Kursa nosaukums | Programmatūras izstrādes modeļi |
Kursa kods | InfT5037 |
Zinātnes nozare | Informācijas tehnoloģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 12 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 12 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 57 |
Kursa apstiprinājuma datums | 06/09/2022 |
Atbildīgā struktūrvienība | Datoru sistēmu un datu zinātnes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. comp., prof. (Emeritus) Rudīte Čevere |
|
Priekšzināšanas | |
DatZ2057, Programminženierijas metodes I DatZ2058, Programminženierijas metodes II |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursa mērķis ir sniegt padziļinātas zināšanas par programmatūras izstrādes modeļiem. Tiek aplūkoti tradicionālie un pēdējā laikā popularitāti ieguvušie programmatūras izstrādes modeļi. Analizēts ūdenskrituma modelis un tā modificētie varianti, ātrās (RAD,) un spējās (Agile) izstrādes metodes, kā arī lietotāja orientētā izstrāde. Aplūkotas mūsdienīgo modeļu izmantošanas iespējas un atšķirības no tradicionālajām metodēm. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Studiju kursa apguves rezultātā maģistranti: •zina par tradicionālajiem un spējiem izstrādes modeļiem – (praktiskie darbi); • prot novērtēt situācijas atbilstību un izvēlēties piemērotāko izstrādes modeli - (praktiskie darbi); • spēj, strādājot grupā vai veicot darbu patstāvīgi, izmantot dažādus programmatūras izstrādes modeļus vadīt to īstenošanu, kā arī pārliecināt citus un argumentēt savu viedokli (praktiskie darbi). | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Ievada tests – 1 (P)
2 Tradicionālie programmatūras izstrādes etapi -1(L) 3 Ūdenskrituma modelis -2 (L) 4 Ūdenskrituma modeļa modifikācijas -1(L) 5 Ūdenskrituma modelī izmantojamās dokumentēšanas formas -1(L) 6 Spirāles modelis -1(L) 7 Standartu loma tradicionālajos dzīves cikla modeļos -2 (L) 8 Ātrās izstrādes metodes (RAD) procesi -1(L) 9 Projekta organizācijas forma ātrās izstrādes metodē -1(L) 10 Apskates veidi RAD dzīves ciklā -1(L) 12 Spējās izstrādes pamatprincipi -2 (L) 13 Spējās izstrādes modeļa struktūra -1(L) 14 Dokumentēšanas formas spējā dzīves cikla modelī -1(L) 15 Darba grupas lomas spējā izstrādē -1(L) 16 Praktisko darbu izstrāde -14(P) 18 Noslēguma tests – 1(P) |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Studentiem sekmīgi jānokārto ievada un noslēguma testi, obligāti jāizstrādā visi praktiskie darbi un par katru darbu jāiegūst sekmīgs novērtējums. | |
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Studentiem patstāvīgi jāapgūst papildu informācija par lekcijās aplūkotajām tēmām. Praktisko darbu uzdevumi tiek izanalizēti praktisko nodarbību laikā, studentiem patstāvīgi jāsagatavo analītisks apraksts par katra darba tēmu. Patstāvīgā darba uzdevumi tiks saistīti ar lekcijās apgūtajiem programmatūras izstrādes modeļiem. | |
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Ieskaites atzīme veidojas kā vidējā atzīme no praktisko darbu vērtējuma. Atzīmi iespējams paaugstināt, atbildot uz papildjautājumiem par praktiskā darba tēmu. | |
Obligātā literatūra | |
1.Pressman R.S. Software Engineering. A Practitioner's Approach. European Adaptation. 7th edition, adapted by Darrel Ince. 2010 2.ISO/IEC 12207. Information technology – Software life cycle processes (LVS Standartu lasītava) | |
Papildliteratūra | |
1.Boehm B. W. A Spiral Model of Software Development and Enhancement. Pieejams: http://www-scf.usc.edu/~csci201/lectures/Lecture11/boehm1988.pdf Skatīts 07.09.2022.
2.Extreme Programming: A gentle introduction. Pieejams: http://www.extremeprogramming.org Skatīts 07.09.2022. 3.Agile For Dummies. Ed. S. W. Ambler, M. Holitza. IBM Limited Edition, 2012. 74 p. Pieejams: https://www.cise.ufl.edu/~manuel/Agile-for-Dummies |
|
Piezīmes | |
ITF maģistra akadēmiskā studiju programma „Informācijas tehnoloģijas”. |