Excel
Kursa nosaukums Lauku tūrisms
Kursa kods LauZ4112
Zinātnes nozare Lauksaimniecības un zivsaimniecības zinātnes, mežzinātne
Zinātnes apakšnozare Laukkopība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 81
Atbildīgā struktūrvienība Augsnes un augu zinātņu institūts
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kursa projekta mērķis ir dot iespēju studentam patstāvīgi iemācīties novērtēt uzņēmuma piemērotību tūrisma darbībai. Noformulēt ideju un to tālāk attīstīt. Apgūt plānošanu noteiktai reālai situācijai, ņemot vērā saimniecības specializāciju, vides raksturojumu. Apkopot informāciju, analizēt to un sastādīt projektu izmantojot biznesa plāna elementus.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Uzņēmuma statusa raksturojums.
2 Uzņēmuma vietas raksturojums.
3 Uzņēmuma darbības raksturojums un analīze.
4 Uzņēmuma vides raksturojums un analīze.
5 Tūrisma attīstības iespēju vērtējums.
6 Tūrisma produkta attīstības analīze.
7 Ekonomiskais pamatojums. Izdevumi. Apgrozījums. Ienākumi.
8 Produkta noformējums.
9 Produkta marketings.
10 Kursa projekta noformēšana. 11 Kursa projekta aizstāvēšana.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Kursa projektu izstrādā reālai situācijai saskaņā ar programmas metodiskajiem noteikumiem un Lauku tūrisms I un II teorētisko daļu. Darba publiska aizstāvēšana. Ieskaite ar atzīmi.
Obligātā literatūra
1. Auziņa A., Dobele A., Mihejeva L., Upīte I. Praktikums lauksaimnieciskajā komercdarbībā. / izd. sērija “Lauku uzņēmējs 2. – Rīga: KIF “Biznesa komplekss”, 2000. – 168
2. Posipaiko Ē., Locāns D., Gage A., u. c. Biznesa plānošanas darba burtnīca. – Rīga: Latvijas biznesa konsultantu asociācija, 2002. – 64 lpp.
3. Biznesa plānu sastādīšana un aprēķinu tabulu paraugi / Latvijas lauku tūrisma asociācijas “Lauku ceļotājs” izd. – 2001., 9 lpp. 4. Aprēķini un finansu plānošana lauku tūrisma uzņēmumos / Latvijas lauku tūrisma asociācijas “Lauku ceļotājs” izd. – 2001., 20 lpp.
Papildliteratūra
1. Mārketings un reklāma lauku tūrisma uzņēmumos / Latvijas lauku tūrisma asociācijas “Lauku ceļotājs” izd. – 2001., 19 lpp.
2. Vedļa A. Uzņēmējdarbības kurss. Rīga, 2000.
3. Upīte I. Nodokļu aprēķināšana lauksaimniecībā. / izd. sērija “Lauku uzņēmējs 1. – Rīga: KIF “Biznesa komplekss”, 2000. – 40 lpp. 4. Kā uzsākt lauku tūrisma uzņēmuma darbību / Latvijas lauku tūrisma asociācijas “Lauku ceļotājs” izd. – 2001., 16 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Latvijas ekonomists
2. Bilance
3. Latvijas Vēstnesis 4. Dienas Bizness
Piezīmes
Izvēles priekšmets visu LLU fakultāšu studentiem. 5. semestris.