Kursa nosaukums | Mašīnu kvalitātes nodrošināšana |
Kursa kods | MašZ5011 |
Zinātnes nozare | Mašīnbūve un mehānika |
Zinātnes apakšnozare | Diagnostika un kvalitāte |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Laboratorijas darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 21/09/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Inženiertehnikas un enerģētikas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., Antoņina Čukure |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Apgūt kvalitātes vadības principus, kas orientēti uz uzticamības nodrošināšanu par kvalitātes prasību izpildi. Kvalitātes sistēmā iekļautās un pēc vajadzības veicamās visās plānotās un sistemātiskās darbības, lai radītu pārliecību par vienuma atbilstību kvalitātes prasībām. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas: iegūt sapratni par kvalitātes vadības principiem, teorētiskiem pamatiem un metodēm.
Prasmes: izmantot tehnisko dokumentāciju kvalitātes nodrošināšanai. Kompetence: izmantot iegūtās zināšanas jaunradē, mārketingā un ražošanā. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Sistemātisko kvalitātes rīcību nozīmīgums sabiedrībai, ražotājiem, patērētājiem, valdībai un videi.
2 Organizatoriskie priekšstati kvalitātes nodrošināšanā. 3 Kvalitātes vadīšana. 4 Standarti un norādījumi. 5 Mašīnu kvalitātes pilnveidošana. 6 Mašīnu kvalitātes nodrošinājums jaunradē un projektēšanā. 7 Kvalitātes kontrole izgatavošanas procesā. 8 Procesu vadīšanas principi. 9 Ražojumu kontrole. 10 Juridiskie un regulējošie nosacījumi. 11 Kvalitātes “aplis” un tā analīze. 12 Kvalitātes kartes sastādīšana un analīze. 13 Kvalitāti ietekmējošo faktoru analīze. 14 Pārbaužu (kontroles) veidi ražošanā. 15 Pareto metodes izmantošana defektu analīzē. 16 “Zivs asakas” metode problēmu risinājumā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaitīti kontroldarbi un mājas darbs. Ieskaite ar atzīmi. | |
Obligātā literatūra | |
1. Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana uzņēmumos. Rīga: Personāla sertifikācijas institūts. 2003. 116 lpp.
2. Kalējs O. Kvalitātes vadības sistēma un tās izveidošana pakalpojumu jomā. Rīga: LatConsul, 2005. 121 lpp. 3. Leilands J. Kvalitātes vadības sistēmas. Jaunā ISO 9001:2008. standarta prasību skaidrojums. Rīga:Latvijas Vēstnesis, 2009. 176 lpp. 4. Shiba S. The Five Step Discovery Process Manual with examples. 2006. 72. |
|
Papildliteratūra | |
1. Kvalitātes nodrošināšanas nacionālā programma. Rīga: KIF "Biznesa komplekss", 2001. 16 lpp. 2. O’Brien James J. Construction inspection handbook: total quality management. James J.O’Brien. New York etc. Chapman &Hall International ThomsonPublishing, 1997. 663 p. | |
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Kvalitāte: žurnāls par kvalitāti un kvalitātes vadīšanu = Quality. Rīga: Latvijas Kvalitātes asociācija. ISSN 1407-7671. | |
Piezīmes | |
Obl.: TF Lauksaimniecības inženierzinātne (Maģistra). |