Excel
Kursa nosaukums Kvalitātes vadības pamati
Kursa kods PārZ4024
Zinātnes nozare Citas inženierzinātnes un tehnoloģijas, tai skaitā pārtikas un dzērienu tehnoloģijas
Zinātnes apakšnozare Pārtikas produktu kvalitātes
Kredītpunkti (ECTS) 2.25
Kopējais stundu skaits kursā 60.75
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Definīcijas un pamatjēdzieni: Kvalitāte, kvalitātes formula, kvalitātes nodrošināšana, kontrole, vadība, uzlabošana. Kvalitātes izmaksas: preventīvās, novērtēšanas, iekšējo kļūmju, ārējo kļūmju izmaksas. ISO standarts. Kvalitātes sistēmas projektēšana un ieviešana. Kvalitātes sistēmas dokumentācija: Kvalitātes rokasgrāmata, procedūras, u.c. Kvalitātes vadība pakalpojumu jomā.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Kas ir kvalitāte?
2 Kas ir ISO?
3 Kvalitātes izmaksu struktūra.
4 Kvalitātes formula.
5 Uzņēmuma vadības loma un pienākumi, kvalitātes sistēmu ieviešanas procesā.
6 Kvalitātes stratēģijas izvēle.
7 Kvalitātes sistēmas projektēšana.
8 Pienākumu un atbildības sadale, uzņēmuma vadības hierarhijā.
9 Kvalitātes sistēmu dokumentācija.
10 Kvalitātes rokasgrāmata.
11 Iekšējo auditu plānošana.
12 Problēmu risināšana un kvalitātes uzlabošana.
13 Audita veidu raksturojums.
14 Kvalitātes sistēmu sertifikācija.
15 Mūsdienu uzņēmuma pakalpojumu raksturojums. 16 Klienta loma pakalpojuma kvalitātes veicināšanā.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jāizstrādā patstāvīgie darbi semināros un jānokārto ieskaite.
Obligātā literatūra
1. Pildars J., Ruperte I. Kvalitātes vadīšana. Kamene, Rīga, 1999. - 41 lpp.
2. Krūmiņš J. Statistisko metožu lietošana kvalitātes vadīšanā un nodrošināšanā. Rīga 2001. - 42 lpp.
3. Kvalitātes nodrošināšanas nacionālā programma. Rīga, 2001. - 15 lpp. 4. Kvalitātes vadības sistēma.Ozoliņa V. red. 2002. - 111 lpp.
Papildliteratūra
1. Kvalitātes sistēmu ieviešana uzņēmumos. Rīga, 2000. - 80 lpp.
2. Thomas W Lee Using Qualitative Methods in Organizational research. University of Washington, Seattle, 1998. - 178 p. 3. Gopal K Kanji, Mike Asher. 100 Methods for Total Quality Management. Sheffield Hallam University, 1996. - 285 p
Periodika un citi informācijas avoti
1. Kvalitāte// izd. Latvijas Kvalitātes asociācija 2. Kapitāls//