Kursa nosaukums | Koksnes tirgzinības I |
Kursa kods | MežZ3061 |
Zinātnes nozare | Lauksaimniecības un zivsaimniecības zinātnes, mežzinātne |
Zinātnes apakšnozare | Meža ekonomika un politika |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 22 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 10 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 24/09/2013 |
Atbildīgā struktūrvienība | Būvniecības un kokapstrādes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. silv., Sigita Alksne Mg. sc. ing., pasn. Andrejs Domkins |
|
Priekšzināšanas | |
Ekon1002, Ekonomikas teorija MežZ3060, Kokrūpniecības loģistika |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kurss paredz apgūt teorētiskās zināšanas, kas izmantojamas praktiskajā darbībā, ļaujot izprast un rast risinājumus tirgzinības vadības stratēģisko lēmumu pieņemšanā koksnes tirgus jomā, pazīt mūsdienu tirgzinības elementus kontekstā ar globālo koksnes produkcijas tirgu, izmantot dažādas tirgzinības komunikācijas formas, sastādīt tirgus pārskatus koksnes produkcijas jomā. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Studiju kursa īstenošanas rezultātā tiek sagatavoti augsti kvalificēti speciālisti koksnes tirgzinības jomā, kuri spēj nepieciešamās teorētiskās zināšanas izmantot praktiskajā darbībā, kas ļauj izprast un rast risinājumus koksnes tirgzinības (mārketinga) vadības stratēģisko lēmumu pieņemšanā, ieņemt vadošus amatus uzņēmumos tirgzinības (mārketinga) funkciju īstenošanā. Studenti iegūst zināšanas koksnes tirgzinībā. Studenti prot izmantot savas zināšanas praktiskajā darbā, pieņemt stratēģiskos lēmumus koksnes tirgzinības jomā, pazīt mūsdienu tirgzinības elementus kontekstā ar globālo koksnes produktu tirgu, izmantot dažādas tirgzinības komunikācijas formas, savākt un izmantot tirgus informāciju, sastādīt tirgus pārskatus koksnes produktu tirgus jomā. Ir kompetenti analīzēt situāciju mārketinga jomā un izvērtēt iegūtos mārketinga aktivitāšu rezultātus, dot ieguldījumu jaunu zināšanas radīšanā, pieņemt lēmumus par nepieciešamo pasākumu veikšanu un veikt tirgus pētījumus. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Ievads – tirgzinība un tā attīstība
2 Tirgzinības stratēģiskā plānošana 3 Tirgzinības vide (mikro- un makrovide) un tās vērtējums 4 Koksnes tirgus un tirgzinības specifika 5 Tirgus izpēte un tirgzinības iespēju analīze 6 Tirgzinības (mārketinga) pētījumi 7 Tirgzinības informācijas sistēmas 8 Patēriņa un izmantotāju tirgus 9 Tirgus segmentēšana un mērķtirgus noteikšana 10 Tirgzinības (mārketinga) komplekts un tā stratēģijas 11 Produktu politika 12 Cenu politika 13 Sadales politika 14 Komunikāciju politika (produktu virzīšana tirgū) 15 Jaunu produktu izstrāde un ieviešana tirgū 16 Integrētās mārketinga komunikācijas formas un to speficika koksnes tirgū |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jāapmeklē vismaz 85 % nodarbību;jābūt izpildītiem un sekmīgi aizstāvētiem praktiskajiem darbiem; jāuzraksta un jāiegūst pozitīvs novērtējums eksāmenā. | |
Obligātā literatūra | |
1. Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. 648 lpp.
2. Praude V. Mārketings (teorija un prakse). 1.grāmata. 3.pārstrād. un papild. izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp. 3. Praude V. Mārketings (teorija un prakse). 2.grāmata. 3.pārstrād. un papild. izd. Rīga: Burtene, 2011. 340 lpp. 4. Tirgzinības pamati: mācību līdzeklis. 2.papildinātais izdevums. Rīga: Jumava, 2007. 312 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Kotler P. Marketing Management. The Millennium Edition. Upper Saddle River, N.J.: Prentice-Hall, 2000. 718 p.
2. Juslin H., Hansen E. Strategic Marketing in the Global Forest Products Industries. Corvallis, OR, USA, 2002. 978 p. 3. Armsa B. Vietējais mārketings. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 144 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Laikraksts "Holz-Zentralblatt", ISSN 0018-3792
2. Žurnāls "Baltijas Koks", ISSN 1407-6667 3. Žurnāls "ForestProductSociaty", ISSN 00157473 |
|
Piezīmes | |
Studiju kurss iekļauts MF studiju programmas Kokapstrāde pilna laika klātienes un nepilna laika neklātienes studijās specializācijā (Koksnes produktu mārketings un loģistika) brīvās izvēles daļā. |