Kursa nosaukums | Patērētāju interešu nodrošināšana |
Kursa kods | JurZ6005 |
Zinātnes nozare | Tiesību zinātnes |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 08/05/2012 |
Atbildīgā struktūrvienība | Ekonomikas un finanšu institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., Evelīna Špakoviča |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar patērētāja uzvedību, patērētāju uzvedības pētīšanas metodēm, ar preču un pakalpojumu virzīšanas iespējām tirgū. Maģistranti iegūst zināšanas par patērētāju interesēm, to daudzveidību un klasificēšanas iespējām. Kursa apguve ļauj iemācīties analizēt un prognozēt patērētāja uzvedību, izvēloties preces un pakalpojumus, ļauj iemācīties saprast kādā veidā var piesaistīt patērētājus un nopelnīt viņu uzticību, tādējādi nodrošinot uz patērētāju orientētā uzņēmuma darbību. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas – par patērētāju uzvedību, patērētāju interesēm un interešu klasifikāciju, par patērētāju uzvedības pētīšanas metodēm, patērētāju lēmumu pieņemšanas procesu, motivāciju, par patērētāju vajadzībām un to apmierināšanas iespējām un mehānismiem no pārdevēju, ražotāju vai pakalpojumu sniedzēju puses, neaizskarot patērētāja likumiskās intereses. Prasmes – studenti būs spējīgi apzināt un izvērtēt patērētāju-klientu specifiskās vajadzības un intereses un efektīvāk apmierināt tās, kā arī pilnveidot uzņēmumu darbību, paaugstinot klientu vajadzības apmierināšanas un apkalpošanas līmeņus. Kompetence – tiek iegūtas zināšanas un praktiskās iemaņas uzņēmumu darbības optimizācijai un stabilu ienākumu nodrošināšanai, liekot uzsvaru uz klienta interesēm, ka arī radītu jaunas pozitīvās un konstruktīvās pieejas patērētāju un uzņēmējdarbības veicēju efektīvas mijiedarbības un stratēģiskās vadības nodrošināšanai. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Patērētājs un patērētāju intereses
2 Patērētāju interešu daudzveidība un klasifikācija 3 Patērētāju interešu objekts 4 Patērētāju motivācija 5 Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori 6 Patērētāju uzvedības vadīšana 7 Patērētāju uzvedības pētīšanas metodes 8 Uz patērētāju orientēta mārketinga stratēģija 9 Patērētāja lēmuma pieņemšanas process 10 Kontaktu veidošana ar patērētāju 11 Patērētāju viedokļu veidošana 12 Informācijas nozīme patērētāju interešu nodrošināšanā 13 Informācija par preču un pakalpojumu īpašībām 14 Patērētāju krāpšanas problēmas 15 Patērētāju neapmierinātības sekas un riski 16 Patērētāju interešu aizsardzības instrumenti |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Mācību vielas apguve tiks vērtēta, piemērojot šādus pārbaudes kritērijus:
- pārbaudes darbu vērtējumi; - sagatavotā mājas darba vērtējums; - noslēguma pārbaudījuma atzīme. Apakšprogrammas "Mārketings un nozaru ekonomika" maģistrantiem kurss noslēdzas ar eksāmenu, "Reģionālā attīstība un pārvalde" - ieskaite ar atzīmi. |
|
Obligātā literatūra | |
1. O'Reilijs D., Gibass Dž. Darījumu attiecības ar pircējiem. Rīga: Biznesa augstskola Turība. 2005. 240 lpp.
2. Khan M. Consumer Behaviour and Advertising Management. New Delhi: New Age International. 2006. 374 p. 3. Atkinson F. Buyer behaviour. BookBooN, 2010. 4. Блэкуэлл Р., Миниард П., Энджел Дж. Поведение потребителей. Москва: Питeр, 2007. c. 943 c. |
|
Papildliteratūra | |
1. Niedrītis J.Ē. Mārketings. Rīga: Biznesa augstskola Turība. 2008. 488 lpp.
2. Kotlers F. Desmit mārketinga grēki. Rīga: Jumava. 2006. 112 lpp. 3. Хайэм А.У., Шив Ч.Д. Курс МВА по маркетингу. Москва: Альпина Бизнес Букс. 2007. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Journal of Advertising Research. [ tiešsaiste]. Published by Cambridge University Press. ISSN: 0021-8499. [skatīts 21.09.2012.] Pieejams arī elektroniski: EBSCO Business Source Complete datu bāzē http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&jid=JAR&site=ehost-live
2. Latvijas statistikas gadagrāmata. Latvijas Republikas Valsts statistikas komiteja. Rīga : LR Centrālā Valsts statistikas komiteja. ISSN 1407-0626. LLU FB, šifrs: T/69 3. Mājsaimniecību budžetu pētījuma galvenie rezultāti. gadā. Latvijas Republikas Centrālā statistikas pārvalde. Rīga: LR Centrālā statistikas pārvalde, 2007- ISSN 1407-2688. |
|
Piezīmes | |
Obligātās izvēles kurss (B daļa) ESAF akadēmiskās augstākās izglītības maģistra studiju programmas "Ekonomika" apakšprogrammā "Mārketings un nozaru ekonomika", brīvās izvēles kurss (B daļa) apakšprogrammā "Reģionālā attīstība un pārvalde". |