Excel
Kursa nosaukums Izglītības filozofija un ētika
Kursa kods Filz5005
Zinātnes nozare Filozofija, ētika un reliģija
Zinātnes apakšnozare Ētika
Kredītpunkti (ECTS) 6
Kopējais stundu skaits kursā 162
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 162
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Maģistranti iegūst zināšanas par pedagoģijas filozofiskajām problēmām, to risinājumiem sabiedrības attīstības gaitā, par izglītības konceptuālajiem modeļiem mūsdienās. Īpaša uzmanība tiek pievērsta humānās pedagoģijas virzienam. Kurss orientē izglītības filozofijas idejas izmantot praktiskajā darbā.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Izglītības filozofijas raksturojums.
2 Izglītības konceptuālā analīze.
3 Izglītības filozofijas un ētikas idejas Senās Indijas un Ķīnas filozofijā.
4 Izglītības filozofijas un ētikas idejas Antīkajā filozofijā.
5 Izglītība un kultūra viduslaikos un renesansē.
6 Izglītības filozofijas un ētikas idejas 17.gs. un apgaismības laikmetā Eiropā.
7 I. Kanta un G. Fihtes, Hēgeļa ideju nozīme izglītības filozofijā.
8 K. Marksa filozofiskā koncepcija tās ietekme uz izglītību.
9 A. Šopenhauera un F. Nīčes sociālie un ētiskie uzskati.
10 Pragmatisma koncepcijas nozīme izglītības filozofijā.
11 20.gs. filozofijas virzienu devums izglītības filozofijā.
12 Kultūra un vērtībizglītība. Morālā orientācija.
13 Personības attīstības filozofija. Tikumības problēma.
14 Apziņas problēma izglītības filozofijā. Morālās apziņas līmeņi.
15 Izglītības attīstības prognozes 21.gs. 16 Referātu prezentācija.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Lekciju apmeklējums, referāts (min. apjoms 10 lpp.). Rakstisks eksāmens.
Obligātā literatūra
1. Kūle M., Kūlis R. Filozofija. - Rīga, 1996.
2. Pavlovs O. Izglītības filozofija: lekciju kurss. - Rīga, 2002.
3. Broks A. Izglītības sistematoloģija. - Rīga, 2000. 4. Rubenis A. Ētika XX gs. - Rīga, 1996.
Papildliteratūra
1. Pedagoģisko terminu skaidrojošā vārdnīca. - Rīga, 2001.
2. Beļickis I. Izglītības humanā paradigma un Latvijas izglītības reforma. - Rīga, 1995.
3. Izglītības attīstības koncepcija 2002.-2005. Rīga, 2002. 4. Гусаинов Э., Турчанинова Ю. Введение в философии обрaзования. - М., 2000.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Skolotājs.
2. European journal of education.
3. http://directory.google.com/Top/society/Philosophy/Philosophy_of_Education/ 4. Journal "Ethics"
Piezīmes
Obligāts priekšmets pedagoģijas maģistrantūras programmai 1.vai 3. sem.