Excel
Kursa nosaukums Kvalitātes vadības pamati II
Kursa kods PārZ3020
Zinātnes nozare Citas inženierzinātnes un tehnoloģijas, tai skaitā pārtikas un dzērienu tehnoloģijas
Zinātnes apakšnozare Pārtikas produktu kvalitātes
Kredītpunkti (ECTS) 2.25
Kopējais stundu skaits kursā 60.75
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 8
Kursa apstiprinājuma datums 12/10/2011
Atbildīgā struktūrvienība Zemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. sc. ing., asoc. prof. Anita Blija

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kursa ietvaros studenti apgūst pamatjautājumus par kvalitātes vadības sistēmām un šo sistēmu elementiem, pārtikas drošības sistēmu, kvalitātes sistēmu auditēšanu, kvalitātes izmaksām, kvalitātes atbilstības novērtēšanu, TQM principu pielietojumu viesmīlības nozares uzņēmumā ieviešot EFQM modeli. Praktiskajos studenti risina kvalitātes problēmas viesmīlības uzņēmumos izmantojot kvalitātes instrumentus.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Pēc kursa studijām studentam būs: zināšanas par kvalitātes vadīšanas principiem un sistēmām; prasmes izmantojot apgūtos kvalitātes vadīšanas teorētiskos pamatus spēj parādīt zinātnisku pieeju kvalitātes sistēmu problēmu risināšanā un vadībā viesmīlības uzņēmumā; kompetence spēt iegūtās teorētiskas zināšanas un praktiskās prasmes izmantot efektīvas kvalitātes vadības stratēģijas realizēšanai uzņēmumā.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Pakalpojuma kā produkta kvalitāti ietekmējošie faktori.
2 Kvalitātes nodrošināšanas sistēmas.
3 Paškontroles sistēma.
4 Kvalitātes pārvaldības sistēma viesmīlības nozares uzņēmumos.
5 Kvalitātes aplis pakalpojuma sniegšanas sfērā.
6 Kvalitātes sistēmas dokumentācija viesmīlības uzņēmumā.
7 Zināšanu pārbaude.
8 Kvalitātes sistēmas audits.
9 Kvalitātes izmaksu aprēķini viesmīlības nozares uzņēmumā.
10 Kvalitātes atbilstības novērtēšana.
11 Kvalitātes uzlabošanas instrumenti.
12 EFQM modelis viesmīlībā.
13 Kvalitātes pilnveidošanas sistēma viesmīlībā.
14 Kvalitātes vadību reglamentējošā likumdošana.
15 Pakalpojuma izstrāde atbilstoši kvalitātes vadības principiem. 16 Zināšanu pārbaude.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Ieskaitīti 3 kontroldarbi par lekciju materiālu, izstrādāti praktiskie darbi un par tiem iesniegts rakstisks ziņojums.
Obligātā literatūra
1. Kalējs O. Kvalitātes vadības sistēma un tās izveidošana pakalpojumu jomā / Oskars Kalējs. Rīga : LatConsul, 2005. 121 lpp.
2. Kvalitātes vadības sistēma. – Rīga: “Biznesa partneri, 2002. – 1. un 2.daļa.
3. Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana uzņēmumos. Personāla sertifikācijas inst., 2003. 116 lpp. 4. Wallace C. A. Food safety for the 21st century : managing HACCP and food safety throughout the global supply chain / Carol A. Wallace, William H. Sperber, Sara E. Mortimore. Chichester : Wiley-Blackwell, 2011. 328 p.
Papildliteratūra
1. Quality management in food chains / edited by: Ludwig Theuvsen ... [et al.]. Wageningen : Wageningen Academic Publishers, 2007. 509 p.
2. Blija A. Pārtikas un uztura kvalitāte un drošums. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2007. 104 lpp. 3. Pfeifer T. Quality management : strategies, methods, techniques / Tilo Pfeifer. 3rd ed., completely rev. and enlarged. München ;Wien : Hanser, 2002. 587 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Kvalitāte. :žurnāls par kvalitāti un kvalitātes vadīšanu Rīga: Latvijas Kvalitātes asociācija. ISSN 1407-7671. 2. Journal of Food Protection. Published by Allen Press Online Publishing. ISSN: 0362-028X. Anotāciju līmenī pieejams EBSCO datubāzēs: http://search.ebscohost.com/
Piezīmes
Obligātais kurss PTF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas „Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība” pilna un nepilna laika studijās.