Excel
Kursa nosaukums Patērētāju interešu nodrošināšana
Kursa kods JurZ6005
Zinātnes nozare Tiesību zinātnes
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 08/05/2012
Atbildīgā struktūrvienība Ekonomikas un finanšu institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., Evelīna Špakoviča

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar patērētāja uzvedību, patērētāju uzvedības pētīšanas metodēm, ar preču un pakalpojumu virzīšanas iespējām tirgū. Maģistranti iegūst zināšanas par patērētāju interesēm, to daudzveidību un klasificēšanas iespējām. Kursa apguve ļauj iemācīties analizēt un prognozēt patērētāja uzvedību, izvēloties preces un pakalpojumus, ļauj iemācīties saprast kādā veidā var piesaistīt patērētājus un nopelnīt viņu uzticību, tādējādi nodrošinot uz patērētāju orientētā uzņēmuma darbību.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas – par patērētāju uzvedību, patērētāju interesēm un interešu klasifikāciju, par patērētāju uzvedības pētīšanas metodēm, patērētāju lēmumu pieņemšanas procesu, motivāciju, par patērētāju vajadzībām un to apmierināšanas iespējām un mehānismiem no pārdevēju, ražotāju vai pakalpojumu sniedzēju puses, neaizskarot patērētāja likumiskās intereses. Prasmes – studenti būs spējīgi apzināt un izvērtēt patērētāju-klientu specifiskās vajadzības un intereses un efektīvāk apmierināt tās, kā arī pilnveidot uzņēmumu darbību, paaugstinot klientu vajadzības apmierināšanas un apkalpošanas līmeņus. Kompetence – tiek iegūtas zināšanas un praktiskās iemaņas uzņēmumu darbības optimizācijai un stabilu ienākumu nodrošināšanai, liekot uzsvaru uz klienta interesēm, ka arī radītu jaunas pozitīvās un konstruktīvās pieejas patērētāju un uzņēmējdarbības veicēju efektīvas mijiedarbības un stratēģiskās vadības nodrošināšanai.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Patērētājs un patērētāju intereses
2 Patērētāju interešu daudzveidība un klasifikācija
3 Patērētāju interešu objekts
4 Patērētāju motivācija
5 Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori
6 Patērētāju uzvedības vadīšana
7 Patērētāju uzvedības pētīšanas metodes
8 Uz patērētāju orientēta mārketinga stratēģija
9 Patērētāja lēmuma pieņemšanas process
10 Kontaktu veidošana ar patērētāju
11 Patērētāju viedokļu veidošana
12 Informācijas nozīme patērētāju interešu nodrošināšanā
13 Informācija par preču un pakalpojumu īpašībām
14 Patērētāju krāpšanas problēmas
15 Patērētāju neapmierinātības sekas un riski 16 Patērētāju interešu aizsardzības instrumenti
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Mācību vielas apguve tiks vērtēta, piemērojot šādus pārbaudes kritērijus:
- pārbaudes darbu vērtējumi;
- sagatavotā mājas darba vērtējums;
- noslēguma pārbaudījuma atzīme. Apakšprogrammas "Mārketings un nozaru ekonomika" maģistrantiem kurss noslēdzas ar eksāmenu, "Reģionālā attīstība un pārvalde" - ieskaite ar atzīmi.
Obligātā literatūra
1. O'Reilijs D., Gibass Dž. Darījumu attiecības ar pircējiem. Rīga: Biznesa augstskola Turība. 2005. 240 lpp.
2. Khan M. Consumer Behaviour and Advertising Management. New Delhi: New Age International. 2006. 374 p.
3. Atkinson F. Buyer behaviour. BookBooN, 2010. 4. Блэкуэлл Р., Миниард П., Энджел Дж. Поведение потребителей. Москва: Питeр, 2007. c. 943 c.
Papildliteratūra
1. Niedrītis J.Ē. Mārketings. Rīga: Biznesa augstskola Turība. 2008. 488 lpp.
2. Kotlers F. Desmit mārketinga grēki. Rīga: Jumava. 2006. 112 lpp. 3. Хайэм А.У., Шив Ч.Д. Курс МВА по маркетингу. Москва: Альпина Бизнес Букс. 2007.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Journal of Advertising Research. [ tiešsaiste]. Published by Cambridge University Press. ISSN: 0021-8499. [skatīts 21.09.2012.] Pieejams arī elektroniski: EBSCO Business Source Complete datu bāzē http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&jid=JAR&site=ehost-live
2. Latvijas statistikas gadagrāmata. Latvijas Republikas Valsts statistikas komiteja. Rīga : LR Centrālā Valsts statistikas komiteja. ISSN 1407-0626. LLU FB, šifrs: T/69 3. Mājsaimniecību budžetu pētījuma galvenie rezultāti. gadā. Latvijas Republikas Centrālā statistikas pārvalde. Rīga: LR Centrālā statistikas pārvalde, 2007- ISSN 1407-2688.
Piezīmes
Obligātās izvēles kurss (B daļa) ESAF akadēmiskās augstākās izglītības maģistra studiju programmas "Ekonomika" apakšprogrammā "Mārketings un nozaru ekonomika", brīvās izvēles kurss (B daļa) apakšprogrammā "Reģionālā attīstība un pārvalde".