Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Aktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Datorgrafika
Kursa kods InfT1037
Zinātnes nozare Informācijas tehnoloģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 1.5
Kopējais stundu skaits kursā 40.5
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 40
Kursa apstiprinājuma datums 17/11/2022
Atbildīgā struktūrvienība Datoru sistēmu un datu zinātnes institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. sc. ing., pasn. Inga Viļumsone

Priekšzināšanas
InfT3024, Datorgrafika
Aizstātais(-ie) kurss(-i)
InfTK006 [GINTK006] Datorgrafika
Kursa anotācija
Kursa darba mērķis ir pielietot un nostiprināt studenta teorētiskās pamatzināšanas par trīsdimensiju grafikas vispārējiem principiem un to izmantošanu dažāda veida telpisku objektu vai interaktīvu trīsdimensiju pielikumu sagatavošanā. Kursa darba izstrādes procesā studējošie attīsta un pilnveido praktiskās iemaņas telpisku objektu, virsmu izveidē, modelēšanā un animāciju izveidē.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
•zin un spēj parādīt teorētiskās zināšanas par trīsdimensiju grafikas izmantošanas iespējām un pielietojuma sfērām;
•prot definēt kursa darba temata aktualitāti, mērķi un uzdevumus, izvēlēties un lietot piemērotākās metodes tā izstrādāšanā;
•prot izmantot modelēšanas rīkus, veidot trīsdimensiju modeļus, telpiskus attēlus un animācijas; •spēj patstāvīgi rast risinājumu konkrēta uzdevuma veikšanai, argumentēt savu viedokli, publiski aizstāvēt darba rezultātus (kursa darba prezentācija un aizstāvēšana).
Kursa saturs(kalendārs)
1.Kursa darba tēmas izvēle un saskaņošana ar vadītāju -1h.
2.Iepazīšanās ar metodiskiem norādījumiem kursa darba izstrādāšanai un aizstāvēšanai - 1h.
3.Izvēlētas tēmas un mērķauditorijas raksturojums. Līdzīgi izstrādātu produktu izpēte un analīze - 1h.
4.Trīsdimensiju scēnas scenārija izveide un izstrādes metodes - 2h.
5.Objektu un vides modeļu izstrāde – 3h.
6.Materiālu un tekstūru lietojums - 3h.
7.Animācijas izveide un rediģēšana. Kameras un gaismu iestatījumi. Renderings - 4h. 8.Kursa darba aizstāvēšana - 1h.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Praktiski izstrādāts, aprakstīts un aizstāvēts animēts trīsdimensiju modelis vai scēna.
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums
Students atbilstoši norādītajai darba tēmai no kursa vadītāja patstāvīgi izstrādā kursa darbu, konsultējoties ar kursa darba vadītāju, studējot literatūru un Internet resursvietnes. Izstrādātais kursa darbs jāiesniedz e-studijās līdz noteiktam termiņam.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Darbs tiek vērtēts 10 baļļu sistēmā.
Kursa darba vadītājs organizē publisku aizstāvēšanu.
Kursa darba atzīmi veido:
•animēts trīsdimensiju modeļa izstrādes kvalitāte (60%);
•kursa darba apraksta kvalitāte (30%); •kursa darba prezentācija un atbildes uz jautājumiem (10%).
Obligātā literatūra
•Blender.org - Blender trīsdimensiju programmas izstrādātāju vietne – manuālis, video pamācības, diskusijas [tiešsaiste]. Pieejams: https://www.blender.org/support/
•The Blender Foundation organizācijas Bleder institūta korporācijas Youtube kanāls -[tiešsaiste]. Pieejams: https://www.youtube.com/c/BlenderFoundation/playlists
Papildliteratūra
•Chronister J. Blender Basics 5-rd edition. – Central Dauphin High School, 2011. – 178 lpp. [tiešsaiste]. Pieejams: http://www.cdschools.org/cms/lib04/PA09000075/Centricity/Domain/81/BlenderBasics_5thEdition2017.pdf)
Piezīmes
Akadēmiskā bakalaura studiju programma “Datorvadība un datorzinātne”.