts prakses pārskats | |
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Izstrādā prakses pārskatu (20-30 lpp.) | |
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Studiju kursa kopīgo vērtējumu veido: rakstisks prakses pārskats – 70 punkti; prakses vadītāja uzņēmumā izsniegtais raksturojums – 10 punkti; pārskata aizstāvēšana – 20 punkti Prakse tiek ieskaitīta, ja students iegūst vismaz 60% no maksimālā punktu skaita | |
Obligātā literatūra | |
1.Baraban R.S. Durocher J.F. Successful restaurant design. New Jersey: John Wiley & Sons, 2010, 304 p.
2.Freijers V. Tūrisma mārketings: uz tirgu orientēta tūrisma mikroekonomikas un makroekonomikas pārvaldība. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2011, 621 p. 3.Forands I. Viesnīcas menedžments. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2011, 232. lpp. 3. Handbook on Tourism Product Development. Madrid: World Tourism Organization, 2011, 139 p. 4.Lingebērziņš Ē. Tūrisma uzņēmuma vadīšana kultūras atšķirību kontekstā. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2017, 271 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1.Scanlon N.L. Catering management. Hoboken New Jersey: Wiley, 2013, 262 p.
2.Millere I., Medne L., Riekstiņa-Dolģe R. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. Jelgava: Latvijas Lauksaimniecības universitāte, 2007, 176 lpp. 3.Vanaga V. Viesu apkalpošana. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2009, 144 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
- | |
Piezīmes | |
Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība, 8. semestris (NL) – LKI līmenis – 6. |