Kursa nosaukums | Inovācijas pētniecībā |
Kursa kods | PārZ3079 |
Zinātnes nozare | Pārtikas zinātne (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 4 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 8 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 69 |
Kursa apstiprinājuma datums | 21/03/2018 |
Atbildīgā struktūrvienība | Pārtikas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., asoc. prof. Dace Kļava Dr. sc. ing., asoc. prof. Zanda Krūma |
|
Priekšzināšanas | |
PārZ1011, Pārtikas zinātnes pamati I PārZ1012, Pārtikas zinātnes pamati II PārZ1013, Likumdošana pārtikas nozarē PārZ3089, Jaunu pārtikas produktu izstrāde |
|
Kursa anotācija | |
Jaunu produktu izstrādē un kvalitātes nodrošināšanā svarīgi ir izprast pētniecības nozīmi, tādēļ studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par pētnieciskā darba gaitu, zinātniskās literatūras analīzi, aktuālākajām tendencēm. Studiju kursā studenti veido pētījuma shēmu, modelē un kartē, simulē un veido jaunā produkta dizainu. Rezultātā sagatavoto materiālu izmanto bakalaura darba izstrādē. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas un izpratne par jaunu produktu izstrādi no pētnieciskā viedokļa (1. seminārs). Spēj analizēt un izprast svarīgāko jēdzienu likumsakarības, un izmantot turpmāk pētniecisko darbu veikšanai (2. seminārs). Prasmes veikt pētnieciskā darba modelēšanu, izmantojot statistiskās, vienkāršotas kartēšanas un simulēšanas metodes.Spēj parādīt zinātnisku pieeju jaunu produktu izstrādē (3. un 4. seminārs). Kompetence patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju jaunu pārtikas produktu izstrādē, risināt problēmas, pielietojot kritisko domāšanu un darbu komandā (kursa darbs) . |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1.lekcija Jaunākās tendences pārtikas zinātnes sfērā. Starpdisciplinārie un starptautiskie pētījumi. Inovāciju stratēģijas un konceptuālā redzējuma izstrāde. Pētnieciskā darba mērķa un uzdevumu noteikšana. Seminārs (1) par jaunākajām tendencēm pārtikas nozarē, ideju novērtēšana un profila izveide. Informatīvo materiālu atlase zinātniskās literatūras analīzei (2h). 2. lekcija Zinātniskās literatūras analīzes metodes - Naratīvais pārskats, Sistemātiskais pārskats. Zinātniskās literatūras izvēle, apkopošana, izvērtēšana. Seminārs (2) par zinātniskās literatūras izvērtēšanu, un analīzi (2h). 3. lekcija Pētījuma shēmas profila izveide. Pētījumā nepieciešamo metožu izvēle un pamatojums. Seminārs (3), diskusija par pētījuma shēmas izstrādi (2h) 4. lekcija Pētnieciskā darba modelēšana, izmantojot statistiskās vienkāršotās kartēšanas un simulēšanas metodes. Seminārs (4) par jaunā produkta izstrādei nepieciešamo materiālu un metožu izvēli un pamatojumu, pētījuma shēmas atbilstību un nozīmi izvirzītajam darba mērķim un uzdevumiem (2h). |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Kursa darba vērtējumu veido uzrakstītā darba kvalitātes novērtējums (kvalitātes prasības ietvertas kursa darba uzdevumā), prezentācijas un darbs semināros. | |
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
1. patstāvīgais darbs. Sagatavošanās 1. semināram. Darbs grupā analizējot jaunākās tendences konkrētā pārtikas jomā, iepazīstoties ar zinātniskiem rakstiem un dažādu institūtu izstrādātiem aktuālāko tendenču apkopojumiem. Veikt ideju izvērtējumu (iesniedz elektroniski prezentācijas veidā).
2. patstāvīgais darbs. Sagatavošanās 2. semināram Veikt sākotnējo literatūras analīzi, izmantojot sistemātiskā pārskata pieeju, un sagatavot prezentāciju par literatūras analīzi. Izvirzīt darba mērķi un uzdevumus. 3. patstāvīgais darbs. Sagatavošanās 3. semināram Izstrādāt pētījuma shēmu un sagatavot prezentāciju 4. patstāvīgais darbs. Sagatavošanās 4. semināram Sagatavot prezentāciju par jaunā produkta izstrādei nepieciešamo materiālu un metožu izvēli un pamatojumu. Kursa darba pilnveide un noslēguma prezentācijas izstrāde. Apkopot un pilnveidot patstāvīgos darbus un izveidot kursa darbu. |
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Kursa darba atzīmi aprēķina, kā vidējo svērto vērtējumu par pamatu ņemot uzrakstītā darba vērtējumu (70%), noslēguma prezentāciju (15%) un prezentācijas un darbs semināros (15%). | |
Obligātā literatūra | |
Moskowitz H., Porretta S, Silche M. Concept Research in Food Product Design and Development. Wiley-Blackwell, 2008. 612 p. ISBN: 978-0-470-28999-0 New product development. C. Berenson, M. Iansiti, T. J Kosnik u.c.e.all. 2nd ed. Boston, Massachusetts (ASV): Harvard Business publishing, 2002. 159 lpp. | |
Papildliteratūra | |
Kotler P. Kotlers par mārketingu: kā radīt, iekarot tirgu un dominēt tajā. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. 269 lpp. ISBN 9789984995267.
https://www.sciencedirect.com/ https://www.scopus.com/search/form.uri?display=basic Noformēšanas vadlīnijas, https://www.ptf.llu.lv/sites/ptf/files/2021-02/Noformesanas_noteikumi_2020_PTF.pdf. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
Zinātniskās datu bāzes:
1.ScienceDirect, https://www.sciencedirect.com; 2.Scopus, https://www.scopus.com; 3. Web of Science, https://www.webofscience.com. |
|
Piezīmes | |
Ierobežotās izvēles kurss akadēmiskā bakalaura studiju programmā "Pārtikas kvalitāte un inovācijas". |