Excel
Kursa nosaukums Pārtikas produkts un patērētājs
Kursa kods PārZ3064
Zinātnes nozare Citas inženierzinātnes un tehnoloģijas, tai skaitā pārtikas un dzērienu tehnoloģijas
Zinātnes apakšnozare Pārtikas produktu kvalitātes
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 24
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 8
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 12/10/2011
Atbildīgā struktūrvienība Zemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. sc. ing., Mārtiņš Ruciņš

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kurss iepazīstina ar pārtikas produktu virzību tirgū un patērētāja reakciju uz ražotāja veiktajām aktivitātēm. Kursa ietvaros īpaši analizēti gan ražotāja sniegtais pārtikas produktu un ēdienu kvalitātes apliecinājums patērētājam, gan arī viņu reakcija, ikdienā veicot pārtikas produktu izvēli par labu kādam konkrētam ražotājam vai zīmolam. Iztirzātas abu grupu savstarpējās ietekmes.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: iegūtas zināšanas par pārtikas produktu un patērētāju grupu savstarpējo mijiedarbību un ietekmi;
Prasmes: iegūtās prasmes palīdz, izstrādājot pārtikas produkta reklāmu un analizējot to kā patērētājs; Kompetence: iegūtā kompetence palīdz izmantot iegūtās zināšanas un prasmes, veidojot pārtikas produktu piedāvājumu tirgum un analizējot patērētāja uztveri par pārtikas produktiem.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Pārtikas produktu virzības veidi tirgū.
2 Pārtikas produktu atpazīstamība un tās veicināšana.
3 Jaunie un jau tirgū esošie pārtikas produkti.
4 Pārtikas produktu iepakojums, tā noformējums.
5 Pārtikas produkta ražotājs un tā zīmols.
6 Sabiedriskajā ēdināšanā gatavotie ēdieni, to realizēšanas specifika.
7 Pārtikas produktu kvalitāte un tās atbilstība reklāmas informācijai.
8 Pārtikas produktu reklāma mediju telpā.
9 Ražotāja sniegtās kopējās informācijas uztvere par pārtikas produktiem.
10 Pārtikas lietotājs kā kategorija, to veidi, līdzības un atšķirības.
11 Pārtikas produktu iepakojuma noformējuma nozīme produkta uztverē un pieprasījuma veicināšanā.
12 Pārtikas produkti: iepakojums – saturs – atpazīstamība – cena.
13 Pārtikas produkta drukātā, vizuālā un audiālā informācija.
14 Publiskās degustācijas kā pārtikas produktu reklāma un kvalitātes novērtēšanas veids.
15 Agresīvo elementu iekļaušana reklāmās pārtikas produktu atpazīstamības veicināšanai. 16 Patērētāju aktivitātes atsevišķu pārtikas produktu reklāmas virzības veicināšanā.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jābūt izstrādātam praktiskajam darbam un nokārtotam kontroldarbam.
Obligātā literatūra
1. Brūvere L. Pārtikas produktu prečzinība. Rīga: Turība, 2006. 272 lpp.
2. Dukaļska L. Pārtikas produktu iepakošanas tehnoloģija. Jelgava: LLU, 2003. 670 lpp.
3. Daliba I. Vizuālās reklāmas pamati. Rīga: I.Daliba, 2006. 100 lpp. 4. Мокшанцев Р. И. Психология рекламы. Москва: Инфра-М., 2009. 230 с.
Papildliteratūra
1. Gustafsson K., Jönson G., Smith D., Sparks L. Retailing Logistics & Fresh Food Packaging: Managing Change in the Supply Chain. London: Kogan Page, 2006.- 228 P.
2. Baraškina I. Ekonomika un tirgzinība bioloģiskajā lauksaimniecībā. [elektroniskais resurss] :profesionālās apmācības studiju līdzeklis bioloģiskās lauksaimniecības konsultantiem Baltijas valstīs /[izstrādāja: Irēna Baraškina ; sast. Dz. Kreišmane, I. Baraškina]. Jelgava : Latvijas Lauksaimniecības universitāte, 2006.1 CD-ROM. 3. Ābelītis A. Klientu vajadzību psiholoģija. Rīga: Perfect Sales, 2009.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Journal of Food Products Marketing. ISSN: 1045-4446 Online ISSN: 1540-4102 [tiešsaiste] Published by Taylor & Francis Group. [skatīts 05.12.2011.] Pieejams EBSCO Academic Search Complete datubāzē: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&jid=87B&site=ehost-live; http://www.tandf.co.uk/journals/WFPM
2. Рекламные Идеи = Advertising ideas. Nr. 1 (1996)- Санкт-Петербург: Паприка, т. Pieejams: http://www.advi.ru. 3. Psiholoģijas pasaule. PP. Rīga: Daro Cēsis, 2003- ISSN 1691-0435.
Piezīmes
Studiju kurss iekļauts brīvās izvēles daļā ĒVU studentiem.