Kursa nosaukums | Lauksaimniecības tehnikas tirgus |
Kursa kods | LauZ3152 |
Zinātnes nozare | Vides inženierija un enerģētika |
Zinātnes apakšnozare | Lauksaimniecības inženierzinātne |
Kredītpunkti (ECTS) | 4.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 121.5 |
Lekciju stundu skaits | 24 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 24 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/09/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Inženiertehnikas un enerģētikas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., Jānis Tupiņš |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Students iegūst paplašinātas zināšanas par lauksaimnieciskās ražošanas nodrošinājumu ar darba mašīnām, tehniskām iekārtām, servisa tehnoloģiskiem un tehniskiem pakalpojumiem. Iegūst zināšanas un izpratni par mašīnu rezerves daļu un ekspluatācijas materiālu tirgu. Gūst padziļinātu izpratni par jaunas un lietotas tehnikas tirgus īpatnībām un tendencēm. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas: students iegūst zināšanas par lauksaimniecības tehnikas tirgus īpatnībām, produktu struktūru un pakalpojumu pircēju kontingentu. Iegūst zināšanas par tehnikas izplatītāju - dīleru darbu, tirdzniecības vietu iekārtojumu un klientu apkalpošanu.
Prasmes: students spēj izvērtēt firmu pakalpojumus, izvēlēties izdevīgākos mašīnu modeļus, ražotājfirmas un dīleru uzņēmumus. Spēj piedalīties mašīnu pirkšanas - pārdošanas procesā un atbilstošu dokumentu sagatavošanā. Kompetence: spēj patstāvīgi orientēties lauks. tehnikas piedāvājumos, mašīnu tehniskā dokumentācijā un reklāmas materiālos. Spēj kritiski vērtēt mašīnu izplatītāju produkciju un piedāvāta tehniskā servisa kvalitāti. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Lauksaimnieciskai ražošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu klasifikācija.
2 Industriālo preču (lauks. tehnikas) un servisa pakalpojumu tirgus īpatnības. 3 Lauksaimniecības uzņēmumos nepieciešamo tehnoloģisko un tehnisko servisa pakalpojumu veidi un prasības. 4 Lauks. tehnikas pircēju sastāvs, struktūra un to izmaiņu tendences. 5 Preču nepieciešamības un apjomu pamatojums, pirkšanas lēmuma pieņemšanas gaita un to iespaidojošie faktori. 6 Tirgus informācijas loģistiskās sistēmas un informācijas struktūra. 7 Piegādātāju vērtēšana un sadarbības izvēle. 8 Tehnikas (mašīnu, iekārtu) salīdzināšanas un vērtēšanas metodes. 9 Preču piegādātāju un pircēju riski. Risku samazināšanas iespējas. 10 Tehnikas izplatītāji dīleri. Dīleruzņēmumu darbības veidi un organizatoriskā struktūra. 11 Tehniskā servisa uzņēmumu materiāli tehniskā bāze. Mašīnu remonta uzņēmumi. 12 Tehnoloģiskā servisa pakalpojumu dažādie veidi un pakalpojumu kvalitātes kritēriji. 13 Lauksaimniecības tehnikas un transporta mašīnu redzamākie izplatītītāi. 14 Rezerves daļu tirgus īpatnības un sagādes loģistika. 15 Reklāma un informācijas materials lauksaimniecības tehnikas tirgū. 16 Lauksaimniecības tehnikas un pakalpojumu tirgus kvalitātes kritēriji |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaitīts viens kontroldarbs, izpildīts individuālais mājas darbs, eksāmens. | |
Obligātā literatūra | |
1. Berjoza D., Kunkule D. Tirgzinība autotransportā. Jelgava: LLU, 2007. 118 lpp.
2. Tirgzinības pamati. Rīga: Jumava, 2002. 305 lpp. 3. Praude V, Šalkovska J. Mārketinga komunikācijas: teorija un prakse. Rīga: Vaidelote, 2005. 485 lpp. 4. Kotler P. Marketing management, Analysis, Planning and Control.10-th edition. Upper Saddle River, NI, Prentice Hall, 1999. 707 p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Sprancmanis N. Biznesa loģistika. Rīga: Vaidelote, 2003. 359 lpp.
2. Brassington F., Pettitt S. Principles of Marketing. Harlow, England : Financial Times Prentice Hall, 2006. 1264 p. 3. Ilke George. Produkcijas noiets. Rīga: Jumava, 1999. 64 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Saimnieks LV. Rīga: TEE BIO, 2004- ISSN 1691-1598.
2. Top agrar : Das Magazin fuer moderne Landwirtschaft. Muenster : Landwirtschaftsverlag, -1996- ISSN 0342-2399. 3. Profi : Magazin fur Agrartechnik. -1997- Münster-Hiltrup Landwirtschaftsverlag GmbH -1997- ISSN 0937-1583. |
|
Piezīmes | |
Obl.: TF Lauksaimniecības inženierzinātnes akadēmiskās studiju programmas apakšprogrammai "Uzņēmējdarbība agroservisā". |