Kursa nosaukums | Ziedu ražošana |
Kursa kods | LauZ6092 |
Zinātnes nozare | Lauksaimniecības zinātne (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 4.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 121.5 |
Lekciju stundu skaits | 32 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. agr., Antra Balode |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Kursa mērķis ir veidot izpratni par ziedu ražošanas likumsakarībām un apgūt mūsdienīgas zināšanas par tehnoloģiskajiem procesiem ziedu ražošanā. Kursa ietvaros paredzēts iepazīt dažādu ziedu kultūru audzēšanas nosacījumus un atšķirības; tirgus izpēte. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Intensīvā ziedu ražošana.
2 Ražošanas specializācija. Ziedu ražošanas resursi. 3 Galvenās ziedu ražotājvalstis: firmas, uzņēmumi, saimniecības. 4 Ziedu ražošana Latvijā, vēsturisks atskats ziedu ražošanā, patreizējā situācija valstī 5 Ievērojamākie ziedu ražotāji Latvijā, to pieredzes vērtējums. 6 Iespējamie ziedu ražošanas attīstības ceļi, ārzemju pieredzes izmantošana. 7 Rūpnieciskai ziedu ražošanai izmantojamo kultūru un šķirņu sastāva izvēle. 8 Tirgus pieprasījums un audzēšanas ekonomiskie priekšnosacījumi. 9 Ziedu ražošanai izmantojamu puķu kultūru sortimenta paplašināšana un tendences. 10 Dažādu tehnoloģiju salīdzinošs raksturojums ziedu ražošanā. Siltumnīcu veidi. 11 Puķu kultūru ziedēšanas laika un ziedu nodrošināšana tirdzniecībai programmēšana (terminizēta uzziedināšana). 12 Ziedēšanas terminizēšana, steidzināšana, novēlināšana, tām noderīgās kultūras 13 Pavairošanas veidi. Augšanas faktori segtajās platībās. Siltumnīcu apgaismojums. 14 Ziedu ražas novākšana un uzglabāšana. Šķirošana un pakošana. Grieztie ziedi konservēšanai. 15 Produkcijas standarti ziedu tirgū, to ievērošana starptautiskajā tirdzniecībā. 16 Ziedu tirgus. Tirgus izpēte. Mārketings un menedžments ziedu ražošanā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Semināra un referāta pozitīvs vērtējums (saskaņā ar mācībspēka doto pastāvīgā darba uzdevumu un tēmu), eksāmens. | |
Obligātā literatūra | |
1. Puķkopība III : Puķu audzēšana segtajās platībās/sastd. Z. Gaile. R.: Liesma, 1977. - 287 lpp.
2. Plant propagation: Principles and Practices Ed by H.T. Hartmann, D.E. Hester, F.T. Daries, R.L.Geneve-New Yersey,1997.-770 p. 3. Larson A. R. Introduction to floriculture. Second Edition. - Academic press - 1992.- 615 p. 4. Wild G.H. and Son. Shopping for daylilies IHemerocallis)// Peonils, Iris, Daylilies - 1981.-169 p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Daiļdārzniecība 1 - 15 laidiens/atb. red. Z. Spuris. - R.: Zinātne, 1959. - 1989. - 150 lpp. 2. Krizantēmas / atb. red. V.Zvirgzdiņa. – Rīga: Zinātne, 1991. – 180 lpp. | |
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. "Dārzs un Drava"
2. "Lauku Avīzes" tematiskās avīzes 3. "Dārza Pasaule" 4. "Saimnieks" |
|
Piezīmes | |
Dārzkopības maģistrantūras 2. kursā. Pie neliela studentu skaita programmu students apgūst patstāvīgās studijās konsultējoties un iesaistoties diskusijās ar studiju priekšmeta vadītāju. |