Kursa nosaukums | Kvalitātes sistēmas ekspertiem |
Kursa kods | MašZ3023 |
Zinātnes nozare | Mašīnbūve un mehānika |
Zinātnes apakšnozare | Diagnostika un kvalitāte |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/09/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Inženiertehnikas un enerģētikas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., Antoņina Čukure |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Apgūt kvalitātes vadības principus, kas orientēti uz uzticamības nodrošināšanu par kvalitātes prasību izpildi. Kvalitātes sistēmā iekļautās un pēc vajadzības veicamās visās plānotās un sistemātiskās darbības, lai radītu pārliecību par vienuma atbilstību kvalitātes prasībām. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas: saprot kvalitātes vadības principus, kas orientēti uz uzticamības nodrošināšanu par kvalitātes prasību izpildi. Zina sistēmas veidošanas teorētiskos aspektus, kvalitātes nodrošināšanas metodes un to izmantošanu mašīnu projektēšanā, mārketingā un ražošanā.
Prasmes: izstrādāt nepieciešamo tehnisko dokumentāciju kvalitātes nodrošināšanai, to pielietot dažādās ražošanas un pakalpojumu sniegšanas sfērās, aprēķināt kvalitātes sistēmu ieciešanas izmaksas, izmantot statistiskās metodes kvalitātes sistēmu ieviešanā. Kompetence: izmantot iegūtās zināšanas jaunradē, projektēšanā, mārketingā un ražošanā un/vai pakalpojumu sniegšanā dažādās jomās. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Kvalitātes politika.
2 Kvalitātes vadīšana: kvalitātes vadītāja nozīme, darba pienākumi un stāvoklis organizācijā. 3 Kvalitātes norišu organizēšana. 4 Pienākumu sadale un uzdevumu koordinācija. 5 Kvalitātes pilnveidošana. 6 Kvalitātes nozīmīguma izpratnes teorētiskie pamati. 7 Kvalitātes izmaksas. 8 Kvalitāte marketingā. 9 Kvalitāte jaunradē un projektēšanā. 10 ISO 9000 standarti. 11 ISO 14000 prasības. 12 EN 45000 standartu grupa. 13 Statistiskās metodes kvalitātes sistēmās. 14 Pareto analīze. 15 Išikavas metode. 16 Kvalitātes rokasgrāmata. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaitīts darbs praktiskajās nodarbībās; referātu vērtējums nodarbībās. Ieskaite ar atzīmi. | |
Obligātā literatūra | |
1. Kvalitātes sistēmas pasaulē un Latvijā. - Rīga, 1996.
2. Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana uzņēmumos. RĪga: Personāla sertifikācijas institūts. [2003.]. 116 lpp. 3. Kalējs O. Kvalitātes vadības sistēma un tās izveidošana pakalpojumu jomā. Rīga: LatConsul, 2005. 121 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Kvalitātes nodrošināšanas nacionālā programma. Rīga, 2001. 15 lpp. 2. O’Brien James J. Construction inspection handbook total quality management James J.O’Brien. New York etc. Chapman & Hall International Thomson,1997 663 p. | |
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Kvalitāte : žurnāls par kvalitāti un kvalitātes vadīšanu. Rīga : Latvijas Kvalitātes asociācija. ISSN 1407-7671. | |
Piezīmes | |
Izvēle: TF 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma Tehniskais eksperts studentiem. |