Excel
Kursa nosaukums Reklāmdizains
Kursa kods MākZ2009
Zinātnes nozare Mākslas zinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 4.5
Kopējais stundu skaits kursā 121.5
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 32
Kursa apstiprinājuma datums 20/04/2011
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. art., pasn. Ivanda Spulle-Meiere
Mg. paed., pasn. Inta Paulsone

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kurss iepazīstina ar reklāmas būtību, iemesliem un noteikumiem efektīvas reklāmas veidošanai. Apskata vizuālās reklāmas elementus un to lietošanas iespējas, izmantojot datortehniku, skiču veidošanu, maketēšanu, teksta un vizuālo elementu iekomponēšanu vidē.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Beidzot kursu students zina vizuālās reklāmas veidošanas teoriju.
Prasmes: Prot izstrādāt un analizēt uzņēmuma vizuālo koncepciju, tekstuālo reklāmu. Kompetences: Studenti spēj izmantot zināšanas, prasmes un dizaina metodiku profesionālajā attīstībā.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Reklāmas būtība, iemesli reklāmai, galvenie noteikumi.
2 Reklāmas veidi, objekti, funkcijas.
3 Datorprogrammu pielietojums reklāmu veidošanā..
4 Uzmanības piesaistīšanas veidi, ideju ģenerēšana.
5 Vizuālā reklāma, izteiksmes līdzekļi, reklāmas elementi, to specifika,saskarsmes loma reklāmā.
6 Tekstuālā reklāma:izkārtnes, sludinājumi, afišas.
7 Krāsu sistēmas, krāsu psiholoģija.
8 Firmas stils, simbols,stilizācija, firmas zīme.Skiču veidošana ar roku un datorizēti.
9 Maketēšana, tās pielietojums, materiāli.
10 Iesaiņojums, krāsu izvēle, kompozīcija.
11 Reklāmas iekomponēšana vidē.Skenēto materiālu izmantošana.
12 Skatlogs, tā noformēšana, kompozīciju veidi, materiāli.
13 Tematiskā, sezonu noformēšana.
14 Fons un teksts skatlogā.
15 Burtu mācība, šriftu veidi.Fontu izmantošana.
16 Izstāžu dizains, izmaksas, aprīkojums. 17 Planšetes noformēšana, līmēšana, krāsošana.Dabas materiāli
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Praktisko darbu veikšana, atbilstoši tēmai, ievērojot kompozīcijas likumus un nosacījumus. Darbu noformējumu veidot atbilstoši prasībām. Ieskaite ar atzīmi.
Obligātā literatūra
1. Briška I. Kompozīcija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 55 lpp.
2. Briška I. Perspektīva un telpiskums. Rīga: Zvaigzne ABC, 2003. 32 lpp.
3. Veide M. Reklāmas psiholoģija. Rīga: Jumava, 2006. 247 lpp. 4. Patens D. Kā veidot mārketingu. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2009. 262 lpp.
Papildliteratūra
1. Jurjāne A. Kompozīcija. Rīga: Neputns, 2005. 120 lpp.
2. Kundziņš M. Dabas formu estētika. Rīga: Madris, 2004. 168 lpp. 3. Bos B.& E. Graphic Design since 1950. Thames& Hudson, 2007. 800 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Žurnāls "Studija". Rīga: Neputns, ISSN 1691 - 3094. 2. Žurnāls "Deko". Rīga: Santa. ISSN 1407 - 7027.
Piezīmes
Brīvās izvēles studiju kurss ietverts TF bakalaura studiju programmās Mājas vide un informātika izglītībā ; Mājas vide un vizuālā māksla izglītībā.