Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Aktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Datorgrafika
Kursa kods InfTB014
Zinātnes nozare Informācijas tehnoloģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 4
Kopējais stundu skaits kursā 108
Lekciju stundu skaits 18
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 0
Laboratorijas darbu stundu skaits 26
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 64
Kursa apstiprinājuma datums 20/03/2024
Atbildīgā struktūrvienība Datoru sistēmu un datu zinātnes institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. sc. ing., pasn. Inga Viļumsone

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kurss sniedz iespēju apgūt trīsdimensiju grafikas vispārējos principus un to izmantošanu dažāda veida telpisku objektu vai interaktīvu trīsdimensiju pielikumu sagatavošanā. Studenti iegūst praktiskas iemaņas telpisku objektu, virsmu izveidē, modelēšanā un animāciju izveidē.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
•zina trīsdimensiju grafikas modeļu izveides pamatprincipus un to pielietojumu dažādās darbības sfērās – praktiskie darbi un radošais darbs;
•prot lietot trīsdimensiju modelēšanas rīkus, veidot modeļus dažādiem mērķa lietojumiem, objektu teksturēšanu, vides iestatījumus, apgaismojumu, fotoreālismu, animācijas, reāla video apvienošanu ar izveidotiem grafikas elementiem, 2D grafikas animāciju trīsdimensiju telpā - praktiskie darbi; •spēj patstāvīgi rast risinājumu konkrēta uzdevuma veikšanai, argumentēt savu viedokli praktisko darbu un radošā darba izstrādes procesā, izstrādāt trīsdimensiju grafikas scēnu sižetu un realizēt to – praktiskie darbi un radošais darbs.
Kursa saturs(kalendārs)
Pilna laika klātienes studijās:
1.Ievads trīsdimensiju grafikā. Koordinātu sistēmas trīsdimensiju telpā. Perspektīvas veidi. Plaknes skati. Programmas darba vide – 3h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 2h).
2.Pamata Mesh objektu izveide. Objektu rediģēšana, apvienošana, sadalīšana. Kolekciju veidošana, objektu detaļu sasaiste – 2h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 1h).
3.Materiālu pielietojums objektu vizualizēšana. Mezglpunktu savienojumu izveide vizualizācijas procesā. Procedurālo tekstūru lietojums un pamatiestatījumi. UV izklājuma tekstūru lietojums – 4h (Lekcija – 2h, laboratorijas darbi – 2h).
4.Apgaismojuma pievienošana scēnai. Apgaismojuma avota tipi. Gaismas stara trasēšanas metodes izmantošana objekta ēnas izveidošanā – 2h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 1h).
5.Pamata animācijas izveide ar atslēgas kadriem un to rediģēšana. Kameras fokusēšanas metodes. Kameras iestatījumi – 2h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 1h).
6.Līknes izveide un rediģēšana. Kameras piesaiste līknei animācijas izveidē. Cikliskā animācija. Animāciju rediģēšanas iespējas – 2h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 1h).
7.Objektu skulpturēšanas iespējas un lietojums reālistiskāku objektu izveidē. Objektu sagatavošana trīsdimensiju izdrukai – nosacījumi sagatavošanā un datņu saglabāšanas formāti – 3h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 2h).
8.Scēnas vizualizācijas renderēšanas režīmi un to iestatījumi. Tehniskie datora parametri – 2h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 1h).
9.Modifikatoru izmantošana objektu izveidē. Papildus modifikatoru pievienošana – 3h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 2h).
10.Fizikas simulācijas modifikatoru lietojums dažādu procesu simulēšanā – 4h (Lekcija – 2h, laboratorijas darbi – 2h).
11.Divdimensiju objektu izveide un animēšana trīsdimensiju telpā. Tās lietojums reklāmu vai procesu vizuālo materiālu izstrādē – 4h (Lekcija – 2h, laboratorijas darbi – 2h)..
12.Cietu ķermeņu sasaiste un animēšana – 2h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 1h).
13.Armatūra lietojums mīkstu objektu izveidē un animēšanā– 2h (laboratorijas darbi – 2h).
14.Vizuālie efekti – VFX lietojums reāla video apvienošanai ar izveidotiem grafikas elementiem – 3h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 2h).
15.Paplašinājumu izveide un pievienošana (Scripti) – 3h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 2h). 16.Vizualizācijas papildus iestatījumi un režīmi – 3h (Lekcija – 1h, laboratorijas darbi – 2h).
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jābūt izpildītiem un aizstāvētiem praktiskajiem darbiem. Jābūt izveidotam radošajam darbam.
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums
Praktiskā darba uzdevums ir jāuzsāk pildīt nodarbības laikā, patstāvīgi jāpabeidz un jānodod 2 nedēļu laikā no uzdošanas brīža. Mācību literatūras un tiešsaistes pamācību patstāvīga studēšana zināšanu nostiprināšanai.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Studiju rezultātu vērtēšanas kritērijiDarbu vērtēšana notiek 10 baļļu sistēmā, pielietojot summatīvās vērtēšanas metodi.
•Izstrādāti un aizstāvēti laboratorijas darbi (katrs laboratorijas darbs jāiesniedz 2 nedēļu laikā no uzdošanas brīža un tiek vērtēts ar 2-8 punktiem par pareizi izpildītu darbu, ar pusi no iespējama punktu skaita – par daļēji izpildītu).
Eksāmena atzīme veidojas no:
•laboratorijas darbi – 60%; •radošais darbs – 40%.
Obligātā literatūra
•Blender.org - Blender trīsdimensiju programmas izstrādātāju vietne – manuālis, video pamācības, diskusijas [tiešsaiste]. Pieejams: https://www.blender.org/support/
•The Blender Foundation organizācijas Blender institūta korporācijas Youtube kanāls -[tiešsaiste]. Pieejams: https://www.youtube.com/c/BlenderFoundation/playlists
Papildliteratūra
•CGCookie.com. Apmācību vietne: Intro to Blender and CG Cookie - CG Cookie
Periodika un citi informācijas avoti
Ikgadējā Blender Institution BBCON konferences ieraksti Blender Institution Youtobe kanālā: https://www.youtube.com/@BlenderOfficial/playlists
Piezīmes
Akadēmiskā bakalaura studiju programma “Datorvadība un datorzinātne”.