Excel
Kursa nosaukums Ēdināšanas uzņēmuma koncepcija
Kursa kods PārZ2037
Zinātnes nozare Citas inženierzinātnes un tehnoloģijas, tai skaitā pārtikas un dzērienu tehnoloģijas
Zinātnes apakšnozare Pārtikas procesi un iekārtas
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 8
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 8
Laboratorijas darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 16/10/2013
Atbildīgā struktūrvienība Zemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. paed., lekt. Gita Krūmiņa-Zemture
Mg. sc. ing., Janīna Ķīvīte

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kurss piedāvā lekciju ciklu par ēdināšanas uzņēmumu koncepcijām, kuras ir populāras pasaulē un aktuālas Latvijā. Teorētisko studiju ietvaros tiek skatīti dažādo nostādņu veidošanās, to attīstības gaita un analizētas to raksturīgākās iezīmes. Programmas ietvaros studenti izstrādā patstāvīgo darbu, kurā īsteno vienas koncepcijas praktisku ieviešanas risinājumu kādā no ēdināšanas uzņēmumiem Latvijā, un iegūst praktisku pieredzi dažādo ēdināšanas uzņēmumu nostādņu raksturīgāko ēdienu gatavošanā, izstrādājot laboratorijas darbus.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Pārzina un pielieto profesionālo terminoloģiju; ir izpratne par ēdināšanas uzņēmuma produkta pozicionēšanu;
• prasmes – integrēt iegūtās zināšanas profesionālajā darbībā; prot analizēt ēdināšanas uzņēmumu raksturīgākās pazīmes; • kompetence – spēj izstrādāt ēdināšanas uzņēmuma produktu atbilstoši uzņēmuma darbības nostādnēm.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Ievadlekcija. Ēdināšanas uzņēmuma produkts, tā pozicionēšanas dažādie aspekti Latvijā un pasaulē
2 Latviešu tautas nacionālās virtuves ietekme uz ēdināšanas pakalpojumu Latvijā
3 Fashion cuisine - mūdienīga pieeja ēdināšanas produkta izstrādē
4 Slow food attīstība pasaulē un Latvijā, tā raksturīgāko iezīmju analīze
5 LbD Fashion cuisine, Slow food raksturīgākie ēdieni
6 Eko virtuves, Bio virtuves un to piedāvājums
7 Fast food pasaulē un Latvijā
8 Fast food piedāvājuma analīze
9 LbD Fast food raksturīgākie ēdieni
10 Raw food - aktuāls ēdināšanas uzņēmumu produkts
11 SPA virtuves raksturīgākās iezīmes
12 LbD Raw food, SPA virtuves raksturīgākais piedāvājums
13 Molekulārā virtuve - interesanta pieeja ēdināšanas pakalpojuma pozicionēšanā
14 Tehnoloģiskie risinājumi Molekulārās virtuves piedāvājuma izstrādē
15 LbD Molekulārās virtuves tehnoloģiskās īpatnības 16 Seminārs - ēdināšanas uzņēmumu atšķirīgās nostādnes sava produkta izveidē
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jābūt sekmīgi nokārtotiem kontroldarbiem, izstrādatam un aizstāvētam patstāvīgajam darbam, izstādātiem un aizstavētiem laboratorijas darbiem.
Obligātā literatūra
1. Cornbleet J. Svaigēšana :tas ir tik vienkārši. Rīga : Zvaigzne ABC, 2011. 191 lpp.
2. Brotherton B., Wood R.C. The SAGE handbook of hospitality management. Los Angeles ... [etc.] : SAGE Publications, 2008. 555 p.
3. Krūmiņa G., Skudra G., Kozule V., Brūvere L. Rokasgrāmata pavāriem. Jelgava: LLU, 2007. 176 lpp. 4. Morozovs A. Pārtikas ķīmija: mācību materiāls. Rīga : LU Akadēmiskais apgāds, 2008. 207 lpp.
Papildliteratūra
1. Kursīte J. Virtuves vārdene. Rīga : Rundas, 2012. 992 lpp.
2. Kenney M. Raw food :svaigēšana : 100 receptes veselīgam mirdzumam. Rīga : Zvaigzne ABC, 2013. 384 lpp. 3. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. I. Millere, L. Medne, R.Riekstiņa-Dolģe u.c. Jelgava: Latvijas Lauksaimniecības universitāte, 2007. 176 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Četras Sezonas. Rīga : AMSMEDIA, 2013.ISSN 2255-8985
2. Good Food / BBC Worldwide Limited. London: Media Centre 201. ISSN 0957/588X 3. Garšīgs. Rīga: SIA ALI S.ISSN 1691-5615
Piezīmes
Studiju kurss iekļauts Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības studiju programmas studiju plāna brīvās izvēles daļā pilna un nepilna laika studijās.