Kursa nosaukums | Ētika |
Kursa kods | Filz5007 |
Zinātnes nozare | Filozofija, ētika un reliģija |
Zinātnes apakšnozare | Ētika |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 24 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 8 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 24/05/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Sociālo un humanitāro zinātņu institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. phil., doc. Gunārs Brāzma |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Maģistranti iegūst zināšanas par nozīmīgākajām ētikas mācībām un to filozofisko pamatojumu. Iegūtās zināšanas tiek pielietotas aktuālu ētikas problēmu izpratnei. Kursā pievērsta uzmanība ētikas saiknei ar pedagoģiju. Studenti attīsta ētisko problēmu analīzes prasmes. Papildus lekcijām kurss ietver diskusijas semināros un referātu prezentāciju. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas par ētikas principiem, ētikas teorijām, ētikas vēsturi.
Prasmes formulēt ētiskās problēmas, tās analizēt, salīdzināt viedokļus. Kompetences novērtēt ētikas zināšanas un prasmes, tās integrēt tālākajā profesionālajā darbībā. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Ētika, tās saistība ar citām zinātņu nozarēm, nozīme un uzdevumi mūsdienās.
2 Vērtības, to iedalījums. Hēdonisms un tā kritika. Vērtību plurālisms. 3 Tikumu ētika no antīkās ētikas līdz mūsdienām. 4 Starppersoniskās ētikas pamatprincipi. 5 Mūsdienu ētikas teorijas: utilitārisms un Kanta ētika. 6 Tiesības un ētika. 7 Praktiskā ētika. Bioētikas un vides ētikas problēmas. 8 Ētikas problēmas dažādās profesijās. Ētika pedagoga darbā. 9 Kultūru daudzveidība un ētika. Morālais relatīvisms un tā kritika. Tolerance. 10 Liberālisma un demokrātijas ētiskās problēmas. Morāles ekoloģija. 11 Sadales un atmaksas taisnīguma problēmas. 12 Kristietības ētika. Reliģija un ētika. 13 Morāle un psiholoģiskā attīstība. 14 Ētikas problēmas mūsdienu sabiedrībā. Postmodernisma tendences ētikā. 15 Referātu prezentācija. 16 Referātu prezentācija. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Lekciju apmeklējums, dalība semināros, aizstāvēts referāts (min. apjoms 8 lpp.), rakstiska ieskaite. | |
Obligātā literatūra | |
1. Apsīte E., Brāzma G., Caune E., Leikuma I., Leikums L., Lūsis K., Poča S., Vuguls J. Praktiskā filosofija. Jelgava: LLU, 2008., 549 lpp.
2. Milts A. Ētika. Kas ir ētika. Rīga: Zvaigzne ABC, 1999., 56 lpp. 3. Milts A. Ētika. Personības un sabiedrības ētika. Rīga: Zvaigzne ABC., 2000., 86 lpp. 4. Milts A. Ētika. Saskarsmes ētika. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004., 153 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Goulmens D. Tava emocionālā inteliģence. Rīga: Jumava., 2001., 461 lpp.
2. Гусейнов А.А., Апресян Р.Г. Этика. Москва: Гардарики, 2004. 3. Encyclopedia of Applied Ethics. Ed. by Chadwick R. Academic Press., 1998. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls "Rīgas laiks", SIA "Rīgas Laiks", ISSN 1407-1622.
2. Ir: nedēļas žurnāls. Rīga: Cits medijs. ISSN 1691-6166. 3. Laikraksts "Diena", ISSN 1407-1290. |
|
Piezīmes | |
Obligātās izvēles (B daļas) profesionālās specializācijas studiju kurss TF maģistra studiju programmā "Pedagoģija". |