Excel
Kursa nosaukums Patērētāja politika
Kursa kods PārZ4023
Zinātnes nozare Citas inženierzinātnes un tehnoloģijas, tai skaitā pārtikas un dzērienu tehnoloģijas
Zinātnes apakšnozare Pārtikas produktu kvalitātes
Kredītpunkti (ECTS) 5.25
Kopējais stundu skaits kursā 141.75
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti iegūst zināšanas par: patērētāja politikas organizatorisko lomu un uzdevumiem; patērētāja interešu un tiesību aizsardzības tiesisko un institucionālo bāzi; patērētāja izglītības uzdevumiem un darbības modeļiem; patērētāja vadību municipālā līmenī; produkcijas kvalitātes aizsardzības inspekciju un atbilstības novērtēšanu; pārtikas produktu iepakošanu un iepakošanas materiāliem.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Patērētāja politikas būtība un uzdevumi patērētāju tiesību aizsardzībā.
2 Patērētāju tiesību aizsardzības tiesiskā un institucionālā bāze. Patērētāja vadība municipālā līmenī.
3 Patērētāju interešu aizsardzības centri. Informācijas vākšana individuālā darba izstrādei.
4 Patērētāja raksturīgāko pazīmju galvenās kategorijas. Patērētāja tipi.
5 1.kontroldarbs: Patērētāja politikas teorētiskie pamatjautājumi.
6 Pārtikas preču kvalitātes atbilstības novērtēšana.
7 Reglamentētā un nereglamentētā sfēru preču ražošanā.
8 Nacionālā un starptautiskā likumdošana preču kvalitātes definēšanā.
9 Iepakojamo pārtikas produktu raksturojums. Iepakojuma industrijas attīstība.
10 Iepakošanas materiāli – metāls, stikls, papīrs un kartons. Polimēru materiāli, to īpašības.
11 Iepakojumu veidi pārtikas rūpniecībā.
12 2.kontroldarbs: Iepakojuma pamatjautājumi. Ekskursija uz ražošanas uzņēmumiem.
13 Vāki un aizvākošana. Etiķetes un to līmēšanas iekārtas.
14 Iepakošanas tehnoloģisko iekārtu veidi. Informācijas vākšana individuālā darba izstrādei.
15 Transportiepakojums. Iepakojums izmainītā vidē. 16 Individuālā darba novērtējums.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jābūt iesniegtam patstāvīgajam darbam, pamatojoties uz to students kārto eksāmenu, uzrakstītiem visiem kontroldarbiem.
Obligātā literatūra
1. Consumer Behaviour. William L. Wilkie.- 3rd ed. John Wiley&Sons, Inc., New York, Chichester, Brisbane, Toronto, Singapore, 1994, 614 p.
2. Pircēju tiesību aizsardzība Latvijā un pasaulē. Kvalitātes nodrošināšanas nacionālā programma. Rīga: KIF "Biznesa komplekss”, 1996, 24 lpp.
3. A handbook of food packaging (edited by Frank A. Paine, Heather Y. Paine). 2nd ed. London etc. : Blackie Academic & professional, 1992. - XIV, 497 p. 4. Processing and packaging of heat preserved foods (edited by J. A. G.Rees and J. Bettison). London etc. : Blackie Academic& Professional, 1994. - XIII, 250 p.
Papildliteratūra
1. Torgāns K., Jemeļjanova M., Barkovska V. Produkcijas kvalitāte, likums, patērētāja tiesības. Rīga, 1994, 126 lpp.
2. Packaging : The facts : A resource pack on packaging technology for schools and colleges. The Institute of Packaging, 1996, 101 p.
3. Open this end [Videocassete] : The development of packaging from early times to the present day. Leicestershire :The Institute of Packaging, 1996. 4. 19. Čakste, M. Kūka Polimēru ķīmija. Metodiskie norādījumi laboratorijas darbiem. Jelgava: LLU, 1997. 24 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Žurnāls Тара и упаковка ar 1997.g. LLU bibliotēkā.
2. Journal of Consumer Research. 3. Iepakotāja ceļvedis / SIA “Iepakojuma centrs” periodisks izdevums. Rīga: iznāk kopš 1995.g. aprīļa.
Piezīmes
Priekšmets iekļauts PTF ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības specialitātes studiju programmas obligātajā daļā, 7.semestrī.